Zeer grote brand in Uithuizen

Moontan

Moderator
Medewerker
Uithuizen - Bij Hamminga tuincentrum aan de Talmaweg in Uithuizen was een zeer grote brand
Mogelijk is er nog vuurwerk opgeslagen in het pand, de afzetting is groter gemaakt ivm met het vermoeden van het vuurwerk.
De politie meld nog steeds dat ramen en deuren gesloten moeten worden.
Later meer. De brand is op 25 km afstand te zien. Er is grip 1. Treinverkeer ligt stil. Advies van de brandweer ramen en deuren sluiten ivm rookontwikkelling.
Update: I.v.m 7000 kilo vuurwerk in de bunker(2 stuks) midden in het pand nam de brandweer gepaste afstand. Om 21:15 was de brand meester.

http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/18259/zeer-grote-brand-in-uithuizen-2x-video.html

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Haha, die bunkers met dat enorm gevaarlijke vuurwerk zijn tegewoordig zo goed en grondig geconstrueerd dat het vuurwerk geeneens beschadigd is denk ik..

smilli

FPM Filmer
Vervelend voor het bedrijf maar ik zou me inderdaad niet te druk maken om het vuurwerk, blijft nederland en blijft dus ook 1.4

KoenL

Registered User
Mooi voorbeeld van hoe veilig de bunkers zijn.

Het verbaast me wel dat er op 6 april nog 7.000 kilo in de bunker ligt, is dat mogelijk of is dat een interpretatie van de media? Dat er maximaal 7.000 kilo kan liggen.

Als er 7.000 kilo lag is het wel jammer. Vermoed dat er een 'laagje' water in die bunker is gekomen, of te wel; dat de sprinkler is aangeslagen.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik neem aan dat er weinig opslag lag idd.
Het bericht zal vast gebaseerd zijn op maximale capaciteit.
Het vuurwerk wat er lag is vast goed nat geworden idd. Dat mag best een paar nachtjes op de kachel.. :)

Bovenaan