Weco Superblitzknallrakete & Signal A rakete [primeur]

Big-Boss

Registered User
Zo,dat is nog eens ene primeurtje jah..

Jammer dat die niet meer verkocht worden.....

Laatst bewerkt:

Cornel

Registered User
Dan mogen de mensen die deze dingen in handen krijgen wel goed opletten, Ik weet dat het weco is, dat staat natuurlijk voor goeie kwaliteit, maar deze pijlen zijn toch al paar jaartjes oud,

De tips die ik zou geven voor deze pijlen is pas er echt goed mee op, verleng het lont zeker met stuk visco, want het mogen dan wel goeie lawine pijlen zijn, je weet het maar nooit vooral omdat ze al op leeftijd zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:

joepiedepoepie

Registered User
Er staat mij bij, dat er een aantal jaren geleden ook een produkt waarschuwing is uitgegeven in Duitsland/Oostenrijk. Pijlen met een bepaald (artikel/serie)nummer erop werden toen terug genomen! Helaas kan ik geen link meer naar dat artikel vinden. Vorig jaar was er ook zoiets met de superboller. Doe dus eens een speurtocht op het Inet, als je overweegt ze toch te gebruiken!

Mijn idee, met de vingers afblijven van die oude troep! Je weet niet hoe het in al die jaren opgeslagen is geweest, bovendien kan het flashkruit rare eigenschappen hebben m.b.t. vocht!

Dan mogen de mensen die deze dingen in hande krijgen wel goed oplette, Ik weet dat het weco is, dat staat natuurlijk voor goeie kwaliteit, maar deze pijle zijn toch al paar jaartjes oud,

De tips die ik zou geven voor deze pijle is pas er echt goed mee op, verleng het lont zeker met stuk visco, want het moge dan wel goeie lawine pijlen zijn, je weet het maar nooit vooral omdat ze al op leeftijd zijn.

Pyromaster2

Registered User
Er staat mij bij, dat er een aantal jaren geleden ook een produkt waarschuwing is uitgegeven in Duitsland/Oostenrijk. Pijlen met een bepaald (artikel/serie)nummer erop werden toen terug genomen! Helaas kan ik geen link meer naar dat artikel vinden. Vorig jaar was er ook zoiets met de superboller. Doe dus eens een speurtocht op het Inet, als je overweegt ze toch te gebruiken!

Mijn idee, met de vingers afblijven van die oude troep! Je weet niet hoe het in al die jaren opgeslagen is geweest, bovendien kan het flashkruit rare eigenschappen hebben m.b.t. vocht!

Hier het stukje tekst wat je bedoeld, volledige versie heb ik tot nu toe niet kunnen vinden, dit stukje geeft alle info weer die toen op de pijl stond waar de productiefouten zijn voor gekomen.
Volgens enkele testers uit de United Kingdom moet de Weco Superblitzknall evenveel kracht hebben als een 3'' maroon, behoorlijk wat dus.

Warnung vor defekten Raketen
Medienmitteilungen, FEDPOL, 31.07.2002

Bern.31.07.2002.Bei der Zentralstelle Sprengstoff und Pyrotechnik ist die Meldung eingegangen, dass folgende Feuerwerks-Raketen

Bezeichnung: Signal – Rakete A
Artikel Nummer: 9-2171
Hersteller: Weco, D-53776 Eitorf/Sieg

Bezeichnung: Super-Blitzknall – Rakete
Artikel Nummer: 9-2172
Hersteller: Weco, D-53776 Eitorf/Sieg

zurückgerufen werden müssen, weil in verschiedenen Fällen festgestellt wurde, dass sie beim Abfeuern, vor dem Start, am Boden explodieren.

Wir fordern alle Personen auf, die noch im Besitze solcher Raketen sind, diese im Interesse der eigenen und der öffentlichen Sicherheit unter keinen Umständen zu zünden und sie der Verkaufsstelle zurückzugeben.

Ganz allgemein erinnern wir die Bevölkerung daran, beim Umgang mit Feuerwerk die grösste Sorgfalt walten zu lassen und sich strikte an die Gebrauchsanweisungen und Sicherheitsempfehlungen der Hersteller zu halten.

