• Freakpyromaniacs Copyrights

    -Nederlands De auteursrechten van teksten (exclusief door bezoekers geposte teksten op het forum) en beeld- en/of filmmateriaal (exclusief door derden ingezonden beeld- en/of filmmateriaal) op deze website liggen bij Freakpyromaniacs. Niets uit deze website mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt via internet, fotokopie of op welke andere wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Freakpyromaniacs.

    -English The copyright of all texts (excluding texts from visitors on the forums) and (motion) pictures (excluding those provided to Freakpyromaniacs by third parties) lies with Freakpyromaniacs. No part of this website may be reproduced transmitted or utilized in any form or by any means, internet, photocopying or otherwise without written permission of Freakpyromaniacs.

Rhein in Flammen 2006 (Bonn)

Tony

Administrator
Medewerker
Op Zaterdag 6 Mei 2006 was het weer zover. De show in Bonn waar veel mensen elk jaar weer naar uitkijken zou dit jaar door Weco Feuerwerk geschoten worden dus dat beloofde heel wat. Helaas was het ditmaal niet zo. Weco heeft niet zo goede show geschoten waar we dat van hun wel hadden verwacht gezien hun reputatie. Tuurlijk zaten er mooie stukken in maar het was geen vuurwerk waar je van gaat stuiteren zoals de jaren hiervoor wel anders was.

Jullie kunnen zelf oordelen door het filmpje te bekijken van deze show.
Hij is iets ingekort omdat er een hoop stukken in de show waren waar er maar een enkel bommetje de lucht in werd geschoten.

bonn.jpg


bonn_2006_2_1.JPG


Bonn_2006_1_B.jpg


Rhein in Flammen 2006 , Bonn by Weco Feuerwerk
File: wmv
Size: 169Mb
Duration: 17 Minutes and 28 Seconds
 

smurf

Registered User
tony je heb gelijk er zit zeker wel mooi spul tussen maar de show is gewoon zeer slecht geschoten en nog maar te zwijgen over een finale want die heb ik niet gezien
ik ben veel betere show's van weco gewend .

greetz the smurf
 

stef

Member
Tja in het kader van mic testen is het er dan eindelijk.
Weken gingen er aan vooraf voordat ik een nieuwe mic kon gaan testen.
Het is een beyerdinamic geworden. Hier en daar clipt t nog wat maar dat komt omdat de camera een beperkt bandbreete heeft. Een camera gaat gemiddeld van 300Hz tot 12.000Hz terwijl de mic eigenlijk van 30 tot 40.000hz loopt.

Wat we nu gaan doen is een externe recorder aan schaffen zodat we de totale bandbreete vast kunnen leggen en zo ook het voledige klank spectrum op kunnen gaan nemen. Naderhand in de montage locken we dat externe audio weer aan het orginele wat we eigenlijk weer alleen gebruiken om het sync te leggen en gooien vervolgens dat camera geluid weg en houden dan het goeie geluid weer over.

To be continued.
''GIRON''
 
Laatst bewerkt:

Yvez

Registered User
Fraai hoor stef, geluid is best goed te noemen. Wat ga je als externe recorder gebruiken. Zit hier zelf ook al een tijdje aan te denken. Niet profi ofzo, MP3 of minidisc opname of is dit niks?
 

stef

Member
Zou ik niet doen als ik jou was. Dit heeft te veel beperkingen.
Vuurwerk is qua audio een van de moeilijkste dingen om vast te leggen.
Als je dit goed wil doen moet je echt uit kijken naar een field recorder, en ja dat is niet in consumenten kwaliteit te verkrijgen dus wordt het automatisch proffesioneel.

Nieuw kosten ze rond de 1900 euro maar 2e hands liggen ze met een beetje geluk op 600 a 800 euro.
Voordeel is dat je dan vier sporen kunt opnemen en allemaal met phantoomvoeding.
Dat houd dus simpel weg in dat je dan 2 ingangen voor de stereo mic gebruikt, spoor 1 en 2.
Spoor 3 kan je dan bevoorbeeld gebruiken voor een mic die alleen het laag en extreem laag vast legt en spoor 4 kan je gebruiken voor een richt mic of intervieuw mic. wat je maar wil.

"GIRON''
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tony

Administrator
Medewerker
stef zei:
Zou ik niet doen als ik jou was. Dit heeft te veel beperkingen.
Vuurwerk is qua audio een van de moeilijkste dingen om vast te leggen.
Als je dit goed wil doen moet je echt uit kijken naar een field recorder, en ja dat is niet in consumenten kwaliteit te verkrijgen dus wordt het automatisch proffesioneel.

Nieuw kosten ze rond de 1900 euro maar 2e hands liggen ze met een beetje geluk op 600 a 800 euro.
Voordeel is dat je dan vier sporen kunt opnemen en allemaal met phantoomvoeding.
Dat houd dus simpel weg in dat je dan 2 ingangen voor de stereo mic gebruikt, spoor 1 en 2.
Spoor 3 kan je dan bevoorbeeld gebruiken voor een mic die alleen het laag en extreem laag vast legt en spoor 4 kan je gebruiken voor een richt mic of intervieuw mic. wat je maar wil.

"GIRON''

Uiteraard is dit heel interesant maar is het nou ook niet teveel moeite.
Tuurlijk is er nog niemand geweest die het geluid heeft kunnen over brengen zoals het live is en zou het fantastich zijn als het te realiseren is maar is het niet teveel werk ( voor de Freak ) om aan zoiets te beginnen.

Hoe lang ben je er bijvoorbeeld mee bezig om de film Internet af te hebben ?
 

stef

Member
Tony zei:
Uiteraard is dit heel interesant maar is het nou ook niet teveel moeite.
Tuurlijk is er nog niemand geweest die het geluid heeft kunnen over brengen zoals het live is en zou het fantastich zijn als het te realiseren is maar is het niet teveel werk ( voor de Freak ) om aan zoiets te beginnen.

Hoe lang ben je er bijvoorbeeld mee bezig om de film Internet af te hebben ?

Het is gelukkig niet veel werk.
voordeel is dat die field recorders met flash kaartjes werken en dus ook in je computter gezet kunnen worden.
bestandje over pompen en klaar.
wat betrefd de werkelijkheid evenaarden is onmogelijk en dat komt door het volgende.
omdat de mens nogal ingewikkeld in elkaar zit hebben wij ons gehoor en gevoel nodig om waar te kunnen nemen.
ogen slaan alleen maar op en hersenen registreren zodat het een herindering wordt.
een camera vervangt het oog, een mic vervangt het gehoor, maar dat geen wat we voelen tijdens zo'n show is wat je voeld met je lijf.
dat laatste is niet te registreren met een kamera en daardoor ontbreekt er dus wat bij het terug zien van zo'n show.
de enige kunst die dan nog over blijft is zo natuur getrouw vast leggen, en als je een subwoofer heb is dat het enige ding wat een (beetje) gevoel terug kan brengen, maar nooit helemaal.
Greats ''GIRON'':w
 
Bovenaan