“Daar steek ik mijn hand voor in het vuurwerk”

Moontan

Moderator
Medewerker
“Daar steek ik mijn hand voor in het vuurwerk”

Een 48-jarige man uit Zaltbommel, bij wie in december 2012 een grote hoeveelheid professioneel vuurwerk is gevonden, hangt een werkstraf van 200 uur en een voorwaardelijke celstraf van een half jaar boven het hoofd. Zo hoorde hij tegen zich eisen na hoger beroep bij het gerechtshof in Arnhem.

Een jaar geleden kreeg hij deze straf al door de Arnhemse rechter opgelegd, maar hij ging in beroep omdat hij volhoudt dat hij geen professioneel vuurwerk in zijn bezit had.

Tomatenkas
Na een tip bij Meld Misdaad Anoniem doorzocht de politie op 17 december 2012 zijn woning aan de Steenweg in Zaltbommel. In een schuur en in een tomatenkas op zolder vonden ze 307 kilo vuurwerk, onder andere strijkers en aan elkaar geknoopte ‘cakes’ of ‘flowerbeds’. Thuis is het bezit van 25 kilo toegestaan.

Bom
De man verzorgt al twintig jaar vuurwerkshows op evenementen en met oud-en-nieuw komt de hele straat bij hem kijken. De Bommelaar wist dat hij veel te veel vuurwerk in huis had, maar vond dat hij niet gevaarlijk bezig was. Dat vond het openbaar ministerie (OM) wel. Hij had zoveel in huis dat ze hem ook wel voor het bezit van een bom konden vervolgen, zo oordeelde de officier van justitie.

Vakantie
De politie hoeft in de toekomst niet meer langs te komen voor een inval. “Ze zullen niks vinden, daar steek ik mijn hand voor in het vuurwerk”, bezwoer zijn advocaat. De echtgenote van de Bommelaar heeft genoeg van de hobby van haar man en neemt hem rond de jaarwisseling mee op vakantie.

Het hof doet uitspraak op 5 november.

http://leendertdouma.wordpress.com/2014/10/22/daar-steek-ik-mijn-hand-voor-in-het-vuurwerk/

Moontan

Moderator
Medewerker
Even off-topic: kunnen jullie zich vinden in de actie van de vrouw om met oud en nieuw op vakantie te gaan of zit die man vreselijk onder de plak bij zijn vrouw? :hehe!:

D

Deleted member 17038

Guest
Hangt er van af.. Ze kunnen ook op vakantie gaan naar Ijsland of Zwitserland? Of ieder jaar naar een van de grote shows zoals Sydney, Londen, en Rio bijvoorbeeld.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik snap het op vakantie gaan wel, even weg uit dit steeds bizarder en gekker wordende landje.

KoenL

Registered User
Even off-topic: kunnen jullie zich vinden in de actie van de vrouw om met oud en nieuw op vakantie te gaan of zit die man vreselijk onder de plak bij zijn vrouw? :hehe!:

Hahaha, ze neemt hem vast mee naar een eiland waar je onbeperkt mag stoken.

Z@P

Registered User
Lekker naar de antillen, lekker zwaar vuurwerk stoken en een lange neus naar nederland ;-)

magnolia

Registered User

tja god wat moet ik er van vinden .
als die man dat echt niet wil heeft die vrouw een probleem .
ik kan me ergens wel voor stellen dat die vrouw de hobby van haar man zat is want daar gaat ook een hoop geld in zitten .
maar goed ik mag aan nemen dat ja dat echt wel weet voor dat je met je man trouwt .
had ze maar niet met die man moeten gaan trouwen .
ik snap trouwen ook naar waar dat telefoontje vandaan komt .
want de buurt vond niet dat dien man gevaarlijk bezig was .
vast en zeker iemand tussen gezeten die het minder met die man voor had .

AWG

Registered User

the greatest trick the devil pulled was made the world believe he doesn,t exist...

De grootste truc van een vrouw is de man doen geloven dat hij niet onder de plak zit.:tounge:

Daar zijn allemaal trucjes voor waarvan veel mannen niet eens weten dat ze zo bespeelt worden:hehe!:
de uitdrukking is: ook een kip weet dat het morgen is maar laat de haan kraaien....(ach gut geef de man de illusie dat ie ook zijn steentje bijdraagt en het voor het zeggen heeft)
het is als met illusionisten, als ze je zouden uitleggen hoe ze hun trucs zouden doen dan zou je je zwaar belazerd voelen.
onwetendheid kan waarlijk een zegen zijn om een fijn leven te hebben in deze wereld.

Daarom houdt ik altijd mijn mond daarover in het bijzijn van stelletjes, de waarheid is de waarheid maar wel erg verwoestend in een wereld van liefde en list :hehe!:

Laatst bewerkt:
Bovenaan