Werkgroep behoud vuurwerktraditie

Moontan

Moderator
Medewerker
Werkgroep behoud vuurwerktraditie

Op 14 mei heeft Cafferata deelgenomen aan een vergadering van de werkgroep behoud vuurwerktraditie. Toevallig deze avond werden ook wij opgeschrikt door het vervelende voornemen van de minister om zowel de verkoop als afsteektijd te verkorten. U kunt er vanuit gaan dat wij hier als werkgroep druk mee bezig zijn.

Wij houden u op de hoogte van alle ontwikkelingen

http://www.cafferata.nl/nieuws/werkgroep-behoud-vuurwerktraditie/

magnolia

Registered User
kijk eens aan .
zijn zij berijd om met ons samen te werken ?
hoe meer mensen des te sterker de vuist lijk mij

Moontan

Moderator
Medewerker
Beste vuurwerkliefhebber,

Zoals jullie weten zijn wij met een werkgroep actief in Den Haag.

Om de lobby te ondersteunen hierbij een link die door zoveel mogelijk mensen moet worden ingevuld.

http://www.duic.nl/politiek/70472/d...wil-geen-algeheel-vuurwerkverbod-wat-denkt-u/

Morgenavond (dinsdag) is er een Raadsinformatieavond op het Gemeentehuis in Utrecht (20.30-21.15), Perskamer, waarbij dit onderwerp centraal staat.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet namens,

De Werkgroep Behoud Vuurwerktraditie

gizmo75

Registered User
Ik heb deze Raadsvergadering bij de de Werkgroep en de BPN onder de aandacht gebracht en die hebben ervoor gezorgd dat er gisteren een delegatie aanwezig was die ook spreektijd heeft gekregen. Ook het AD was aanwezig en die hebben vandaag een artikel geplaatst:

AD1.jpg

EDIT: de Werkgroep had mij dit artikel doorgestuurd met de verwijzing naar het AD, maar bovenstaand artikel blijkt in het Utrechts Nieuwsblad van vandaag te staan die er dus ook waren. Mogelijk dat het AD nog volgt...?

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Beste Vuurwerkliefhebber,

Er is veel gesproken over de maatregelen die het kabinet van plan was te nemen om de overlast van vuurwerk tegen te gaan.
Mede dankzij de inspanningen van de "Werkgroep Behoud Vuurwerktraditie", waarbij wij zijn aangesloten,
is het algeheel verbod op consumentenvuurwerk van de baan en is besloten om de verkoopdagen niet in te korten.
U kunt dus, net als de afgelopen jaren, 3 dagen vuurwerk blijven kopen.

De afsteektijden worden wel verkort.
Er mag vanaf dit jaar vuurwerk worden afgestoken van 18:00 tot 02:00 uur en niet meer van 10:00 uur tot 02:00 uur.

Tevens krijgen gemeenten meer vrijheid om zones te bepalen waar geen vuurwerk mag worden afgestoken.
Bijvoorbeeld rondom een ziekenhuis of winkelcentrum. De gemeentes krijgen niet de bevoegdheid om vuurwerk helemaal te verbieden in hun stad of gemeente.

De vuurwerktraditie blijft dus voorlopig nog bestaan.
Voorlopig, want de minister blijft de onwikkelingen op de voet volgen.

Het is nu aan de consument om af te blijven van het illegale vuurwerk want met name door dit vuurwerk
ontstaat de meeste overlast, schade en letsel. Wijs elkaar hier alstublieft op.
Ook ontstaat letstel door het stunten met vuurwerk zoals het op elkaar schieten met bepaalde artikelen. Laat dit tot een einde komen.
Ten eerste moet men nog de rest van zijn leven met zijn ogen mee en ten tweede zou het toch zonde zijn dat door bovenstaand gedrag straks en door illegaal vuurwerk een decennia oude fantastische vuurwerktraditie zou verdwijnen.

Wij "zien" u graag weer terug.

Met vriendelijke groeten,

Team Pronk Vuurwerk
www.pronkvuurwerk.nl

magnolia

Registered User
tja ik wil een ander best aanspreken op zijn fouten , maar heeft het nut .
want het gros van de mensen staat hier echt niet bij stil .
sterker nog in sommige gevallen kan het aanspreken van een ander ten koste gaan van je eigen veiligheid .
je moet wel sterk in de meerderheid zijn voor dat het effect heeft .

AWG

Registered User
ik zie dit als uitstel, en ik blijf er nog van genieten zolang het nog mogelijk is.
we hebben wellicht weer wat jaartjes respijt.
ik ben niet blij met deze genomen maatregel,het dient ook geen enkel praktisch nut, maargoed dat is al uit den treure besproken.
ik ben al met al toch blij met de verkoopdagenbehoud en het niet verboden worden van mijn zo geliefde hobby.

Bovenaan