Welkom Vuurwerk Filmers !!!

Tony

Administrator
Medewerker
Ik zie geen films staan waaraan jij refereert.
Ik was inderdaad niet tevreden met de canon omdat ik het verschil te goed zag met de sony hdv fx1 die ik heb.
De laatste paar films zijn gemaakt met een nieuwe sony maar daar loop ik nog te kloten met de instellingen en het renderen. Ik denk namelijk dat me Imac niet goed met AVCHD kan omgaan en daarom bijvoorbeeld veel flitsen vertoont na het renderen.

Het is misschien ook niet eerlijk te vergelijken met de cams die ik heb. De HDV fx1 koste 3600 euro in 2005. Als je kijkt naar de films van F16 dan zie je dat de canon het ook goed overbrengt met de juiste instellingen..Maar voor mij nog altijd minder dan de sony cameras...Maar dat zal het prijs verschil zijn.
 

Roeland FPM

FPM Filmer
Ik zie geen films staan waaraan jij refereert.
Ik was inderdaad niet tevreden met de canon omdat ik het verschil te goed zag met de sony hdv fx1 die ik heb.
De laatste paar films zijn gemaakt met een nieuwe sony maar daar loop ik nog te kloten met de instellingen en het renderen. Ik denk namelijk dat me Imac niet goed met AVCHD kan omgaan en daarom bijvoorbeeld veel flitsen vertoont na het renderen.

Het is misschien ook niet eerlijk te vergelijken met de cams die ik heb. De HDV fx1 koste 3600 euro in 2005. Als je kijkt naar de films van F16 dan zie je dat de canon het ook goed overbrengt met de juiste instellingen..Maar voor mij nog altijd minder dan de sony cameras...Maar dat zal het prijs verschil zijn.

Hij bedoelt hier de film van Enschede door Dream. Ja blijft een moeilijke keus, opzich zijn de Canon's helemaal geen slechte camera's alleen pakt ie goud niet goed op. Ik heb films van overdag gezien van die Sony en die zijn echt super, ik denk als je eenmaal goede instellingen te pakken hebt dat je dan nog heel veel uit die cam kan halen!
 

5pyroman5

Registered User
dat zal inderdaad een probleem worden denk ik, de instellingen , maar daar zal ik wel uitkomen. (hoop ik) Bedoel idd de films van enschede. Daar vind ik de canon er net wat beter uit zien.
Zit nog steeds te dubben
of de canon (welk type weet ik niet, mischien de hfm36, of eentje die goedkoper is
of toch de sony cx305
kan daarvan alleen nergens film beelden vinden........... en uiteraard zijn niet alle films te vergelijken omdat ze met totaal verschillende instellingen gemaakt zijn
 

stef

Member
Ok, als starter van dit gedeelte zal ik even bijspringen.
En ik praat uit ervaring want het is mijn werk.
Ik zal mijn visie eens geven.
Ik lees (alles geplaatst in dit jaar) veel over welke camera, Canon, Sony, Panasonic enz. enz.
Neem van mij een ding aan.
Camera,s met een hard disc of met een kaartje, NIET DOEN.

De compressie’s die bij dit soort beelddragers gebruikt worden zijn zo zwaar dat als je dat terug wil buigen naar normale waarde je pc een opdonder krijgt van heb ik jou daar.
En dan bedoel ik lange rendertijden om het maar enigs zins gelijk te krijgen zoals jij het heb waar genomen.

TIP en een WEETJE.
Canon film te rood.
Dit komt door de type/soort lens die ze gebruiken.
Voor dag opnamen zou ik zeker voor Canon kiezen omdat deze een warme uitstraling geeft.
Voor vuurwerk zou ik nooit een Canon nemen omdat het hele donkere blauw van de zwarte nachtlucht tijdens een vuurwerk veel te bruin zal kleuren.

