30 December

looneytunie

Registered User
De day before the day..

Zijn er hier nog meer mensen die hier dan al een flinke collectie hebben en buiten al flink wat knallen horen die zwichten en een mooie pot afsteken?
het mag officieel niet. officieel mag het natuurlijk maar op 31 december van 10:00 tot 1 januari 02:00.

Ik wel, steek 30 december altijd wel 1 of 2 mooie potten en wat pijlen af. Kan me vaak toch niet inhouden.:love:

sebastiaantje

Registered User
Haha, ja zekers:smile:. Ik heb dat al op de eerste verkoopdag. Ik hoor nu in de buurt soms al flink geknal. Dan schiet ik als een speer naar mijn slaapkamerraam en kijk of er iets te zien is. Meestal op de 29ste steek ik dan een gratis pot aan die ik bij de bestelling heb gekregen of een pijltje extra, maar zit dan nog steets niet echt te stoken, het is moelijk maar volhouden!:push: Meestal loop ik de drie afhaal dagen af en toe buiten en zit dan al van andermans vuurwerk te genieten. Dus bij mijn begint het voornamelijk echt op THE day, haha oudejaarsdag:nuts:

Greetz

Laatst bewerkt:

jetztgehtslos

Registered
Het zou kunnen zijn dat ik mij als een klein kind gedraag en dat ik wat te vroeg afsteek.
Meestal is het de 30e in de avond lekker feesten geblazen en na een biertje of 4 ben ik al snel wat "losser".
Grote potten/pijlen steek ik nooit te vroeg af, maar een Binkie, grondbloem, happiness, ass fountain of ander klein spul kan nog wel eens gebeuren.

In het verleden wel behoorlijk lopen stoken de dag(en) voor de 31e, maar dat doe ik nu al een aantal jaar niet meer. Laatste keer dat ik echt heb lopen stoken op bv de 30e, was in 2005 denk ik.

Schuim

Moderator
Medewerker
Nou als ik eerlijk moet zijn, kunnen we het beter over de 29ste hebben, of de 28ste (als die er bij aan zit).

Ik koop altijd allerlei klein spul.
Rotjes, Grondbloemen, fontijntjes, heeeel veel baby pijlen en de wat kleinere siercakes voor die dagen.

Ik heb mazzel dat ik hier aardig zit weggestopt op het plein, en de politie doet dr hier zowiezo weinig aan.
Maar als ze dan komen (eens in de 4 jaar ofzo) kunnen we zo 5 kanten op :love:

Ieder jaar weer, sochtends 9u verzamellen met de vrienden op de eerste verkoop dag bij mij thuis.
Dan met zn allen even lekker shoppen.
En dan hoppa!

Voordeel is ook dat de hele buurt het niet erg vind en een best wel groot gedeelte vrolijk mee stookt.
Vorig jaar nog stonden we gewoon met 15 man bij een vuurkorfje te stoken :amuse:

EDIT: daarbij stook ik dan niet eerder dan 12u smiddags en tot 9u savonds vanwegen de kleintjes in de buurt!

Laatst bewerkt:

looneytunie

Registered User
Klein spul overdag doe ik (helaas:laugh:) niet meer. Maar meer over 1 of 2 cakes in de avond zo na het eten. En wat jetztgehtlos zegt om als een klein kind iets af te steken vind ik niet echt eerlijk..
Ik denk dat vrijwel elke freak toch wel wat afsteekt als het huis vol ligt!

tha-pyromaniac

Registered User
Ik denk dat de meeste freaks, waaronder ik zelf, na hun aankoop altijd zoiets hebben van: Ach eentje testen, dat kan toch geen kwaad?!:toung:
Ben namelijk ná de terug reis uit België, kort geleden, eerst even wezen knallen en inmiddels heb ik ook al een paar color ring thunder pijlen versleten:laugh:.

jakentos

Registered User
Als ik al op de 29ste(soms 28e) vuurwerk al haal, nou dan ligt de achtertuin na 2 uurtjes al rood van het kleine vuurwerk! :)
De grote potten enzo bewaar ik toch echt voor DE dag, maar ik denk dat ik voor de 31ste al de helft van mijn thunderkingetjes op heb ( 100 : 2 = 50 al afgestoken)

gietjo

Registered User
Ik steek werkelijk niets af voor 31 december 10:00 uur.

daar moet ik me grotendeels bij aansluiten. heel af en toe pak ik toch ff een cake. maar met dat kleine spul heb ik sowieso al weinig mee, en dat koop ik dan ook al jaren niet meer

ThunderBall

Registered User
Ik koop altijd groot vuurwerk voor oudjaarsavond (na 12en) en aangezien ik een dochtertje heb klein vuurwerk voor op de verkoop dagen, dus we knallen in onze tuin vanaf het moment dat het vuurwerk op de verkoop dagen verkocht wordt!:push::bigsmile:

In die laatste 3 dagen van het jaar ben ik met plezier gewoon weer een klein kind.:toung:

