Leuk dat de VVD tegen is.
Als zij de economische plannen doordrukken, dan hebben er zat mensen minder of helemaal geen geld meer over om vuurwerk te kopen.
Als je geen geld hebt en geen vuurwerk kan kopen, dan hoef je voor die vervuilende vuurwerkafstekende paupers ook geen verbod in te voeren he!
Ik heb wel een rijtje hypothetische en een tikkeltje absurdistische redenen waarom partijen wél een vuurwerkverbod zouden willen.
Let wel, puur hypothetisch! En ook een tikkeltje absurdistisch!
PvdA, SP: Allochtonen en andere paupers zijn te arm voor vuurwerk. Een vuurwerkverbod voor iedereen omdat zij niet mee kunnen doen aan dit maatschappelijk belangrijke feest en men zich gediscrimineerd voelt.
CDA/CU/SGP: Vuurwerk wordt van oudsher gebruikt om geesten te verjagen. Dit is een heidens tafereel en dient daarom verboden te worden.
GL: Nou ja, dat hoeft te besproken te worden.
VVD: Vuilnismannen die vuurwerkresten ophalen verdienen meer dan genoeg. De opruimploegen inzetten kost extra belastinggeld en dat is onacceptabel. Ook de kosten van politie zijn te hoog. Al die belastingcentjes kunnen beter gebruikt worden voor exclusieve feestje voor de créme de la créme. Daarom een vuurwerkverbod.
Pvd Dieren: Vuurwerk afsteken is dieronvriendelijk. De koeien geven zure melk. En Bokito raakt dusdanig van streek dat hij zich bezeert als hij weer uit probeert te breken. Een vuurwerkverbod is op zijn plaats.
PVV: Achter iedere boom zit een moslimterrorist. Vuurwerk kan gebruikt worden om bermbommen Afghanistan stijl te maken. Niet alleen een vuurwerkverbod, iedereen die vuurwerk afsteekt is potentieel terrorist en mag naast Mohammed B in een cel gaan zitten.
D66: Zeer democratische partij. Houdt vast aan het kiesrecht. Aangezien Wolff al jaren wordt gekozen als beste importeur neigt dit naar een alleenheerschappij van Wollf. En een alleenheerschappij is tegen het zere been van rasdemocraten. Ook nu zou een verbod terecht zijn.
Lijst Verdonk: Rita is niet links, ze is niet rechts, ze is recht door zee! Niet om het één of ander, maar tot dusver is het alleen Mozes gelukt de zee te splijten om doorheen te kunnen gaan. Ik denk niet dat Rita dit goochelkunstje kan herhalen. Bij het gebrek om haar woorden waar te maken dan maar een vuurwerkverbod. Gewoon, omdat het kan!
Op dit moment denk ik dat ik alle aansprekende partijen behandeld heb.
Als er nog aanvullingen zijn dan lees ik die graag.
Nogmaals een belangrijke waarschuwing allen: dit bericht is 100% absurdistisch.
Do not try this at home.
No. Please, don't!