WTF!? Is dit echt?!

Tony

Administrator
Medewerker
316050_2042926358949_1418042717_31769543_727252948_n.jpg

gizmo75

Registered User
Goeiedagdan! Die afzetlinten zorgen er wel voor dat het heel serieus overkomt, of zie ik daar op de achtergrond andere spulletjes staan waarvoor die linten juist zijn...?

gietjo

Registered User
Goeiedagdan! Die afzetlinten zorgen er wel voor dat het heel serieus overkomt, of zie ik daar op de achtergrond andere spulletjes staan waarvoor die linten juist zijn...?

Daar staat wel ander spul ja, maar of die steppers daar nou heel handig staan onder die boom. lijkt me niet.

nieuw in Nederland: een 600mm cilinder van 3.5 meter hoog. :lub:

Laatst bewerkt:

Mystifying Sage

Registered User
hehe staan wel hele kleine mensjes voor jonguh!!!

Maar zal best eens echt kunnen zijn...er is altijd een overtreffende trap..
Zou best een filmpje ook willen zien :)

Dreek

Registered User
die chinesen kennende :tounge:

Italië!!!

Foto is genomen in Mugnano, eergister als ik me niet vergis.

Bom en buis behoren volgens pirovagando toe aan Gaetano Russo die daar een show geschoten heeft.
Ik heb de film van zijn show gezien en ik kan in geen bom vinden die kwa effect grote overeen komt met de bom op de foto.
Er word op pirovagando ook verder helemaal niks over gezegd.

Dus ik gok dat het een dummy is, ook omdat de buis helemaal niet vast staat, denk dat het puur is om die buis te showen, er zit een klein hijskraantje op waarmee ze de bom in de buis laten zakken, volgens mij is dat iets nieuws, daarom steekt de bom ook een stukje uit boven de buis, het is dus zeker geen cilinder van 3,5 meter lang. Hij lijkt me trouwens geen 600mm, denk eerder 450 of 400mm.

Je ziet het niet vaak maar ze worden wel geschoten in Italië, 400mm cilinder stutata's, Ugo Lieto heeft er dit jaar 1 geschoten in Cimitile.

Ik zou 't voor de zekerheid eens navragen of ie echt is of niet.:hehe!:

EDIT:

Hij is inderdaad 600mm volgens de maker van de foto, heb nog geen antwoord gehad of ie echt is of niet.

EDIT 2; Het helaas zoals al vermeld hier een dummy haha.

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
Heb het festival gevolgd op Pirovagando, en ook alle shows gezien.
Maar dit 'ding' heb ik bij Russo niet voorbij zien gekomen. Denk eerder dat het een publicatie stunt is. De buis staat ook opvallend mooi in de lak.
Ook op het forum wordt er met geen woord over gerept.

De organisatie heeft de deelnemers opgedrongen geen Fermata's te schieten met Controbomba's, vanwege de locatie. Er stonden vrij veel huizen in de buurt. Controbomba's willen nog wel eens laag opengaan, zeker als er meerdere in één Fermata zitten. Vervolgens zit je dan nog met de lang brandende Cannoli sterren.

Om deze redenen zijn er dan ook in de Apertura geen Bomba da Tiro's geschoten, maar Stutata's en Fermata's a 3 Represe, of soms 6 Represe.
Hierboven werden dan elke keer losse spherische shells verschoten, of losse Controbomba's met een losse salute.

Om op dat 'buisje' terug te komen; begin dit jaar heeft Bruscella ook bij een festival een keer een buis zo hoog als een lantaarnpaal neergezet met een stukje aluminiumfolie eroverheen.....alleen de reactie's al!!

Jean Cross

Registered User
DAMN.!!!

dat ding beangstigd mij gewoon.!

In geen 100.000 jaar zou ik in de buurt van dat ding willen komen of laat staan mechanisch afsteken.!!! Gedver, krijg al weeee-benen als ik eraan denk :S

Maar het is een mooie en vooral IMPOSANTE dummy.!

elmo

FPM Moderator
Aha daar is mijn cilinderbommetje gebleven,was vorige week van mijn aanhanger afgerold.
Toen ik omkeerde om hem te gaan zoeken was hij al verdwenen,maar nu weet ik waar hij is.
Nouja laat hem maar daar ik rol wel een nieuwe als ik weer even tijd heb.
Hoop dat ze er geen gekke dingen mee gaan doen want ik ben de stijglading vergeten.

Bovenaan