3 inch Italiaanse Salutes

youritje

Registered User
Goedenmiddag,

Er werd mij laatst een mooi lijstje met allerhande vuurwerk onder de neus gehouden. Hier stonden ook een hele rits shells op waaronder italiaanse salutes(with golden tail)3 inch en 2 inch. de 2 inch gaan per 100 in 't karton en de 3 inch per 37 in 't karton. Kan het zijn dat de kruiterij ze importeert?
Heeft iemand hier ervaring mee? Is de kwaliteit veel beter dan de chinese?
Zijn het gewoon sferische shells? Aangezien de italianen beter zijn in cylinders.
Hoop vragen, hoop dat iemand er wat van kan beantwoorden.

Youri

Pyromaster2

Registered User
Deze Italiaanse salute's met golden tail zijn de Italiaanse salute's die door Pyro-art worden geimporteerd.
Het zijn Italiaanse cilinderbommen en ja ze knallen beter dan de Chinese vanwege de soort flash wat erin zit.
Maar hier is al zat over te vinden dus daar laat ik me niet meer over uit.

Pyromaster2

Registered User
Het gaat volgens mij om deze soort shells, de 75mm titanium salute in cilinder.

768Bomben_001.jpg

Er werdt melding gemaakt dat de Zink 901 en 902 iets harder gaat dan deze shells.

BMW-freaky

Registered User
Er werdt melding gemaakt dat de Zink 901 en 902 iets harder gaat dan deze shells.
Als dat zo is, dan snap ik dit niet:
Het zijn Italiaanse cilinderbommen en ja ze knallen beter dan de Chinese vanwege de soort flash wat erin zit.
Pak een Chinese 75 mm salute, bijvoorbeeld een Blaeser Flash Salute, die wint het naar mijn mening toch al wel van een Zink. Vind jij van niet dan?

Pyromaster2

Registered User
Als dat zo is, dan snap ik dit niet:

Pak een Chinese 75 mm salute, bijvoorbeeld een Blaeser Flash Salute, die wint het naar mijn mening toch al wel van een Zink. Vind jij van niet dan?

Klopt, ik stond er zelf ook van te kijken, op Feuerwerk.net maakten ze melding van dat deze cilinderbommen minder hard gaan dan de Zinks.
Natuurlijk ga ik van hun meningen uit, aangezien de poster ze zelf geschoten of gebruikt heeft.
Maar zoals altijd is de knal afhankelijk van vele factoren, deze cilinderbommen zullen ongetwijfelt hoger gaan dan de Zinks, volgens de Pyro-art stijghoogte-lijst zouden ze rond de 100m. moeten zitten, de Zinks gaan beduidend lager dan 100m.
Vandaar dat er verschil in kan zitten natuurlijk.
Maargoed de Zinks knallen zeker niet slecht, maar zoals altijd willen series wel eens verschillen met elkaar, sommige series worden opgemaakt voordat andere series met shells op de markt verschijnen.
Hoe langer de serie blijft liggen des te slechter de kwaliteit, al het wel een tijd duurt voordat de afbreking begint.

Maar normaliter zouden de Europees gefabriceerde salute's harder moeten gaan dan een menig Chinees (topmerken zoals Lidu etc buiten gelaten).

markor

Registered User
klopt dat de zinks echt geen slecht knal geeft, maar van een 3inch mag je een stuk meer verwachten. Een zink bevat 25gram, een 3inch salute wel wat meer. Ik weet dat je kruit niet altijd kan vergelijken, maar de bouw van een shells is meestal ook beter. bijv ronde vorm.

Pyromaster2

Registered User
klopt dat de zinks echt geen slecht knal geeft, maar van een 3inch mag je een stuk meer verwachten. Een zink bevat 25gram, een 3inch salute wel wat meer. Ik weet dat je kruit niet altijd kan vergelijken, maar de bouw van een shells is meestal ook beter. bijv ronde vorm.

Het is niet zozeer aan de vorm maar aan de ruimte die je overlaat voor de drukopbouw, een cilindrische shellcasing is wat makkelijker om ruimte over te laten, je giet de mix er als het ware in, daarnaast zijn er tal van flashmixen, 1 nog betere kwaliteit dan de ander.
Het is een gegeven dat flashmix vele malen sneller opbrandt dan welk Bp-mix ook.

Maargoed dit neigt weer aan andere kant op te gaan, dus ik stop met deze discussie welke haast niet te voeren is.

RefleX

Registered User
Heb deze ook op een lijst staan.

Gaat ook om 37 stuks met Goldentail, maar er worden me ook flash salutes aangeboden per 72 waar ik dan maar iets meer voor betaal.

Gaan deze italiaanse salutes dan echt zoveel harder als de chinese 3" Flash salutes?

Zou graag jullie mening horen wie hier evt. ervaring mee heeft.

Groet,

- RefleX

Pyromaster2

Registered User
Heb deze ook op een lijst staan.

Gaat ook om 37 stuks met Goldentail, maar er worden me ook flash salutes aangeboden per 72 waar ik dan maar iets meer voor betaal.

Gaan deze italiaanse salutes dan echt zoveel harder als de chinese 3" Flash salutes?

Zou graag jullie mening horen wie hier evt. ervaring mee heeft.

Groet,

- RefleX

Als je dit topic gelezen had is de keuze snel gemaakt lijkt mij.
Ik zou het risico zelf niet nemen en dus voor de flash salute's gaan, ze zien er misschien wel netjes uit maar dat zegt niks.
Daarnaast zijn er flashsalute's met ook een tail, je hebt er 72 en je hebt ze met tail voor diezelfde prijs als 37 met golden tail.

Maar helemaal het beste is dat spul gewoon laten liggen i.v.m de risico's maar dat is voor dovemansoren bestemt.;)

Laatst bewerkt:
Bovenaan