Laatst bewerkt:

gantpoplin

Registered User
Inderdaad allemaal leuk en aardig, maar die pijlen zijn echt oud... Dan zijn 2 punten:

1. Doordat ze al zo oud zijn is het inderdaad niet slim ze nog te gebruiken.

2. Wil je ze toch gebruiken, dan vraag ik mij af of de uitwerking nog net zo krachtig is als het productiejaar?

Het blijft inderdaad jammer dat ze uit productie zijn genomen, desalniettemin zijn de zink 901/902 goeie vervangers;)

killer bee

Registered User
Hallo

ik heb ook nog steeds een complete doos liggen met de orginele "Superblitz".
Heb er met de jaarwisseling 2005-2006 nog 2 afgestoken die ik nog los had liggen. ( uit voorzorg lont verlengd) en deze deden het nog als van ouds supergoed.
De doos die ik nu nog compleet heb laat ik compleet. Vindt het zonde om af te steken. Mischien liggen ze ooit wel in het vw museum :)
Ik bewaar ze op een droge plaats. de pijlen zitten vacuum verpakt in een grote spacebag met sillicagelzakjes erbij. kan niets mee gebeuren lijkt mij zo.

Grtz killer bee

Laatst bewerkt:

GHBWestland

Registered User
geloof wat al jaren word gezegd, maar ik WEET zeker van de signal a dat deze NIET is uitgestorven.

hoe en waarom laat ik onbeantwoord maar geloof niet alles wat je leest.

:w

Wizz

Registered User
geloof wat al jaren word gezegd, maar ik WEET zeker van de signal a dat deze NIET is uitgestorven.

hoe en waarom laat ik onbeantwoord maar geloof niet alles wat je leest.

:w

waarom staat ie dan niet in de export catalogus van weco?
Of laat ff een pic zien van een signal A met productie jaar 05-06

:w :w :w

GHBWestland

Registered User
waarom staat ie dan niet in de export catalogus van weco?
Of laat ff een pic zien van een signal A met productie jaar 05-06

:w :w :w

wie heeft het over productie ??
ik zeg alleen dat ze nog goed te verkrijgen zijn... ik kan er zoveel krijgen als ik wil, ik ga er niet vanuit dat iemand een container vol heeft opgeslagen alleen om te bewaren en elk jaar een beetje te verkopen of wel ?

als ik ze binnen heb zal ik eens kijken naar productiedata.:w :w

dennis

Registered User
Dan mag je jezelf gelukkig prijzen want , de superblitzknallrakete en de signal A van weco zijn echt niet makkelijk meer tekrijgen ..
De superblitzknallrakete was ook mijn favoriete lawinepijl ,en de signal a was ook een topper ..
Allebij bekend om ziijn rode vuur wat hij spuwde en daarna de lucht in ging .
Superblitzknallrakete met titaniumvonken
Signal -A met alleen blitzknal

jasonkoevoet

Registered User
is 125 euro voor 10 Signal A's een degelijke prijs? en dan niet zeggen van dat gaat erom wat jij ervoor over hebt maar word ik dan afgezet?
en heeft iemand nog goede foto's van een signal A?

fexZy

Registered User
is 125 euro voor 10 Signal A's een degelijke prijs? en dan niet zeggen van dat gaat erom wat jij ervoor over hebt maar word ik dan afgezet?
en heeft iemand nog goede foto's van een signal A?

wow 125 euro voor 10 lawines, salutes kosten 10 voor 100 euro bij de meeste handelaren en gaan een stukke harder (is geen tip hoor maar het is een asociaale prijs :blink:)

PeterVuurwerk

Registered User
wow 125 euro voor 10 lawines, salutes kosten 10 voor 100 euro bij de meeste handelaren en gaan een stukke harder (is geen tip hoor maar het is een asociaale prijs :blink:)

Ik vind het niet zo ascociaal hoor. Vind jij maar ff Signal A's. Die vind je niet zo gauw. Hoe zeldzamer het stuk vuurwerk des te meer waard het wordt.
Het is veel geld, maar of het duur is...

fexZy

Registered User
Ik vind het niet zo ascociaal hoor. Vind jij maar ff Signal A's. Die vind je niet zo gauw. Hoe zeldzamer het stuk vuurwerk des te meer waard het wordt.
Het is veel geld, maar of het duur is...

dat zal misschien wel zo zijn, maar dan nog heb ik liever zink 901, knallen net zo goed en het is meer dan de helft goedkoper, maar ik ga niet in deze nutteloze discussie verder, de één vind het duur en de ander niet.

Ontopic maar weer. :smile:

pixy dixy

Registered User
Hallo allemaal,heb die Weco Superblitzknallrakete zelf vroeger ook gehad,en ik zoek er al een tijd,een goede foto van,zou iemand hier een GOEDE scherpe foto,erop kunnen zetten....alvast vriendelijk bedankt

Bovenaan