Werkstraf voor illegaal vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Werkstraf voor illegaal vuurwerk

ALMELO - De rechtbank in Almelo heeft de 37-jarige vuurwerkliefhebber B. uit Enschede veroordeeld tot werkstraf van 240 uur.

B. had eind 2011 verboden, gevaarlijk vuurwerk in huis, waaronder vijftien lawinepijlen, twaalf nitraten en vijf Super Cobra's. Ook bezat hij een gasalarmpistool. Het Openbaar Ministerie had acht maanden cel waarvan vier voorwaardelijk geëist. B. was bang zijn baan te verliezen als hij de cel in zou moeten. De veroordeeld is volgens advocaat P. Speijdel blij met de uitspraak

© Tubantia, op dit artikel rust copyright.

PyroPlop32

Registered User
oef! dat is toch best pittig 6 weken full time werken voor dat kleine beetje vuurwerk.
gaat nu toch best afschrikken met zulke straffen.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Hij was bang z'n baan te verliezen: als je geluk hebt krijg je 180 vakantie uren van je werkgever. Voor de overige 60 zal hij dus onbetaald verlof moeten vragen.

Hij zal z'n werkgever dus toch moeten inlichten...

Dim

Product Beheer
Medewerker
Alsof men 24/7 voor een baas werkt, een week heeft 168 uur mensen ;-)

Wil je hier een uiteenzetting van de dagbesteding van een gemiddeld mens??

Ook zijn er restricties verbonden aan de arbeid die een mens per dag mag leveren. Ga dus altijd maar van 8-10uur per dag werken uit.

Tony

Administrator
Medewerker
Alsof men 24/7 voor een baas werkt, een week heeft 168 uur mensen ;-)

Het is ook niet zo dat jij als crimineel bepaalt wanneer je gaat werken.
Dat doen ze bij de reclasering voor je. Als je mazzel hebt kan je het een klein beetje sturen. Heb je geen mazzel dan moet je of vrij krijgen/nemen bij je baas of gewoon een week of 3 niet op je werk verschijnen.

kingmokum

Banned
Ander probleem is dat bij het niet voltooien van de werkstraf, iedere 2 uur van deze werkstraf gelijk staat aan een dag hechtenis.

Vind het ook een super zware straf voor die paar rotjes.

Pancake77

Registered User
Het is ook niet zo dat jij als crimineel bepaalt wanneer je gaat werken.
Dat doen ze bij de reclasering voor je. Als je mazzel hebt kan je het een klein beetje sturen. Heb je geen mazzel dan moet je of vrij krijgen/nemen bij je baas of gewoon een week of 3 niet op je werk verschijnen.

In goed overleg is daar vast een mouw aan te passen, een ding wat de reclassering niet wil is dat je, je baan verliest!

Tony

Administrator
Medewerker
In goed overleg is daar vast een mouw aan te passen, een ding wat de reclassering niet wil is dat je, je baan verliest!

Ik heb er zelf mee te maken gehad en ik heb me zeer netjes gedragen en ben ook zeer netjes behandeld. Maar ik ben van mening dat je wel de juiste persoon voor je moet hebben. Er zijn erbij die jou opleggen wat je moet doen en niets anders.

postvoordennis

Registered User
Dat illegaal vuurwerk bezit bestraft dient te worden daar kan ik me in vinden. Maar tegenwoordig komt de gemiddelde overvaller er qua straf bijna beter vanaf.

Laatst bewerkt:

Dahustla

Registered User
Belachelijke straf zeg!

En meestal voer je je taakstraf in de avonduren of weekenden uit. Kan ik zeggen uit ervaring.

Bovenaan