Wie o Wie kent deze doos ca. 45 kG

sjoerdje

Registered User
Mensen,
Ik ben in het bezit gekomen van een blok van CA. 45 KG. (€ 300,00)
Volgens de leverancier moet dit blok gruwelijke harde uitwerking hebben.
De binnendiameter van een pijp is 45MM, dus een 2 incher. 100 shot
Het zijn 2 blokken die aan elkaar verbonden zijn.(zie foto).

Helaas zijn de teksten op de zijkant verminkt/ verscheurd waardoor je het niet meer goed kan lezen.

Kan iemand iets vertellen over dit blokkie?

Op de eerste paar foto's betreft het de onderste van de 2, niet de fan cake!!

Alvast bedankt freaks:)

http://85.92.140.141/~folder/vuurwerk/1.jpg

http://85.92.140.141/~folder/vuurwerk/2.jpg

http://85.92.140.141/~folder/vuurwerk/3.jpg

http://85.92.140.141/~folder/vuurwerk/4.jpg

http://85.92.140.141/~folder/vuurwerk/5.jpg

http://85.92.140.141/~folder/vuurwerk/6.jpg

Firespree

Registered User
Ik zou niet weten welke blokken dit zijn maar zie wel dat ze op deze manier verkeerd zijn doorgelont....
Op deze manier begint 1 van de 2 met de finale.... weet niet of het blok een finale heeft maar zoja zou het op de manier een beetje jammer zijn....
(radar)

sjoerdje

Registered User
hey bedankt voor je snelle reactie, maar hoezo denk je dat ze verkeerd zijn doorgelont? En hoe zou jij het zelf hebben gedaan dan? En wat zijn volgens jou die gele lonten dan? Ik heb `m namelijk zo gekocht. Ik weet niet of het een finale heeft.

Firespree

Registered User
Nee eigenlijk heeft ie daar niet echt iets aan gaat om welke lont aan welke lont is vastgemaakt niet hoe...
Je zou even moeten kijken of er als je het gele hoesje eraf haalt er een visco lont ondervandaan komt...
Dit is dan het begin van het blok en de rode het eind van het blok als er dan een finale inzite en de rode wordt als eerste aangestoken begint het blok met de finale...
Je kan dan dus het beste het begin van het tweede blok (visco lont) vastmaken aan het eind van het eerste blok...
Misschien heeft iemand hier andere ideeen over maar zo lijkt mij het meest logisch...
(radar)

tommy-gun

Registered User
Rode lont als eerste aansteken en dan 2e rode lont verbinden aan de gele van het blok dat je aangestoken hebt
leg de lont langs de buizen (aan de buitenkant en niet aan de bovenkant)

Laatst bewerkt:

rocketeer

Registered User
Zoals hij nu doorgelont is zullen de laatste schoten van het eerst aangestoken blok de verbindings lont stuk schieten, met de kans dat hij uitgaat,of voortijdig het volgende blok aansteekt.

gr. rocketeer

sjoerdje

Registered User
Ter verduidelijking:

Het zijn twee losse delen, die tegelijkertijd "beginnen". Elk blok heeft een lange rode lont (rood is normaal hoofdlont) en een kortere gele (normaal reservelont). Alle vier deze lonten beginnen met een vertragingslont. We hebben de rode lonten van beide blokken aan elkaar gebonden.

Lijkt goed toch!?

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!!!

Gr. Sjoerdje

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Het blokt lijkt op de 2 inch Magic show die Alpeco een aantal jaren geleden nog heeft verkocht. Dikke knallen met diverse effecten. Ik wet het niet zeker maar hij heeft denk dezelfde diameter en uiterlijk(rechthoek).

rocketeer

Registered User
Ter verduidelijking:

Het zijn twee losse delen, die tegelijkertijd "beginnen". Elk blok heeft een lange rode lont (rood is normaal hoofdlont) en een kortere gele (normaal reservelont). Alle vier deze lonten beginnen met een vertragingslont. We hebben de rode lonten van beide blokken aan elkaar gebonden.

Lijkt goed toch!?

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!!!

Gr. Sjoerdje

Zoals hij nu doorgelont is zullen de laatste schoten van het eerst aangestoken blok de verbindings lont stuk schieten, met de kans dat hij uitgaat,of voortijdig het volgende blok aansteekt.
daar de lont zo op de buizen ligt waar het vuur uit komt,dus lijkt me niet echt goed maar je moet maar zien, in het ergste geval zul je deze doos dus 2 keer aan moeten steken

Ivanhoe

Registered User
sjoerdje zei:
Het zijn twee losse delen, die tegelijkertijd "beginnen".
Het is de bedoeling dat de blokken tegelijkertijd afgaan. De blokken zijn dus helemaal niet doorgelont, maar worden gewoon tegelijkertijd (met de rode lonten) aangestoken. Ik zie geen problemen hoor, dat werkt gewoon goed zo.

Laatst bewerkt:

Anthony_bomb.

Registered User
Ik zie het probleem ook niet.
Gewoon in het midden aansteken (bij dat rode plakkertje, waar de 2 rode lonten naar toe lopen)... en genieten maar.

Overigens weet ik niet welk blok dit is..
Heb dit blok nog nooit gezien (2 in 1).

Gr Anthony

henk39

Registered User
Ik zie het probleem ook niet.
Gewoon in het midden aansteken (bij dat rode plakkertje, waar de 2 rode lonten naar toe lopen)... en genieten maar.

Overigens weet ik niet welk blok dit is..
Heb dit blok nog nooit gezien (2 in 1).

Gr Anthony

In het midden aansteken???? Anthony? hoe gek ben je aan het worden.
Nooit met je hoofd of enig andere lichaamsdeel boven het vuurwerkstuk hangen hoe groot of klein ook.
dit zijn gewoon twee blokken in 1 doos pakage 1-2, ik zou ze gewoon 1 voor 1 afsteken waar ze ook voor zijn bedoelt. als je ze 1 voor 1 afsteekt wel even goed vast zetten dat ze niet staan te dansen op de grond.

wooter

Registered User
Dit zijn gewoon 2 losse dozen!
Vandaar dat je ook de tekst op de zijkant van de doos mist.
Deze dozen zijn ook al besproken op dit forum.

de 100 shot 2inch
dit is wel een echte 100 shot zonder doorlont toestand.

de 19 shot 2inch

Als ik jouw was dan zou ik ze allebei appart afsteken omdat je
2 x 50 shot cakes hebt.

Ivanhoe

Registered User
Laten we deze kerel niet in de war brengen mensen. Hij wil ze kennelijk allebei tegelijk af laten gaan. Wel zou ik het advies van Henk opvolgen en een van de blokken 180 graden draaien, zodat het rode lont bij beide blokken aan dezelfde kant zit. Je kunt de lont dan met elkaar verbinden en aan de buitenkant van het blok aansteken.

Bunker-Buster

Registered User
ATTENTIE!

De dozen kan je vergeten!!!!!!! De reden dat je dealer deze stickers eraf heeft gescheurd is omdat dit een doos is die bij een compleet ander artikel hoort!!

Beide dozen op je eerste foto hebben 43F353 code, behorend aan Changsa Matei factory. En de IU06 productcode behoord aan dezelfde fabrieksnaam.

Heb de artikel code kunnen achterhalen in de Duitse Bam lijsten en de tekst die is weg gescheurd hoort te zijn: 150S 1.2 blue to gr. wave!!

Dit zijn gewoon 2 50 shots die hij in een doos heeft gedaan en (vermoedelijk zelf?) heeft doorgelust?

sjoerdje

Registered User
Mensen allen de beste wensen,
Ons batterijtje van hierboven is beter verlopen dan verwacht, mede door wat opmerkingen van mensen die me lieten twijfelen.

We hadden een meter vertragingslont eraan geknoopt en aangestoken.

Beide blokken zijn tegelijkertijd afgegaan, wat een spektakel met veel variatie.
Hij duurde langer dan ik had verwacht. Was weer het pronkstuk van de avond.

Als ik hem volgend jaar weer kan krijgen, doe het meteen.

Super, filmpje volgt nog.

Groet
Sjoerd

Markie

Registered User
Heb je hem misschien nog voor het afsteken gewogen? En erna gelijk ook nog eens ff? Benieuwd hoeveel de inhoud woog..

Bovenaan