3 schlag pirat

boller A

Registered User
Ik kan aan 3 schlag pirat komen uit duitsland iemand ervaring met deze dingen:
  • hoe is de knal
  • hoe is de vetraging
post je ervaring met deze strijker

iLLuH

Registered User
ligt er aan hoeveel je er voor moet betalen per doosje iig het zijn wel leuke dingen knal is ongeveer als een kanonslag, vetraging is wel goed 2/3 seconde het zijn gewoon 3 felle knalletjes alleen hou soms wel wat afstand want na de eerste knal en de 2e knal vliegen ze stukje weg.

Conflicto

Registered User
Ik heb ook wel eens een aantal doosjes van deze groene rakkers gehad. Ze knallen iets feller als een kanonslag en dat dan 3 keer uiteraard. Heb er toen geloof ik iets van 5 euro per doosje voor betaald.

rene306

Registered User
persoonlijk vind ik ze waardeloos en zou ze niet nemen ik heb ze een aantal jaren geleden zelf gehad heb er een paar aangestoken en heb de rest in water gezet maar dit is mijn persoonlijke mening

Luuk

Registered User
Ik had er paar dagen geleden nog afgestoken met een vriend,
ik vind er zelf helemaal niks aan|:( en zo hard gaan ze niet eens.

SPSK

Registered User
3-schlagzeerklein.JPG

Fabrikant: Nico Feuerwerk (DE)
te koop: Duitsland (Uelsen, Lage)
Prijs & Hoeveelheid: €4,95 voor 100stuks
uitwerking:
zoals de meeste strijkers afsteken dmv een strijkkop ;)
deze is niet altijd zo mooi soms zit deze zelfs in het karton. over het algemeen redelijk af te steken. hierna een redelijk tot goede vertraging 3 á 4 sec. waarna de eerste knal volgt met flits hierna volgen kort achter elkaar nog 2 knallen met flits. zeker de flits en knal maakt dit een leuk stukje vuurwerk. knal is niet zeer hard maar toch wel bijna te vergelijken met een Pirat
foto's
3slag_b.JPG

3slag_a.JPG

gaarna ook jullie reacties en ervaringen!
grtz
SPSK

maximalistixx

Registered User
je had vroeger die dingen ook in widowmaker uitvoering, weet ff de naam niet meer, die strijkers gingen nog wel , had alleen vaak last dat ze het niet goed deden. bij die widowmakers 3 slag heb ik zeer slechte ervaringen, na de eerste knal vliegt het stukje vuurwerk namelijk weg, zodoende dat de 2e knal tegen mn hoofd was, dat komt dus nooit meer in mn huis die zooi

firework1991

Registered User
je kan meestal zo zien als die af gaat ofniet al die afgaat blijf ie roken voordat ie afgaat ook veel gaan er niet af maar de 3 knallen zijn vaak regelmatig achter elkaar

yanickajax

Registered User
een vriend van me heeft deze gekocht en er staat op het doosje dat ze knallen produceren van 120 DB .. dat kan gewoon niet!! heb er 1 afgestoken en was wel leuk maar 120 db zeker niet. dat betekent dat als hij vlak bij je oor knalt dat je doof moet zijn...
hier de beschrijving:
Kracher mit Reibkopf
Klasse II- Abgabe an Personen unter 18 Jahren verboten
Lautstarke 120 dB (A) I, gemessen in 8m Entfernung

weet niet wat die (a) erachter betekent maar ik vind dit maar raar...

vonk

FPM Moderator
Medewerker
yanickajax zei:
een vriend van me heeft deze gekocht en er staat op het doosje dat ze knallen produceren van 120 DB .. dat kan gewoon niet!! heb er 1 afgestoken en was wel leuk maar 120 db zeker niet. dat betekent dat als hij vlak bij je oor knalt dat je doof moet zijn...
hier de beschrijving:
Kracher mit Reibkopf
Klasse II- Abgabe an Personen unter 18 Jahren verboten
Lautstarke 120 dB (A) I, gemessen in 8m Entfernung

weet niet wat die (a) erachter betekent maar ik vind dit maar raar...

ik zou daar maar niet zo zeker van zijn, volgens mij komt een nederlandse astronaut ook in de buurt van 120db.( althans volgens de metingen dan)

P

poziloc

Guest
die wordt wel op 2 meter gemeten...kon ook nog 1 meter zijn.....1 van die 2 is het

Lwdvuurwerk

Registered User
Ik vind dit best leuke dingetjes om eens even te kopen. Maar ik vond de vertraging persoonlijk niet echt goed hoor. Je kunt ze geloof ik wel kopen in Duitse grenswinkeltjes zoals in Uelsen of Lage etc.

Gr.
Lwdvuurwerk :w

bo2610

Registered User
There are different types of those crackers..

Those that i know are:

- Piccolo Corsair (K0201-3), 3 Bangs
- 2 Schlag Korsar (K0203-2), 2 Bangs
- 3 Schlag Korsar (K0203-3), 3 Bangs
- 6 Schlag Korsar (K0203-6), 6 Bangs
- Double Bang Big Corsair (K0204-2), 2 Bangs
- Widowmaker double Bang, 2 Bangs
All of them are funny, but you have to be carefull, cause they are jumping around...

@yanickajax
The Print with 120 db is especially for the austrian Market. In Austria a cracker is not allowed to be louder than 120 db. So that only mean that it is NOT LOUDER than 120 db, not, that it is exactly 120 db...

Laatst bewerkt:
Bovenaan