11-jarige jongen zwaargewond bij vuurwerkongeluk in Breda

Status
Niet open voor verdere reacties.

WhiteFang

Registered User
BREDA - Bij een ongeval met vuurwerk op de Scheldestraat in Breda is maandag een 11-jarige jongen ernstig gewond geraakt aan zijn rechterhand. Het slachtoffer werd met een ambulance naar het Amphia Ziekenhuis gebracht en moet mogelijk zijn pink missen.

Volgens een politiewoordvoerder explodeerde er in de hand van het slachtoffer een zogeheten Cobra; illegaal knalvuurwerk waarvoor de laatste tijd veel is gewaarschuwd.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...Breda+illegale+Cobra+ontploft+in+zn+hand.aspx

Vuurwerk023

Registered User
Waarschijnlijk meerdere keren proberen af te steken, lijkt me sterk dat het meteen afgaat.. Verder zeer triest voor deze jongen..

sprinkhaan

Registered User
Alle kinderen die ik op straat tegen bij mij in de buurt zijn helemaal leip van het woord "cobra" terwijl ze eigenlijk geen flauw idee hebben wat het eigenlijk is.

Dus bij deze hartelijk dank aan de Media voor het creeeren van een hype !

D

Deleted member 17038

Guest
Echt.... dan ga je als kind en ouders fijne feestdagen tegemoet :crying: Heel erg triest dit!

Moontan

Moderator
Medewerker
Beelden van ongeluk met vuurwerk Breda BREDA - Op YouTube zijn beelden gezet waarop het vuurwerkongeluk in Breda waarbij een 11-jarig jongetje verminkt raakte te zien zou zijn.

Op de beelden, zonder geluid, is te zien hoe een groepje kinderen bij elkaar staan wanneer het stuk vuurwerk ontploft. Geschrokken rennen ze vervolgens weg, maar één van hen blijft kijkend naar zijn hand staan.

Het elfjarige slachtoffertje raakte gewond aan zijn rechterhand en aan zijn rechterbovenbeen, aldus de politie. De kinderen zouden een zogeheten Cobra hebben aangestoken; knalvuurwerk met de kracht en het geluid van een handgranaat. Toen het vuurwerk niet direct afging zouden ze het dopje eraf gehaald hebben en daar een stuk papier in gepropt hebben. Toen ze dat aanstaken, ontplofte het vuurwerk meteen.

De politie onderzoekt hoe de kinderen aan het vuurwerk kwamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan