2 januari - En toen was het voorbij...

Robin84

Registered User
Beste FPM Crew en members,

Kennen jullie ook dat gevoel? Het gevoel van een anticlimax op 2 januari...

Je leeft maanden naar 31 december toe, maakt lijstjes, rekent uit hoeveel het allemaal kost, kijkt filmpjes op internet, beleeft tussendoor kerst en op de grote dag gaat al het moois de lucht in. Op 1 januari zit je nog vol adrenaline en vertel je iedereen die het wil horen hoe gaaf het allemaal is geweest. Uiteraard met een big smile.

Maar dan komt 2 januari. Het gewone leven gaat weer beginnen. Sommige mensen gaan weer aan het werk en anderen ruimen de kerstboom alweer af. De oliebollenkraam is weg en winkels ruimen de kerstspullen op met hoge kortingen. Het duurt nog zolang voordat het weer zover is...

Ik heb dit gevoel elk jaar weer en baal ervan. Ik zit niet in de luxe positie om bijvoorbeeld naar Valencia te gaan en moet daarom weer wachten tot de vuurwerkperiode aan het eind van het jaar.

Ken jij dit gevoel ook? En zo ja, hoe ga jij door dit 'rouwproces' heen? Zo nee, hoe komt dat?

Groetjes,

Robin

stefantvs

Administrator
Medewerker
Leuk topic Robin ! Thanks

Ik zelf zie het totaal niet zo !

Ik moet dan wel werken weer vandaag :-( Maar zodra ik thuis ben gaan we lekker verder met de mooiste hobby ! Lekker fimpjes bewerken van afgelopen oud en nieuw, en films kijken van andere mensen :)

Daarbij zie ik elk jaar weer als een nieuw seizoen vol vuurwerk. zo gaan we weer lekker naar zo veel mogelijk shows !
je geeft aan dat je moet wachten tot het vuurwerk seizoen ? Er zijn bijna elk weekend wel shows te vinden in Nederland ! dus genoeg vuurwerk zou ik zeggen :p

cracker

Registered User
ik herken het wel, maar heb het niet meer. Wat dat betreft heeft bij mij het toenemen van de leeftijd daar voor gezorgd. Vuurwerk speelt niet meer zo'n grote rol

Robin84

Registered User
Beste Stevantvs,

Ikzelf was vroeger inderdaad van het filmen en het bewerken ervan. Echter, sinds mijn 2 stookmaatjes ook begonnen zijn aan huisje, boompje, beestje, ben ik nog de enige freak op vuurwerkgebied helaas... Dus dat is een beetje doodgebloed.

Daar heb ik inderdaad niet zo bij stilgestaan, die shows in Nederland... Thanks! Ik moet toch wat meer op de kalender kijken.

Groetjes,
Robin

Laatst bewerkt:

Steve88

Registered User
Ik denk het gevoel wel degelijk, het is echt een soort van dip waar je dan in zit.
Het nieuwe jaar is weer begonnen en het lange wachten dus ook.
Meestal duurt dit een paar dagen en dan gaan we gewoon weer verder, ik heb een drukke baan en genoeg om handen om het snel weer te vergeten. Maar het gevoel wat jij ervaart ken ik wel degelijk. Bij mij is het een kwestie van tijd.

MrXtremeFireworks

Registered User
Ik zit sinds gisteravond al in een dip. Toen was de laatste pot dan toch echt aangestoken. En dan moet ik maandag ook gewoon weer naar school... Dan maar veel vuurwerkshows kijken dit jaar, maar om de lontjes zelf aan te steken is toch veel leuker.

Savaga

Registered User
IK heb dit ook wel een beetje, vooral omdat ik afgelopen jaar voor het eerst er 'echt' mee bezig was (vanaf november filmpjes kijken, topics lezen, vragen stellen) Dit jaar wil ik hier wat eerder mee starten nog, zodat ik aan eventuele samenkoopacties of extra vroeg voorbestel kortingen mee kan doen.

Shows vind ik zeker vet om te bekijken (op youtube althans :hehe!: ) en zou er dit jaar ook een paar willen bezoeken, waaronder iig;

Grande Feu in Parijs ="http://www.le-grand-feu.com/infos-pratiques"]http://www.le-grand-feu.com/infos-pratiques
omdat ik Parijs nog nooit heel erg bewust heb meegemaakt (alleen geweest toen ik jong was en een keer met een bedrijfsfeestje, maar toen hadden we maar 4 uur eigen tijd) dus dat kan ik mooi combineren

en

Bonfire Night in Londen (="http://www.visitlondon.com/things...re-night-in-london-londons-fireworks-displays) Dit omdat ik vrienden in Londen heb wonen die ik naar mijn mening veel te weinig zie (2 keer per jaar maar) en ik dit dus ook mooi kan combineren. Kost ook niet al te gek veel, omdat ik daar dus een slaapplek heb.

Qua vuurwerk is dat natuurlijk vele malen mooier en spectaculairder dan wat ik zelf afschiet, maar ik vraag me af of het ook dezelfde kick geeft. We gaan het dit jaar meemaken!

Laatst bewerkt:

Wizz

Registered User
Heb er dit jaar geen last van, heb ook veel minder geld uitgegeven. Nu lekker ervaringen lezen en filmpjes kijken en nog even genieten van mn vrije dagen

Gorgel

Registered User
ik had dit gevoel vroeger ook vaak. Zoals al eerder gezegd werd wordt dit idd minder naarmate je ouder wordt en je zelf een gezinnetje en kids hebt. De scherpe randjes gaan er vanaf ofzo.
Dat maakt overigens ook meteen dat de beleving vooraf minder wordt maar is wel een stuk relaxter.