K'heb net even het vuurwerk wat over is van vorig jaar uitgezocht en mijn dochtertje en ik konden het niet laten even een Binkie te testen:noworry:, nou ze doen het nog!:cool:

boozebelly

Registered User
Tsja...:rolleyes: Het is inderdaad moeilijk om niet iets af te steken op de 29e of 30e als je al je vuurwerk in huis hebt.
De voorgaande jaren heb ik ook altijd wel een paar pijlen afgestoken of een paar single shot's.
Maar ik heb mijzelf voorgenomen om dit niet meer te doen, de laatste 2 jaar viel het mij namelijk op dat er kort daarna een politieauto een kijkje kwam nemen.
Dan zit je toch wel even nerveus op de bank te kijken naar je vuurwerkcollectie, in afwachting van de deurbel :worried:
Misschien dat ik ergens een Arno Bonte wannabe in de buurt heb wonen die graag de Politie belt, maar ik houd voortaan de eer aan mezelf.
Nu is er niks gebeurd, maar voor hetzelfde geld komen ze wel aan de deur en ben ik de sigaar :suspicious:
Heel misschien dat ik een geluidsloze toverfontein af zal steken of een ander, rustig stukje vuurwerk, maar vuurwerk dat lawaai maakt bewaar ik voortaan braaf tot de 31e.

bridge

Bronzen Member
Tsja...:rolleyes: Het is inderdaad moeilijk om niet iets af te steken op de 29e of 30e als je al je vuurwerk in huis hebt.
De voorgaande jaren heb ik ook altijd wel een paar pijlen afgestoken of een paar single shot's.
Maar ik heb mijzelf voorgenomen om dit niet meer te doen, de laatste 2 jaar viel het mij namelijk op dat er kort daarna een politieauto een kijkje kwam nemen.
Dan zit je toch wel even nerveus op de bank te kijken naar je vuurwerkcollectie, in afwachting van de deurbel :worried:
Misschien dat ik ergens een Arno Bonte wannabe in de buurt heb wonen die graag de Politie belt, maar ik houd voortaan de eer aan mezelf.
Nu is er niks gebeurd, maar voor hetzelfde geld komen ze wel aan de deur en ben ik de sigaar :suspicious:
Heel misschien dat ik een geluidsloze toverfontein af zal steken of een ander, rustig stukje vuurwerk, maar vuurwerk dat lawaai maakt bewaar ik voortaan braaf tot de 31e.

dat bedoel ik.

Schuim

Moderator
Medewerker

OFFTOPIC:

Ze mogen je spul wat je binnen hebt niet inbeslag nemen..
En al helemaal niet wat nog in de verpakking zit :blink1:

Alleen op heterdaad en wat je dan bij je hebt.
Is net als met alcohol zeg maar :amuse:

tha-pyromaniac

Registered User
OFFTOPIC:

Ze mogen je spul wat je binnen hebt niet inbeslag nemen..
En al helemaal niet wat nog in de verpakking zit :blink1:

Alleen op heterdaad en wat je dan bij je hebt.
Is net als met alcohol zeg maar :amuse:

Bedankt schuim, weer wat geleerd!:idea:
Maar als ze een groot vermoeden hebben, dat er in grote getalen vuurwerk ligt opgeslagen, mag politie/justitie zeker wel een huiszoeking verichten toch?

Herdervriend

Registered User
Meestal koop ik mijn vuurwerk op de 29ste. Dit word dan door mijn ouders gelijk op een goede, veilige plek opgeborgen waar ik niet bij kan komen. Dus ja, meestal heb ik niks. Maar zoals verleden jaar, pak ik gewoon een a 2 pakjes shocks/giant airbombs of flower thunders en die steekte ik dan wel weer af op de 29ste of 30ste. En ja soms steek ik ook ergens midden in het jaar af. Maar ik probeer het zo legaal mogelijk te houden thought.

tha-pyromaniac

Registered User
Wat ik ook ieder jaar weer mee maak en volgens mij wordt het elk jaar weer erger (dat ligt hem dan aan mij:toung:).
Is dat mijn ouders altijd met open mond kijken naar de als maar groeiende invasie van vuurwerk en daarbij horen natuurlijk ook de nodige:
"Dat is toch niet meer normaal, zoveel vuurwerk dat je koopt" of (en deze hoor ik ieder jaar) "Je steekt het niet en onze straat af hoor, je gaat maar ergens staan".
En mijn vader die praat vaak mee met mijn moeder, maar stiekum staat hij als eerste buiten met 12 uur.:laugh:

maartenvincent

Registered User
Vreemd he, dat gebeurd bij mij nou ook iedere keer, zal dit jaar niet anders zijn.

Wat ik ook ieder jaar weer mee maak en volgens mij wordt het elk jaar weer erger (dat ligt hem dan aan mij:toung:).
Is dat mijn ouders altijd met open mond kijken naar de als maar groeiende invasie van vuurwerk en daarbij horen natuurlijk ook de nodige:
"Dat is toch niet meer normaal, zoveel vuurwerk dat je koopt" of (en deze hoor ik ieder jaar) "Je steekt het niet en onze straat af hoor, je gaat maar ergens staan".
En mijn vader die praat vaak mee met mijn moeder, maar stiekum staat hij als eerste buiten met 12 uur.:laugh:

magnolia

Registered User
echt stoken op de 30ste zul je mij niet zien doen .
maar ik sneeke er dan soms wel ff tussen uit om wat te testen .
en heel vaak als ik dan men jas heb aan getrokken staat men zus in de kueken of komt ze net de trap af . en dan vraagt ze waar ik heen ga . en dan zeg ik ik ga een vrisse neus halen .
en dan weet ze wel hoel laat het is

Bovenaan