Sony filmt standaard te blauw.
Maar omdat blauw de meest sprekende kleur is bij het maken van een witbalans is dit te veel aan blauw makkelijk terug te zetten naar wit zoals wij dat zien.
Wit is dus wit.
Als er dus geen witbalans gemaakt word bij het filmen van vw is blauw een kleur die in het donker redelijk snel komt te vervallen waardoor de rest van de kleuren natuurgetrouw over komen bij het terug kijken van een gefilmde vw show met een sony camera.
Als we namelijk heel goed met ons blote oog naar de lucht van een nacht kijken is dit namelijk niet zwart maar HEEL DONKER BLAUW.
Dat beetje blauw wat geschoten word in een show is doorgaans redelijk weinig en word door een Sony camera redelijk goed vast gelegd terwijl een Canon van dat blauw snel de nijging heeft om dat paars te laten lijken.

blauw en te veel rood maakt namelijk paars.

DUS.
neem nooit een camera met kaartjes of hard discs en ga gewoon met tape's filmen.
Dat kan natuurlijk HDV zijn.
Kijk eens bijvoorbeeld naar de films die Red Baron filmt voor vwc.
Die filmt met een Canon met te veel toeters en bellen en alles oogt te rood, maar dat is persoonlijk.
Kijk naar de Sony HDV die Toon van FPM gebruikt en dat oogt natuurgetrouw gewoon goed.
Maar dat is mijn mening.

En om jullie niet het idee te geven dat ik op de hand ben van Sony (Toon) ben, heb ik beide beelden eens bij Universal DVD neer gelegd waar ze elke film kleur corrigeren.
en wat denk je: als er een HDV van Sony komt zijn ze met een film van 60 minuten in 5 minuten klaar omdat dat van zichzelf al 95% natuur getrouw is opgenomen.
Bij het corrigeren van 60 minuten Canon materiaal is men ruim een uur bezig omdat gelijk te trekken zoals je met het eigen oog heb ondervonden/waargenomen.

Genoeg duidelijkheid dus over de voor en na tussen Sony en Canon.

Ik zelf film nog steeds men Sony dv-CAM en wordt door de grootste profs als perfect gezien in zijn prijsklasse.
En dit tezamen met de HDV camera's van Sony.

Ik zou zeggen..... doe er mee wat je wil.
Succes, Stef :hehe!:

Sony :happy:
Canon :crying:
 
Laatst bewerkt:

Poziloc

FPM Hangouderen
Ik krijg het idee dat tape einde verhaal is?! Als ik een beetje rond kijkt op het internet bij diverse winkels, zie ik alleen maar camera's met kaartjes en steeds minder tapes...alleen de oudere semi prof camera's zie ik nog met tape en zelfs die zie je al met kaartjes werken zoals de Sony HVR-S270E.
 

5pyroman5

Registered User
Je zegt neem nooit een cam met een sd kaart, maar als ik zo rondkijk, schiet het budget al behoorlijk omhoog als je een cam wilt met bandjes. Neem de hv30 enz
Maar je zegt dat de pc een opdonder krijgt, en dat het gruwelijk lang duurt? Nou dat zou ik nog niet zo'n probleem vinden, ben namelijk nog niet echt een prof filmer, en heb niet het budget denk i kvoor zo'b camera, ik wou rond de 500 euro blijven, mag wat meer maar niet te gek natuurlijk........
Maar waarom komen de kleuren bij de filmpjes van enschede dan veel mooier en helderder over bij de canon? Of is dat puur instelling? Toon heb je mnischien nog andere beelde gefilmd met de sony?
 

Roeland FPM

FPM Filmer
Tja je moet tegenwoordig toch wel een behoorlijke PC hebben om fatsoenlijk ermee te werken. Voorheen deed ik het altijd op een simpele laptop maar die stond dan 12 uur te renderen (opslaan). Nu render ik een HD film van 10 minuten naar MP4 HD in ongeveer een kwartier a 20 minuten (afhankelijk van de instellingen). Wmv renderen duurt wat langer maar lang geen 12 uur hehe. Over de Sony cam die Toon heeft heb ik er ook beelden van gezien van Xavi die wel erg goed zijn, Toon dacht dat het misschien iets met de Mac te maken had. Zie onderstaande link voor een video:

http://www.freakpyromaniacs.com/for...ra-Major-Vicente-Caballer&highlight=Xavi+sony
 

