1e klas strijker

LexO

Registered User
Een maat van mij had vorig jaar de '1e klas strijker'. Deze was bruin en had een gele strijkkop en was denk ik 2 keer zo dik als een normale (pirat) strijker. De strijker ging echt hard en is denk ik wel te vergelijken met een nitraat.

Nu is mijn vraag, heeft deze strijker nou ook nog een echte benaming of is het echt '1e klas strijker'? Ik kan ze namelijk nergens vinden, hij had ze via een handelaar maar zijn ze misschien ook in de winkel te koop (Zena of Loots b.v.)?

Post hier ook je eventuele ervaringen met deze dingen :)

De Super Pirat van Zena:

foto21%20Z26.jpg

greetzz.. :w

Laatst bewerkt:

LexO

Registered User
FreakyPyro zei:
pirat special misschien?

Dat zou het wel kunnen zijn, maar de pirat special heeft ook een opschrift en deze waren dus gewoon bruin, jammer dat ik geen foto heb...

edit: zijn de pirat specials aanraders of...?

Laatst bewerkt:

kruitsnuiver

Registered User
LexO zei:
Dat zou het wel kunnen zijn, maar de pirat special heeft ook een opschrift en deze waren dus gewoon bruin, jammer dat ik geen foto heb...

edit: zijn de pirat specials aanraders of...?

de pirat special een opschrift? nee dan heb jij hele rare pirat specials in je gedachten..pirat specials zijn licht bruin met een gele strijk kop (precies zoals jij beschrijft...lijkt me duidelijk een pirat special dus)

pirat specials zijn aanraders ja.

kruitsnuiver..

LexO

Registered User
kruitsnuiver zei:
de pirat special een opschrift? nee dan heb jij hele rare pirat specials in je gedachten..pirat specials zijn licht bruin met een gele strijk kop (precies zoals jij beschrijft...lijkt me duidelijk een pirat special dus)

pirat specials zijn aanraders ja.

kruitsnuiver..

Ah ok, ik vond ze ook zeker lekker knallen. Misschien zijn er nog meer mensen met goeie/slechte ervaringen die deze Pirat Specials hebben gehad?

2Tall

Registered User
LexO zei:
Ah ok, ik vond ze ook zeker lekker knallen. Misschien zijn er nog meer mensen met goeie/slechte ervaringen die deze Pirat Specials hebben gehad?

Daar bestaat al een topic over .

En ''1e klas strijker'' is een fabeltje . Pirat specials vallen onder klasse II .
Hoe het werkt met klasses stond al op het forum , hieronder de link :
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showpost.php?p=21997&postcount=2

Edit : Klasse 1 = max PTS knal: 2,5 mg - 0,5 gram en in een pirat special zit meer dan 0,5 gr. dus
zijn ze Klasse 2.

Kindervuurwerk zoals knalerwten en trektouwtjes vallen onder Klasse 1 .

Trouwens denk ik eerder dat het om een widowmaker special gaat misschien ??
1a5uh.jpg

Laatst bewerkt:

blazuhhh

Registered User
Ze lijken er wel op maar zijn het niet helemaal. Degene waar mijn overbuurman mee stond te gooien hadden gelijk onder het strijkkopje iets van een versmalling. Ze waren op dat plekje duidelijk iets dunner dan de rest van de strijker. Ik was met normale Pirats bezig. Die dingen gingen gewoon zachter dan de astronauten die ik had.:r De knal van de Pirat special is te vergelijken of net iets zachter als de Nitrate Thunder. Zeer goed te doen naar mijn mening. :w

hier een link: http://members.lycos.nl/fr34k0/02_pirat_special.jpg

Laatst bewerkt:

2Tall

Registered User
blazuhhh zei:
Ze lijken er wel op maar zijn het niet helemaal. Degene waar mijn overbuurman mee stond te gooien hadden gelijk onder het strijkkopje iets van een versmalling. Ze waren op dat plekje duidelijk iets dunner dan de rest van de strijker. Ik was met normale Pirats bezig. Die dingen gingen gewoon zachter dan de astronauten die ik had.:r De knal van de Pirat special is te vergelijken of net iets zachter als de Nitrate Thunder. Zeer goed te doen naar mijn mening. :w

Praat je nu voor de topic starter >?

blazuhhh

Registered User
De eerste zin en de link naar het plaatje van de pirat special waren voor jou (voor iedereen desnoods) bedoelt en om misverstanden tussen de pirat special en widowmaker special te voorkomen. De rest gaat over mijn ervaring met de pirat special.

LexO

Registered User
blazuhhh zei:

Dat zijn echt precies die dingen die mn maat ook had. Vond ze zekers lekker knallen zoals ik al eerder zei ;). Maar op de prijslijst van Zena staat Super Pirat, dat zijn dus gewoon dezelfde als deze??