R O B Z

Registered User
Ik denk dat we allemaal dit gevoel wel hebben. Wat je zegt; je leeft er maanden naar toe en dan ineens is het allemaal weer voorbij nog voor je het zelf doorhebt.

Gelukkig hebben wij in Dordrecht met Koninginnedag altijd een prachtige vuurwerkshow, daar ga ik trouw ieder jaar naar toe om de voorraad gesnoven kruit weer wat aan te vullen tot aan 31 december. Misschien ook een aanrader voor jou om wat shows in de buurt te bezoeken, het hoeft niet altijd heel ver weg te zijn!

Booomy

Registered User
Ik heb het altijd een paar dagen. Zeker vandaag en gister baal je er van dat de dag der dagen alweer voorbij is. Aan andere kant vind ik het heerlijk om nu alle reactie van mensen te horen over hun vuurwerk. Heb me product lijst al weer schoon geveegd en er dingen opgezet die ik voor volgend jaar wil hebben. Als ik dan weer een reactie van iemand zie over een cake die ze goed vonden of meerdere reacties dan ga ik gelijk kijken of het idd wat is. Zo ja komt ie al vast op de lijst. Verder zijn er gedurende het jaar zo veel mooie dingen om naar uit te kijken. Dus voor je het weet is het weer zo ver ;-).

edje30

Registered User
Ik heb dat niet zo erg ik heb hetzelfde als Stefantvs ik probeer ook zo veel mogelijk shows te bezoeken dit jaar en misschien heb ik nog iets anders in het verschiet maar daarover later in t jaar meer.

painkiller

Registered User
Ik herken het verhaal wat je schrijft maar dit jaar heb ik daar geen last van. Ik denk dat het komt doordat ik nog nooit zo'n leuk vuurwerkjaar heb beleefd als dit jaar.
Ik heb leuke mensen leren kennen via Fpm, heb veel lol gehad tijdens het bestellen en afhalen en heb de 31e doorgebracht met medefreaks waardoor dit de beste jaarwisseling ooit was voor mij. Daarnaast heb ik eigenlijk alleen maar mooie spullen geschoten en ging mijn show, op een kleinigheidje na, helemaal goed.
Dit jaar verwacht ik dat het alleen nog maar beter word doordat er met de medefreaks al voorzichtig is gesproken over het bezoeken van shows ed. waardoor er nog meer kruit gesnoven zal worden!
2013 word een mooi jaar!

boozebelly

Registered User
Ik heb dit jaar niet echt last van de zogeheten "kruitkater". Ik heb ze wel eens erger meegemaakt. Het hele vuurwerk gebeuren brengt ook best veel computer uurtjes en bestelstress met zich mee en ik ben ook altijd wel blij dat we dat weer gehad hebben.
Nu nog even een paar weken rondhangen op het forum om alle nieuwe ervaringen/filmpjes mee te pakken en dan weer lekker naar de lente toeleven. Ik heb wel weer zin om met een biertje in de tuin te kunnen zitten straks, zonnestraaltje op je smoel, heerlijk hoor...
Dan kom ik zo rond september wel weer geleidelijk aan op het forum als het herfstseizoen weer is begonnen. Wat dat betreft ben ik een soort van "seizoens-noob" :hehe!: Het hele jaar met vuurwerk bezig zijn lijkt mij persoonlijk helemaal niks. Het moet ook geen obsessie worden maar gewoon een mooie passie blijven.

Ik moet wel toegeven dat ik bewust altijd wat vuurwerk bewaar. Op de één of andere manier stelt het feit dat ik desgewenst altijd iets af kan steken me gerust. Maar zoals altijd zal het wel weer gewoon tot eind december ergens in een doos verdwijnen haha.

Girandola

Registered User
Ik ken het zeker, zit nu alweer huiswerk te maken, maar wel met de gedachten wat ik 2 dagen op dit moment aan het doen was. Alles gaat weer verder, de rekening is weer geplunderd, ik wil nog een dagje naar Winterberg, maar dan mag de zomer snel aanbreken als het aan mij ligt. Januari.... Een vreselijke maand.

2005Fast

Registered User
Tja voorbij, na gisteren nog wat cakes hebben afgeschoten heb ik de rest op zolder gezet. Altijd beetje leeg gevoel vooral als je nog thuis zit. Morgen meer is naar mijn zaak toe en gaan werken dat werkt meestal het beste.
Is nadenken over wat dit jaar wilt bereiken en doen, voor dat je het weer is weer oktober en kan kunnen we zoeken naar vuurwerk:embarrased:

Tot volgnede jaar
fast

Z@P

Registered User
Normaal geen dipje maar nu heb ik er wel een beetje last van. December is veel te snel voorbij gegaan helaas en door het weer heb ik me niet 100% uit kunnen leven. Heb wel alweer ideetjes voor komend jaar. Kijk er wel weer naar uit om shows te bezoeken, kijk vooral uit naar de geelse kanaal feesten want dat was vorig jaar echt top en het kermis vuurwerk in duren. Eerste show zal het valentijnsvuurwerk in knokke zijn of een ander showtje in belgie wat op mn pad komt. Vaak zijn er bij de kerstboomverbrandingen daar wel vuurwerkshowjtes bij.

Morgen weer werken, bah

Koetje

Registered User
Weinig last van dit jaar tot nu toe, zal met het klimmen van de jaren komen. Wel keihard genoten en voor je het weet is het weer september en gaan we weer lijstjes maken.
Sorry Robin, maar hier nu toch al stiekem aan het aftellen voor Fallas. Zwaar zin in.

Iedereen een goed jaar en vooral gezond blijven.

Bovenaan