5pyroman5

Registered User
uhm met de mac? :S
maar het renderen met een kaartje is dus geen succes? Ik denk toch dat het een kaartje wordt, alleen de keuzen canon of sony blijft lastig....... alles heeft een voordele maar ook een nadeel.
Zo zit ik nog steeds in gedachte met de sony cx305 maar ook met de canon voorbeeld hf m306
 
Laatst bewerkt:

Roeland FPM

FPM Filmer
uhm met de mac? :S
maar het renderen met een kaartje is dus geen succes? Ik denk toch dat het een kaartje wordt, alleen de keuzen canon of sony blijft lastig....... alles heeft een voordele maar ook een nadeel.
Zo zit ik nog steeds in gedachte met de sony cx305 maar ook met de canon voorbeeld hf m306

Renderen met kaartje of met tape maakt verder volgens mij helemaal niet uit.
 

Tony

Administrator
Medewerker
Yep klopt helemaal. 90% is al HDD geworden.
1 van de weinig zijn de canon cameras voor de consu die nog tapes hebben.

Een minder leuke ontwikkeling vind ik zelf.
 

5pyroman5

Registered User
dus toon het nadeel van een sd kaartje is puur dat het renderen te lang is, en dat de kwaliteit daardoor een stuk minder wordt?
Heb nderdaad de falles film gezien en ook die ziet er natuurgetrouw mooi uit, bij de canon zijn de beelden van enschede dan wel weer heel erg helder van roeland...... bij jou zie je duidelijk nog eerst de scherming in de lucht wat natuurlijk meer natuurgetrouw is, ook scheelt het denk ik dat roeland met een goothoek heeft gefilmd. Want jij zit dichter op op de kleuren waardoor natuurlijk ook alles er anders uitziet......
Al met al moet ik nog steeds een camera kiezen..........
 

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb niks gezegd over het lange renderen van een SD kaart. Tegenwoordig zit ik op een Mac en werkt het allemaal super snel.
Tape duurt iets langer wat betreft het capturen maar dat is dan ook alles. Alleen ik zie liever bandjes gewoon puur voor het archiveren en die slaan niet kapot bij een keiharde mascleta.
 

5pyroman5

Registered User
ok, ik ga nogmaals (ja alweer haha) bedenken wat ik pak, allebei de merken, canon en sony hebben plus punten. En veel heeft ook met de instellingen te maken denk ik
 

recemonster

Registered User
hallo mede freaks,

ik ben opzoek naar een leuke film camera voor max 300 euro.
zelf vind ik dit wel een leuke camera: JVC Everio GZ-HM300.
maar is deze ook geschikt om er vuurwerk mee te filmen?
of weet iemand anders mischien een leuke camcorder voor ongeveer 300 euro.

recemonster
 

edje30

Registered User
Ik ga waarschijnlijk vloeken in de kerk maar ik ga dit jaar voor het eerst filmen (met mijn telefoon) Toch nog een 5 MP. camera.
Mijn budget laat het dit jaar nog niet toe om een nieuwe camera te kopen.

Groeten Edje
 

Galaxis

Registered User
Een vraag tussendoor. Heb hier een sony handycam , die slaat de film direct op een mini-dvd 8cm op. In dvd bestanden ( .vob)

Dat is leuk.. iemand een programma hoe ik dat netjes kan converten naar wmv zonder al te veel beeldverlies ?!
 

stef

Member
Een vraag tussendoor. Heb hier een sony handycam , die slaat de film direct op een mini-dvd 8cm op. In dvd bestanden ( .vob)

Dat is leuk.. iemand een programma hoe ik dat netjes kan converten naar wmv zonder al te veel beeldverlies ?!

Gewoon .VOB re-namen naar .MPG of .EMPG en dan in premiere op de tijdlijn knallen en dan render movie to WMV.
Kan je ook nog knippen/monteren voordat je die WMV gaat maken.
Succes.
Groet Stef
 
Bovenaan