2,5" Groundsalute

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dcrack

Registered User
Zag dat hier op FPM nog geen topic over was dus denk laat ik hem maar is aanmaken dan.
Ik heb vorige week de 2,5 inch Groundsalutes binnen gekregen.
Heb ze afgelopen weekend getest en moet zeggen dat ze echt hard knallen, op de foto ziet het er misschien een beetje beun uit maar in het echt zijn het gewoon kwalitatief goede knallers.
Ik zou wel sowieso de lont verlengen. die gaat binnen 2-3 sec af.

Hier 3 foto's:

Wat andere info, afkomstig van AVP:
lala zei:
nieuw dit jaar op de markt.
2,5" groundsalute, is een titanium salute zonder stijglading!
is gemaakt met een klein stukje quickmatch en een stukje visco van ongeveer 5 cm. vertraging is goed en knal heel ietsje minder dan een italiaanse bom.
prijs tussen de 7 en 12 euro per stuk
lala
En over die prijs.. Het hangt er maar net vanaf hoe groot je inkoopt. Denk dat de gemiddelde stuks prijs eerder tussen de 12,50 en 17,50 ligt;)

Laatst bewerkt:

Pyro-Power

Registered User
Lijken wel zelfde fabrikaat als die Proppers van paar jaar terug...

Zoals je zegt verleng ze maar met extra lont want ziet er niet egt veilig uit...:idea:

The Barcode Man

Registered User
Niet alleen je info is van AVP, zelfs de foto's!!!

Er is daar inderdaad ook een topic over met erin een filmpje, De ground salute wordt daar vergeleken met een italiaanse bom. Knallen even hard.

Al met al veel plezier ervan:cool:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Volgens mij zijn het gewoon 2,5" salute's waar door een of andere handelaar de lift charge af is gepeuterd.

Vind het er erg slecht en gevaarlijk uitzien.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Volgens mij zijn het gewoon 2,5" salute's waar door een of andere handelaar de lift charge af is gepeuterd.

Als je deze dingen vergelijkt met de uitjes.
Dan zijn de uitjes beter afgewerkt.

Beide stukken vuurwerk, zijn erg gevraarlijk.
Maar als ik zou kunnen kiezen, zou ik voor de uitjes gaan.

Want die andere, zijn zelf knutsel, sloop, ombouw vuurwerk.
Waarop een lont op gebeunt is.
Linke soep. ;-(

Dcrack

Registered User
Niet alleen je info is van AVP, zelfs de foto's!!!

Er is daar inderdaad ook een topic over met erin een filmpje, De ground salute wordt daar vergeleken met een italiaanse bom. Knallen even hard.

Al met al veel plezier ervan:cool:
OMG:weird:, misschien heb ik die foto's wel op AVP gepost:idea:
Kijk is naar de gebruikersnaam op AVP die de foto's heeft gepost:blink1:

Link van filmpje verwijderd. op aanvraag van de eigenaar ervan.

Als dit zo is heeft die handelaar het wel erg groots aangepakt, de dingen zijn gewoon per karton te koop:toung:

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
OMG:weird:, misschien heb ik

Als dit zo is heeft die handelaar het wel erg groots aangepakt, de dingen zijn gewoon per karton te koop:toung:

Kijk maar hoe heb gebuist lont het bommetje ingaat, dat vind ik er nou niet echt lekker veilig uitzien.

En het is voor een handelaar best lucratief om de boel om te tjoppen tot zogenaamde groundsalute's dit omdat die gewoon meer opleveren.

Ik blijf erbij dat eraan geprutst is.

Mats

Registered User
Dit zijn gewoon 2,5'' salutes waar de stijglading vanaf is gehaald en een stukje visco aan gedaan.
Weet bijna 100% zeker dat dit zelf aan elkaar geknutselt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan