30 jaar terug, illegaal vuurwerk: onuitroeibaar

Moontan

Moderator
Medewerker
30 jaar terug, illegaal vuurwerk: onuitroeibaar

Naamloos-1-15.jpg

De voorpagina van Het Vrije Volk: precies 30 jaar geleden. Zoveel is er dus niet veranderd. In 2016 werd nog steeds 122 duizend kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen, kregen 810 personen een SEH-behandeling voor vuurwerkletsel en werden 1.422 jongeren naar Bureau Halt doorverwezen. En dan hebben we het nog niet over de hoeveelheden die op weg naar Nederland werden onderschept. In december vorig jaar werd door de Duitse politie veertigduizend kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen na een onderzoek in drie bunkers. Alle gevonden Cobra’s, Shells (motierbommen), Flowerbeds en Chinese rollen waren bestemd voor de Nederlandse markt.

Conclusie na 30 jaar: het is niet uit te roeien. Nooit. Tenzij men alle vuurwerk verbiedt. Waarschijnlijk zijn we dan weer dertig jaar verder.

https://dagblad010.nl/30-jaar-terug-illegaal-vuurwerk-onuitroeibaar/

Dennis010

Registered User
Conclusie na 30 jaar: het is niet uit te roeien. Nooit. Tenzij men alle vuurwerk verbiedt. Waarschijnlijk zijn we dan weer dertig jaar verder.

"Tenzij men alle vuurwerk verbiedt"

Toch proberen om draagvlak te creëren terwijl je zelf ÉÉN woord eerder in dezelfde zin "NOOIT" schrijft... het zijn wel drammertjes hoor, de Bontesjes, de Fabertjes en bijvoorbeeld het AD van deze tijd... man man man.

Het is overigens angstaanjagend om te zien hoeveel invloed kneusje de Faber heeft in de regio Rotterdam terwijl hij duidelijk psychische problemen heeft.

Oh wat moet die man vroeger gepest zijn als kind.
Ik vermoed ook een #metoo verhaal met een langgerekt dun stuk vuurwerk in z'n poepert ofzo, hoe kom je anders aan zo'n frustratie jegens vuurwerk terwijl je er dik boven de Balkenende norm mee verdient.

Ik weet dat je meeleest Tjeerd. :have a nice day:

happy4ever

Registered User
Moet er wel even bij zeggen dat 30 jaar geleden strijkers het zwaarste knalvuurwerk was wat je kon krijgen en je betaalde er ook nog 25 gulden per doosje voor. De dingen die je er mee kon slopen was beperkt.

Tegenwoordig kun je al knalvuurwerk kopen met 150 gram of meer kruit erin.

nismo

Registered User

"Tenzij men alle vuurwerk verbiedt"

Toch proberen om draagvlak te creëren terwijl je zelf ÉÉN woord eerder in dezelfde zin "NOOIT" schrijft... het zijn wel drammertjes hoor, de Bontesjes, de Fabertjes en bijvoorbeeld het AD van deze tijd... man man man.

Het is overigens angstaanjagend om te zien hoeveel invloed kneusje de Faber heeft in de regio Rotterdam terwijl hij duidelijk psychische problemen heeft.

Oh wat moet die man vroeger gepest zijn als kind.
Ik vermoed ook een #metoo verhaal met een langgerekt dun stuk vuurwerk in z'n poepert ofzo, hoe kom je anders aan zo'n frustratie jegens vuurwerk terwijl je er dik boven de Balkenende norm mee verdient.

Ik weet dat je meeleest Tjeerd. :have a nice day:

Die Faber is de marionetten pop van Achmea die zijn verantwoordelijk voor het vuurwerkmanifest en Faber krijgt gewoon betaald om zijn verhaal te doen. Het is alleen in een mooier jasje gegoten als het van een oogarts komt dan van een verzekeringsbedrijf Niet meer en niet minder.

En als je gaat kijken waar Achmea allemaal belangen in heeft worden andere dingen ook allemaal duidelijker.

Plum Bloom

Registered User
Die Faber is de marionetten pop van Achmea die zijn verantwoordelijk voor het vuurwerkmanifest en Faber krijgt gewoon betaald om zijn verhaal te doen. Het is alleen in een mooier jasje gegoten als het van een oogarts komt dan van een verzekeringsbedrijf Niet meer en niet minder.

En als je gaat kijken waar Achmea allemaal belangen in heeft worden andere dingen ook allemaal duidelijker.

Stel je eens voor dat honderdduizenden boze vuurwerkliefhebbers hun polis(sen) bij Achmea opzeggen. Prikkelende gedachte, niet?

nismo

Registered User
Stel je eens voor dat honderdduizenden boze vuurwerkliefhebbers hun polis(sen) bij Achmea opzeggen. Prikkelende gedachte, niet?

