100.000 klapper goede aankoop? Wie kan me helpen

remio

Registered User
T809 is een art naam voor een 100k. de alpeco rollen of andere merken hebben t er ook vaak(niet altijd) op staan....

gr

Pyro Mike

Registered User
staat er hamburg op de doos?
zo ja dan vind ik dit persoonlijk een ERG goede rol
Wat is dit dan voor een opmerking? Als er b.w.v.s. Salute staat op een Nederlandse consumenten pot, dan hoeft dat toch ook niet direct zo te zijn? In dit geval maakt het dus helemaal niks uit of er Hamburg op staat. Ze hadden er beter 'ers' achter kunnen zetten, hahaha.
Maar aan dat Hamburg kun jij niet zien of de rol goed is of slecht.

Mattenfreak

Registered User
Wat is dit dan voor een opmerking? Als er b.w.v.s. Salute staat op een Nederlandse consumenten pot, dan hoeft dat toch ook niet direct zo te zijn? In dit geval maakt het dus helemaal niks uit of er Hamburg op staat. Ze hadden er beter 'ers' achter kunnen zetten, hahaha.
Maar aan dat Hamburg kun jij niet zien of de rol goed is of slecht.

Een doos met zwarte opdruk en Hamburg erop is over het algemeen een rol van Jorge en daar hebben meerdere mensen goede evaringen mee, werden ook met Chinees Nieuwjaar in Rotterdam ontstoken en die knalden inderdaad goed, eindbom was alleen niet altijd goed.
Hier zal hij wel op doelen naar mijn weten, maar goed, nu weer on-topic. (win)

Tony

Administrator
Medewerker
Een doos met zwarte opdruk en Hamburg erop is over het algemeen een rol van Jorge en daar hebben meerdere mensen goede evaringen mee, werden ook met Chinees Nieuwjaar in Rotterdam ontstoken en die knalden inderdaad goed, eindbom was alleen niet altijd goed.
Hier zal hij wel op doelen naar mijn weten, maar goed, nu weer on-topic. (win)

Hamburg geeft ook niks met Jorge te maken.
Vaak is dit de haven waar het binnen komt.

Mattenfreak

Registered User
Hamburg geeft ook niks met Jorge te maken.
Vaak is dit de haven waar het binnen komt.

Vandaar dat ik "over het algemeen" erbij heb gezet, zijn bijv. ook dozen met groene opdruk en Hamburg erop, die zijn dan weer niet van Jorge, maar wel met Hamburg. Hoop dat ik me zo duidelijk heb gemaakt. (smile)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Weet iemand wat beter is om met een 100.000 klapper te doen, op de grond neer te leggen of ophangen?

Thnx

dat ligt eraan wat je zelf wil, als je hem ophangt duurt hij langer... leg je hem neer dan gaat het wat sneller.

is maar net wat je zelf wil dus snelheid of er langer van genieten.

]-[arry

Registered User
Ik heb ook de rol van de beginpost, hier 2 foto's.

Rol: klik hier

Voor de doos: Klik hier

Heeft er behalve mattenfreak nog iemand ervaring met deze rol? Als ie echt traag is, kan ie beter niet worden opgehangen

Laatst bewerkt:

Dcrack

Registered User
Heeft iemand ervaring met deze rol ziet er zelfde uit als bovenstaande rol alleen eindbom is anders, doos is ook hetzelfde..
DSC005721.JPG

RefleX

Registered User
Ik ben nu in bezit van 2 White Horse 100K's. Alleen zie ik bijvoorbeeld op de foto van Mattenfreak, dat zijn eindbom vele malen groter is dan die op de foto van Dcrack...

Heb wel gelezen dat dit aan de grote hoeveelheden fabriekjes ligt in China (Ieders zijn eigen maten etc etc..) Maar is dit nou echt zo? Moet je echt geluk hebben dat jou eindbom groter is?

- RefleX

Grizmo Raizor

Registered User
Ik ben nu in bezit van 2 White Horse 100K's. Alleen zie ik bijvoorbeeld op de foto van Mattenfreak, dat zijn eindbom vele malen groter is dan die op de foto van Dcrack...

