180 uur werken voor internetbestelling vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Man uit Oisterwijk moet 180 uur werken voor internetbestelling vuurwerk

BREDA/OISTERWIJK - Kilo's gevaarlijk vuurwerk voor 350 euro. De 24-jarige inwoner van Oisterwijk wist dat het verboden was, maar bestelde in september 2012 toch illegale knallers bij een Tsjechisch bedrijf dat hij gevonden had via internet.

“Ik ben stom bezig geweest”Helaas voor hem werd zijn bestelling onderschept in Utrecht bij een pakketdienst en moest hij maandag voor de economische politierechter in Breda verschijnen. "Normaal gesproken staat hier een gevangenisstraf op van 4 maanden", waarschuwde het Openbaar Ministerie. Omdat de Oisterwijker een gezin en een fulltimebaan heeft, hield ze het bij een eis van 240 uur werkstraf en 3 maanden voorwaardelijke werkstraf.

"Ik ben stom bezig geweest", erkende de verdachte. Hij zei zelfs blij te zijn dat hij het gevaarlijke vuurwerk nooit in handen heeft gekregen. De rechter veroordeeld hem tot 240 uur werkstraf waarvan 60 uur voorwaardelijk.

http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-o...en-voor-internetbestelling-vuurwerk-1.4356515

kingmokum

Banned
Belachelijk, wanneer iemand een geweldsdelict pleegt en een ander een rolstoel in tramt komt het vaak op een 70 uur uit.....

MichelAngelo

Registered User
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je moet het omdraaien; het is belachelijk dat je slechts 70 uur krijgt als je iemand een rolstoel in slaat.

Dim

Product Beheer
Medewerker
''Omdat de Oisterwijker een gezin en een fulltimebaan heeft, hield ze het bij een eis van 240 uur werkstraf en 3 maanden voorwaardelijke werkstraf''

Kan iemand me even uitleggen hoeveel uur werken er in een maand werkstraf zit?

Baron van lunt zu sas

Registered User
Maar over een paar jaar moeten we allemaal op deze wijze aan ons vuurwerk komen dus is er gauw tekort aan taakstrafbanen!
Moet je eerst diploma's en ervaring hebben hahahaha

Dennis010

Registered User
Dat is ook de opzet, ze willen dat je per see je taakstraf doet en afmaakt. Vandaar de zware maatregel als je dit niet doet.

--sjon beton--

Registered User
maar een dean saunders die toch als bekende nederlander een voorbeeld functie heeft, die z,n vriendin in elkaar kicked krijgt 40u werkstraf VOORWAARDELIJK, en hoeft nu alleen een cursus anger management te doen....

Tony

Administrator
Medewerker
maar een dean saunders die toch als bekende nederlander een voorbeeld functie heeft, die z,n vriendin in elkaar kicked krijgt 40u werkstraf VOORWAARDELIJK, en hoeft nu alleen een cursus anger management te doen....

Dit vrij normaal..We hebben meer dan 1 rechter in Nederland en rechters zijn mensen die ook anders over bepaalde zaken denken.
Er zijn richtlijnen en de 1 volgt ze en de ander vind ze te zwaar.

Bovenaan