Ik heb het twee weken geleden gedaan, maar ze hebben zoveel dochter verzekeringen dat je goed moet kijken waar je naartoe gaat anders komt het nog in de zakken van Achmea. Maar ik hoop dat alle vuurwerk liefhebbers het doen, voor mij was het zelfs nog voordeliger ook.

joszie

Zilveren Member

Zou mooi zijn als we dat hard konden maken. Dat Achmea het verbod wil omdat ze minder schades willen uitbetalen zodat ze meer winst maken.

Plum Bloom

Registered User
Ik heb het twee weken geleden gedaan, maar ze hebben zoveel dochter verzekeringen dat je goed moet kijken waar je naartoe gaat anders komt het nog in de zakken van Achmea. Maar ik hoop dat alle vuurwerk liefhebbers het doen, voor mij was het zelfs nog voordeliger ook.

Heb je Achmea per mail laten weten waarom je bent opgestapt? Zo nee, zou ik het met terugwerkende kracht nog doen. Belangrijk dat ze daar weten dat er mensen zijn die vanwege hun vuurwerkstandpunt opzeggen. Ben ook wel benieuwd hoe die reactie zou zijn, eerlijk gezegd.

@Sweet Laker: je hebt nog VGZ, Menzis, CZ, DSW, ASR, ONVZ, Eno en Zorg en Zekerheid. Zie https://weblog.independer.nl/zorgverzekeringen/welke-zorgverzekeraars-horen-bij-elkaar/

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker

Ik geloof ook steeds meer in dit verhaal Dat er een organisatie is (communicatiebureau) die gesponsord worden om dagelijks de media met kanonnenvoer te bestormen. Tjeerd de Faber en Burgemeester Broertjes komen wel erg vaak in het nieuws nu

Filmpjes van journaal nieuwsberichten van vandaag. Jeugdjournaal en WNL

GMP82

Zilveren Member
Heb je Achmea per mail laten weten waarom je bent opgestapt? Zo nee, zou ik het met terugwerkende kracht nog doen. Belangrijk dat ze daar weten dat er mensen zijn die vanwege hun vuurwerkstandpunt opzeggen. Ben ook wel benieuwd hoe die reactie zou zijn, eerlijk gezegd.

@Sweet Laker: je hebt nog VGZ, Menzis, CZ, DSW, ASR, ONVZ, Eno en Zorg en Zekerheid. Zie https://weblog.independer.nl/zorgverzekeringen/welke-zorgverzekeraars-horen-bij-elkaar/

Als paramedicus krijg ik anders nog enorme allergische jeuk van diverse verzekeraars die je nog noemt..

Ze roepen allemaal om het hardst dat ze geen winstoogmerk hebben, maar ondertussen...
Mens wat ben je mooi, ik heb schijt aan je en kan ook nog eens dik aan je verdienen.

Plum Bloom

Registered User
Als paramedicus krijg ik anders nog enorme allergische jeuk van diverse verzekeraars die je nog noemt..

Ze roepen allemaal om het hardst dat ze geen winstoogmerk hebben, maar ondertussen...
Mens wat ben je mooi, ik heb schijt aan je en kan ook nog eens dik aan je verdienen.

Lood om oud ijzer inderdaad, maar er zit er maar één in het Vuurwerkmanifest. En er zit er ook maar één in de geldschieterspool van de stichting Veiligheid en Maatschappij, die ook zo bezig is met een totaalverbod.

Zie ook https://www.achmea.nl/paginas/default.aspx

Laatst bewerkt:

Plum Bloom

Registered User
Zojuist klantenservice van een Achmea-dochter gebeld met het verzoek om door te geven dat ik overweeg mijn polis op te zeggen als Achmea blijft streven naar een totaalverbod. En er een mail achteraan gestuurd. Wie er volgt.

rodepo

Registered User
Zojuist klantenservice van een Achmea-dochter gebeld met het verzoek om door te geven dat ik overweeg mijn polis op te zeggen als Achmea blijft streven naar een totaalverbod. En er een mail achteraan gestuurd. Wie er volgt.
Ik zou wel willen. Maar ik heb even gecheckt en ik heb geen enkele polis bij achmea of 1 van de dochter ondernemingen.

Plum Bloom

Registered User
Ik zou wel willen. Maar ik heb even gecheckt en ik heb geen enkele polis bij achmea of 1 van de dochter ondernemingen.

Dan zou ik bellen/mailen met de mededeling dat ik heb overwogen over te stappen naar Achmea, maar er van af heb gezien vanwege de aanwezigheid van het bedrijf in Vuurwerkmanifest :)

Bovenaan