Heb wel gelezen dat dit aan de grote hoeveelheden fabriekjes ligt in China (Ieders zijn eigen maten etc etc..) Maar is dit nou echt zo? Moet je echt geluk hebben dat jou eindbom groter is?

- RefleX

Wat heet geluk, ik ben tevreden met een, in mijn ogen, normale eindbom. Hoeft voor mij niet zo groot te zijn, anders gaat het ten koste van het geheel en heb je dus minder lang plezier. Maar in ieder geval is het dus inderdaad zo dat niet ieder 100K een even grote eindbom heeft.

Sicco

Registered User
Heeft iemand ervaring met deze rol ziet er zelfde uit als bovenstaande rol alleen eindbom is anders, doos is ook hetzelfde..
DSC005721.JPG

Goede aankoop :cool:

We hadden hem vorig jaar ook, hij was alleen een beetje vochtig.
maar ondanks de vochtig heid ging ie tog = toch hard en snel af.
alleen heb het idee dat mijn eindbom tog = toch!! een heeel stuk groter was.
na mijn weten is dit een hele goeie rol.

Laatst bewerkt door een moderator:

spanish cracker

Registered User
ik had die rol die hierboven staat vorrig jaar ook. ik vond het een goede rol maar mijn favoriet blijft toch echt de chainthunder 500sh.

sebastiaantje

Registered User
Als ik het dus goed begrijp, een ieder op dit forum verschillende ervaringen met verschillende rollen. Ik heb dus begrepen dat er zeer veel fabrieken in China zijn. De één heeft een slechte rol en de ander een goede.

Ik had een rol van horse brand en was er zeer tevreden over. Vooral over de eindbom.:rolleyes:

Dus vanwege de vele fabrieken, en dus verschillende wijzes van productie, en misschien ander materiaal enz, is dus de kwaliteit van de rollen nooit hetzelfde. Dus nu is het voor mij duidelijk; Je weet dus gewoon niet wanneer je een goede aankoop doet en je weet ook niet hoe bepaalde mensen zo'n rol ervaart. Met andere woorden de een vond hem keigoed en de ander vond hem slecht. Dus soms moet ook rekening gehouden worden met beleving en smaak van een ander. Want, dat staat los van kwaliteit. Maar ik ben over de rollen die ik gehad heb altijd zeer tevreden geweest.

Maar natuurlijk is het logisch dat je de rollen droog opslaat, voorzichtig behandelt en goed uitrolt zonder dat ie in elkaar zakt.

Gr Sebastiaantje

Tony

Administrator
Medewerker
Het probleem zit hem ook in het schenden van de merk recht.
In China hebben ze een aantal jaren geleden gemerkt dat Horse Brand een gewild merk is over de hele wereld. Dus wat gebeurt er dan, er gaan zo een 1500 fabrieken een horse brand papiertje op de rollen plakken waardoor je nooit meer weet of je een originele hebt. Wie zegt trouwens dat de originele nog bestaan, niemand die het weet want er zijn zoveel kopie's dat je het gewoon niet meer kan onderscheiden.

sebastiaantje

Registered User
Oh, oké nu begrijp ik steeds beter hoe de vork in de steel zit. Eigenlijk is dat jammer, en moet de kwaliteit constant en stabiel zijn en daarna ook blijven. Maar misschien is dit een domme vraag; Was er dan niemand die een soort van copyright had op dit merk zodat, niet iedereen alles immiteert? En zich daarna eventueel op kon beroepen of gerechtelijke stappen ondernemen. Maarja, soms, heel af en toe is een immitatie product beter dan het origineel.

Gr Sebastiaantje

Laatst bewerkt:

PeterVuurwerk

Registered User
hehe China is hét land van replica/namaak. En als het wordt aangeprezen vanuit china naar nederland, dat het échte "horsebrand" zijn (om maar wat te noemen) dan kan je dat moeilijk aanvechten. Daarnaast is er geen controle in China zelf, zover ik weet.

Bovenaan