02_pirat_special.jpg

Dan ga ik ze namelijk zeker halen.. goedkoper dan nitraten :D

grtzz....

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Super Pirats zijn zwaardere Pirat's (normale) en ik vind ze letterlijk uitmelkproducten van de Pirat Special..

Verschil:

Prijs is lager 3,10 meende ik,
Minder sas,
En een nog al nutteloze knal.
(hier heb ik het dus over de Super Pirats)

Ik heb zelfs het lef om je boven de Super Pirats de gewone Pirats van Alpeco aan te raden.

Ik zelf ben gewoon groot voorstander van de Pirat Special, en deze is voor mij (smaken verschillen) de perfecte knaller.
Er zijn mensen die lopen te zeiken over een eventueele slechte vertraging (nergends last van gehad.. naja.. 1tje.. op de 700) maar dan moet je simpelweg geen stijkers kopen als je geen vingertje kwijt wil.
Dat risico is gewoon groter dan bij een knaller met lont.

(Nou niet meteen daar over gaan zeuren.. dat doe je maar in het topic over de Pirat Special of via PM, ook ik houd elk jaar weer rekening met een vinger minder, en ben twee jaar terug dr al bijna 3 kwijd geweest)

Dit topic gaat over iets anders dan vertraging van een special.

Greedings,
Schuim :w

Laatst bewerkt:

LexO

Registered User
Schuim zei:
Super Pirats zijn zwaardere Pirat's (normale) en ik vind ze letterlijk uitmelkproducten van de Pirat Special..

Verschil:

Prijs is lager 3,10 meende ik,
Minder sas,
En een nog al nutteloze knal.
(hier heb ik het dus over de Super Pirats)

Ik heb zelfs het lef om je boven de Super Pirats de gewone Pirats van Alpeco aan te raden.

Ik zelf ben gewoon groot voorstander van de Pirat Special, en deze is voor mij (smaken verschillen) de perfecte knaller.
Er zijn mensen die lopen te zeiken over een eventueele slechte vertraging (nergends last van gehad.. naja.. 1tje.. op de 700) maar dan moet je simpelweg geen stijkers kopen als je geen vingertje kwijt wil.
Dat risico is gewoon groter dan bij een knaller met lont.

(Nou niet meteen daar over gaan zeuren.. dat doe je maar in het topic over de Pirat Special of via PM, ook ik houd elk jaar weer rekening met een vinger minder, en ben twee jaar terug dr al bijna 3 kwijd geweest)

Dit topic gaat over iets anders dan vertraging van een special.

Greedings,
Schuim :w

Met andere woorden, de Super Pirat raad je gewoon af, goed dat we 't weten kunnen we ook geen miskoop doen. Ben zelf trouwens niet echt enthousiast over die normale Pirats, gaan misschien net zo hard als een astronaut... Maar je raad WEL de normale Pirat van Alpeco aan, toch hou ik het bij de special, als die nog zonder KvK verkrijgbaar is....

grtzz...

Schuim

Moderator
Medewerker
Voorlopig nog niet..

En ja.. Special is ook mijn eerste keus.

Maar ik raad je de Pirats van Alpeco boven de Super Pirat van zena aan he..

x-treme555

Registered User
bedoel je deze hij is te koop bij loots baarle hij heeft daar de naam nitraatstrijker ik had hem afgelopen jaar uit belgie egt = echt aan te raden 12.50 per 100

IMGP0221.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
bedoel je deze hij is te koop bij loots baarle hij heeft daar de naam nitraatstrijker ik had hem afgelopen jaar uit belgie egt = echt aan te raden 12.50 per 100

IMGP0221.JPG

Zijn dit niet de cosairs van Weco in een nieuwe verpakking?
(Zijn Cosairs, van Weco, maar ik denk niet dat het andere zijn, dan die er vroegah waren, met het standaard piraten schip op het doosje)

boldg

Registered User
Ben vandaag nog langsgeweest, en Loots had ze niet op voorraad. Komen eind juli/begin augustus weer...:cool:

Harry had het echter over een prijs van rondt de 17€ per pak,niet over 12€ per pak....?

Patrick

Registered User
Een nitraatstrijker, hoe verzinnen ze het :push:
Zover ik weet zijn ze (sinds ze weer goedgekeurd zijn in België) nu ook rond de 17 euro. Wil je ze voor 12 euro dan zul je naar Duitsland moeten rijden, waar ze bijv bij de Grenzlandmarkt in Uelsen of Lage voor die prijs verkocht worden.

Hier nog een gebroerdelijke foto van de corsair en pirat special. De corsair heeft m'n voorkeur voor de vertraging die al sinds het ontstaan goed en betrouwbaar is. Naar aanleiding van alle verhalen over de pirat-special plak ik daar een lontje aan (overigens nog de oude verpakking van de corsair en naar mijn mening mooiere).
Eronder nog een foto van de nieuwe verpakking.

60.jpg

102.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan