1.000.000 Klapper?!

Denendo

Registered User
Goed..
Na een stuk of 7 "inhoudloze" posts die inmiddels maar weer verwijdert zijn,gaan we het weer over de 1.000.000 klapper hebben..
Ben ook wel benieuwd naar een filmpje moet ik zeggen,al hoewel lijkt het mij wel dat zo'n mat met die lengte als snel langdradig zal worden...

Groetjes

Denendo :w

Schuim

Moderator
Medewerker
Na, ze schijnen een uurtje te kunnen klappen.. (al lijkt een half uurtje mij redelijker)
En om dat nou compleet op film te zien ;)
Geknipte versie lijkt me beter..

Maar van af Mei worden de vliegtikets die kant op goedkoper, dus kunnen we ze mischien zelf wel gaan checken (heb er toch familie zitten dus 3 weekjes lijkt me wel redelijk).
Alleen 550 pleuro voor een al in vliegticket retour :r
Ga wel reizen als courier ofzo.. scheeld een bak geld.

Greedings,
Schuim :w

zink901

Registered User
De grootste mat ooit in NL in beslag genomen door de politie was een 3.000k in 1997. Voor een 1.000k zul je toch echt naar landen als curacao of suriname moeten want die zie je hier in de buurt nergens meer! Toen ze hier nog wel te krijgen waren kon je rekenen op 400+ euro + huurkosten heftruck..:p

Cornel

Registered User
Ik zal het hier maar neerzetten, anders kost het weer een topic,

Ik kan me Herrineren dat vroeger er filmpjes op de site hebben gestaan van 300k's en 500k's, Zijn daar nog foto's van, ik heb al bij de classic foto's gekeken maar daar zie ik hem zo snel niet tussen staan. Foto's van hoe die opgerold is dat soort foto's.
Ik weet wel dat er een foto van een 250k dummy op de site staat, maar ik wou vragen of misschien de mods, of leden die ouwe foto's heeft?

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Vietnamese rollen. Ik heb ergens nog in een oude schoenendoos een krantenknipsel van een ouderwetse vietnamese rol. Een rol die van klein naar groot gaat, met rijen van vuistdikke bommen tot een bom van 20cm dik. Dit waren afzonderlijke knallers, dus niet een bosje met crep eromheen.

Zal kijken of ik de schoenendoos nog ergens kan vinden in de kast zodat ik het in kan scannen en plaatsen. Valt toch onder redelijke klasieke nostalgie vooral vanwege het feit dat daar in 1990 een verbod voor deze zware matten is gekomen!

quote:
Located outside of Hanoi, Dong Ho was formerly known for producing firecrackers. The village used to host a firecracker festival where families competed to make the largest and loudest explosions. When the government outlawed firecrackers in the early 1990's, this village became a furniture village.

een vuurwerk shop :

hcm082.jpg

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Zoals belooft de Vietnamese matten uit de schoenendoos, op de achterkant van het kranten knipsel stonden overleden personen en daaruit kon ik opmaken dat uit de telegraaf komt van 1994 in de laatste week van december of begin januari. Dus als men opzoek is naar het origineel of meer info hierover...

:D

3332_60.jpg

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Hehe.. dat doet cker boem aan het einde :+

Wat een dingen zeg..
Volgends mij ook wel weer een beetje goed dat we ze niet (meer) kunnen krijgen.

appiehappie

Registered User
Misschien wel geschikt voor een rijstveldje buiten het dorp, maar ik zie het toch niet echt zitten om dit in ons kikkerlandje af te steken.... Hoewel de buurman natuurlijk wel staat te kijken met z'n Pro-Line spullen..

pyro-bobby

Registered User
Goede connecties met chinezen(smile)
Heel handig, 1.000.000 klappers zijn daar verkrijgbaar voor €200,- geloof ik zo.
Alleen hoe ik ze moet vervoeren weet ik nog niet;)

Laatst bewerkt:

pyrogerrie

Registered User
klopt die hadden ze bij mij in de straat ook ze hadden er 2 echt keilompe dozen op een pallet werden met vrachtwagen/heftruck ofzo gebracht
die hebben connecties ;)

misterBoem

Registered User
Hier nog wat foto's

pagara.JPG

kodela_2.JPG

kodela_1.JPG

Kreeg ik net op msn van iemand.
Vuurwerk kost daar (Curacao) echt stukken minder dan hier in Nederland, voor 10 gulden (ongeveer 5 euro dus) heb je daar al een mini big beng rol. En je mag daar 2 weken afsteken.

Laatst bewerkt:

misterBoem

Registered User
Ik heb er geen filmpje van. Zal aan de jongen waarvan ik deze foto's heb gehad vragen of hij een filmpje wilt maken zodra hij in Curacao is. (hij is er begin Januarie in de periode dat er nog geknal mag worden.) Weet natuurlijk niet of hij een digitale video camera heeft. Hij zou wel foto's maken. Dus dat duurt nog wel even.

yojesse

Registered User
Vuurwerk kost daar (Curacao) echt stukken minder dan hier in Nederland, voor 10 gulden (ongeveer 5 euro dus) heb je daar al een mini big beng rol. En je mag daar 2 weken afsteken.

En dan twee week opruimen(bigg)

Grtzz jesse

Bovenaan