Wat vonden jullie?

petertje23

Registered User
Man man man wat een geweldige jaarwisseling.
Weer was top {wellicht iets minder wind, maar ach een kniesoor die daar wat van vind}

En wat een hoeveelheid vuurwerk ging er omhoog! Dikke compounds, dikke cakes, maar ook gewoon de fonteinen.
Dit jaar in Schagen {Noord Holland} gevierd en genoten. Mijn dochter van 12 voor het eerst zelf wat kleine cakes en fonteinen afgestoken.
Het kan toch niet zo zijn dat ze dit willen verbieden, alleen maar verbroedering, gezelligheid en sfeer.
Top! 🎆🎇🎆

Kleine kanttekening: naast de dikke compound klonken er ook dikke klappen van shells en cobra's. Wat een dreunen. Je houd je hart toch vast als dit volgend jaar de standaard wordt?!

Hyper

Registered User
In kleine kring gevierd bij mijn vader en een familielid. Ik had voor mijn doen veel vuurwerk.
Wat een heerlijke jaarwisseling gehad. Het weer was PERFECT. Veel fonteinen afgestoken langs de waterkant terwijl op de achtergrond aan de overkant van het water de grote compounds de lucht in gingen. Wat een mooie achtergrond voor mijn vuurspuwers! Wel heel emotioneel. Dubbele gevoelens. Bijna tranen van geluk door het prachtige vuurwerk en tranen van verdriet/boosheid over degenen die deze traditie willen afpakken.

Een avond om nooit te vergeten. Wat een pracht en wat een heerlijke ervaring! Mooiste sinds vele jaren. Alleen die in mijn kinder- en tienertijd waren nog beter maar de magie van die tijd komt nooit meer terug.
Ik heb ook veel plezier gehad met het rondkijken in de vuurwerkwinkels, het ophalen van mijn bestelling en de aankopen in de losse verkoop.

JackS

Member
Wij hadden veel vuurwerk ook over van vorige jaren. Bijvoorbeeld een tournament box en een Maltese tiger, Beast of Burden, Mae Tai tailgate etc. Verder een hoop gelukkig goede NL compounds erbij.
Lang verhaal kort: de straat waar we nu zaten was enthousiast. Zaten kenners onder (begonnen over Funk, Iksra, Argento en wat Alpeco te koop had) maar die waren zwaar onder de indruk. Met name van de Stealth Bomber, de Parallel Universe, de Sylvester Mainframe en natuurlijk die Paranoid 2....Applaus! Sterker: die luitjes hadden zelf echt veel vuurwerk maar staken niet af, zeiden ze me de volgende dag bij het opruimen..."Bewaren we voor volgend jaar wel!" Prima dan. Wij komen op deze stek volgend jaar misschien wel weer terug. Een groot publiek (dat vaak 60-70 jaar oud was) dat echt onder de indruk is. Daar doe je het voor. VOlgend jaar doen we het beter, meer georganiseerd en gebundeld met kleinere shows om 18 uur een 21 uur en de grotere show om24 uur denken we. Maar goed...ik zat dan denkelijk in het buitenland...

JackS

Member
Hier in Hengelo ook weer een top jaarwisseling gehad. De hele dag lekker knutselen in de schuur, vuurton aan de straat en af en toe een beetje stoken met de buren.
Zie hier het resultaat van mijn knutselwerk.

Ja....ik zie zo meteen de Crazy Titan van SRPYRO (is gewoon een DYme Dayn denk ik). Dit zijn echt geweldige jaloersmakende bakken! Misschien volgend jaar, samen met de Shyne, de Yggdrasil en nog wat van die 1.3 G bakken. Mogelijk zit ik in Duitsland namelijk dus dan koop ik die gewoon en daar kun je dan wel rustig afsteken. Kan ook UK zijn trouwens heb je F3 bakken als de Niebianski etc. Ook leuk!

Chrissie81

Registered User
Ja....ik zie zo meteen de Crazy Titan van SRPYRO (is gewoon een DYme Dayn denk ik). Dit zijn echt geweldige jaloersmakende bakken! Misschien volgend jaar, samen met de Shyne, de Yggdrasil en nog wat van die 1.3 G bakken. Mogelijk zit ik in Duitsland namelijk dus dan koop ik die gewoon en daar kun je dan wel rustig afsteken. Kan ook UK zijn trouwens heb je F3 bakken als de Niebianski etc. Ook leuk!
Tiny Titan ;)

SrCl2

Registered User
Ik heb een heel leuke jaarwisseling gehad.
Met het mogelijke - tegen beter weten in blijf ik toch positief- "vuurwerkafsteekverbod" in het achterhoofd had ik voor mijn doen veel vuurwerk besteld en ook nog enkele impulsinkopen gedaan. Ik wilde namelijk zo veel mogelijk verschillende effecten die ik leuk vind tenminste nog één keer "live" aanschouwen (ik bezoek geen vuurwerkshows).

's Middags heb ik veel categorie F1-vuurwerk afgestoken met de buren, na 18:00 uur uiteraard ook wat categorie F2-vuurwerk.

Een bloemlezing van het door mij afgestoken vuurwerk (categorie F2):
- Een 144-schots compound met het ghosteffect;
- Een cake met datzelfde effect in neonkleuren (viel tegen);
- Diverse stijgtollen (ik ben gek op die dingen);
- Een grote waaierfontein die verschillende effecten en kleuren uitstootte;
- Een kleine cake die qua effect leek op de Lily Magnolia van weleer (peonies, stars, crackling);
- Een cake die mooie gouden palmen uitstootte;
- Een cake die het zeldzame moving stars-effect herbergde (nog nooit eerder gezien);
- Een cake die hummers en mines uitstootte.

Fontein (F2).JPG

Een categorie F2-fonteintje in actie.

Koetje

Registered User
Diemen gaat altijd wel flink los maar dit jaar was niet normaal meer. Om 1 uur leek het wel net na 12en. Vanaf 01:15 werd het wel wat rustiger waar dit normaal gesproken om half 1 al het geval is. Aankomend oud en nieuw gaat het hier ook gewoon los.
Voor de sfeer zou het wel beter zijn als dit kansloze voor de bühne verbod alsnog wordt teruggedraaid.

Bovenaan