100.000 klappers in de jaren 90

elmo

FPM Moderator
Kreeg van Scania van het weekend een videoband in de handen gedrukt met beelden van de oudjaarsnachten van 1990 en 1991, Onze dank hiervoor.
De band was in zeer slechte staat en al een keer gerepareerd met plakband.
Heb er toch nog hele leuke beelden vanaf kunnen krijgen,maar verwacht geen HD kwaliteit.
De storingen en de ruis op de tape hebben natuurlijk wel een lekker effect op de sfeer die de beelden uitstralen.
Geniet van de beelden en van de superioriteit van de rollen.

[video=vimeo;31455244]http://vimeo.com/31455244[/video]

Tony

Administrator
Medewerker
In de tijd dat Scania nog stoer door de straten liep!
KIkkuh en very much Bedankt!

DioR

Registered User
Bedankt voor dit eerbetoon aan alle oude rollen die nog met uitmuntende kwaliteit werden gemaakt.
Rollen die snoeihard waren, met eindbommen die de ultieme climax veroorzaakte na eerst een perfecte seconde aan stilte en een tapijt van minuscule rode snippers.
Waren ze er nog maar...

Son-T

Registered User
Wat een rollen waren dat toentertijd,zucht.Kwaliteit die je niet meer zal tegenkomen helaas.
Desalniettemin heb ik genoten van deze videoband.Toppie Rob, dat je deze met ons wilde delen.

Kobajo

FPM Filmer
Bedankt voor het delen van deze beelden Rob.
Wat een verschil met tegenwoordig. :sad:

Laatst bewerkt:

scania

Registered User
Elmar bedankt voor het overzetten daar ben ik erg blij mee, en ik vind het leuk dat het hier staat,kan ik mezelf ook nog eens met iets op mijn hoofd zien wat ik nu niet meer heb.

Op de film van 1990 is de laatste Rol een zogenaamde 300.000 daar zaten op het laatste stuk allemaal van die dikke jongens net voor de eindbom.
1991 de oudgediende onder ons weten dat nog wel, was 1 van de koudste oudejaarsnachten van de eeuw ik geloof -20 en een gevoelstemperatuur die veel lager lag.

Ja Hans de goeie ouwe tijd deze rollen waren echt super , toen liet je het wel uit je hoofd om er even naartoe te lopen wat tegenwoordig wel kan.
Misschien kom je ze in china wel tegen Hans, die zullen in ieder geval beter zijn als hier.
We worden echt oud.

Laatst bewerkt:

Red Eagle

Registered User
Heerlijke beelden helaas ben ik 10 jaar te laat geboren!!
Heb er toen te weinig van mee gekregen en baal daar nu achteraf flink van!

Bedankt voor het delen en het overzetten zo blijft er toch nog een stukje geschiedenis bewaard!

Laatst bewerkt:

--sjon beton--

Registered User
wat mij opvalt is dat de rollen lekker doorklappen als de lont bij het verticale ophang gedeelte zijn,
maar desondanks dat de lont heerlijk traag omhoog gaat, toch een hard/snel knal tempo hebben.
dat is o.a. nu ook niet meer.

Bovenaan