Weer illegale vuurwerkshow op Urk

Moontan

Moderator
Medewerker
Weer illegale vuurwerkshow op Urk

Er is vrijdagnacht weer op grote schaal vuurwerk afgestoken op Urk. Dit keer in de buurt van het industrieterrein bij het dorp.

Vorig jaar raakte Urk in de ban van de wekelijkse illegale vuurwerkshows. Drie weekeinden lang werd in de nazomer zwaar vuurwerk afgestoken.

De politie liet na de reeks vuurwerkshows in 2014 weten extra te gaan surveilleren. Of dat nu weer gebeurt, is niet bekend. Op sociale media zijn de meningen verdeeld over de illegale vuurwerkshows.

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/125805/urk-weer-illegale-vuurwerkshow-op-urk

Moontan

Moderator
Medewerker
Verklaring burgemeester Urk naar aanleiding van afsteken vuurwerk

"Het is onacceptabel dat mensen buiten de daarvoor gestelde tijden vuurwerk afsteken. Mensen moeten zich aan de wet houden. Overtreding daarvan is strafbaar. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en ik roep iedereen op – ook zij die het vuurwerk meenden te moeten afsteken - om zich aan de wet te houden en rekening te houden met een ander.

Velen ondervinden overlast van waarschijnlijk enkele mensen die menen vuurwerk te moeten afsteken. Dit is dan ook onacceptabel. Vandaar dat de politie al geruime tijd bezig is met een onderzoek. Tot op heden zijn er vermoedelijke daders, maar is er onvoldoende bewijslast. Het onderzoek zal doorgaan en uiteraard hoop ik dat deze zaak zo spoedig mogelijk is opgelost. Ik vind het te gemakkelijk om aan te geven dat het een zaak van de politie alleen is. Iedere burger bezit de verantwoordelijkheid om aangifte te doen dan wel een verklaring af te leggen. Vandaar dat ik iedereen oproep om zijn of haar verantwoordelijkheid te nemen en aangifte te doen dan wel een verklaring bij de politie af te leggen. Alleen in gezamenlijkheid kunnen we dit oplossen. Het is een zaak van de hele gemeenschap Urk!”

Pieter C. van Maaren

http://www.urk.nl/portal/nieuws_415...r-aanleiding-van-afsteken-vuurwerk_77696.html

Bovenaan