waspik

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
750 jaar Waspik
De geschiedenis van een dorp kan op vele manieren verteld worden, maar op maandag 27 augustus gebeurt dat in Waspik op een wel heel bijzondere manier.

Een groot vuurwerk zal de geschiedenis van het jubilerende dorp op thematische wijze laten zien.

Het vuurwerk begint met groen, geel en blauw: kleuren die de vermelding van het dorp Waespijck in de akte van 1257 symboliseren. Daarna verdwijnt Waspik met wit licht onder water tijdens de St. Elisabeth Vloed in 1421, gevolgd door de rood weergegeven Tachtigjarige Oorlog. De beide wereldoorlogen hebben hun stempel gedrukt op Waspik en zullen ook indruk maken tijdens de vuurwerkshow met veel zware dreunen en granaten. De watersnood van 1953 zal de donkere hemel zilver en lichtblauw kleuren waarna het vuurwerk feestelijk ten einde komt in 2007 met alle kleuren die maar te bedenken zijn. Het licht dooft met groen, de kleur van het jubileumjaar Waspik 750.

De vuurwerkshow vindt plaats op maandag 27 augustus vanaf 21.30 uur bij de rotonde op ’t Vaartje. Iedereen wordt uitgenodigd om het half uur durende vuurwerk te komen bewonderen. Meer informatie: www.waspik750.nl.

tip : Bas2

nielsniels

Registered User
zozo als ze echt gaan doen wat er staat dan wordt dit volgens mij een hele mooie show. en 30 minuten (!) dat is lang voor een nederlandse show.
ik hoop dat iemand dit filmt:smile:
voor degene die er naar toe gaan: veel plezier bij de "harde dreunen" vanavond:cheesy:

blazuhhh

Registered User
Het is mij ook nog gelukt om te gaan. Wat een gave show was dit om te zien. Je stond er als toeschouwer redelijk dicht op en de effecten waren geweldig:nuts: Dikke salutes en een redelijke hoeveelheid profblokken.:smile: Helemaal top:smile:

Helaas kapte mijn camera ermee na 5 minuten. Bleek dat door de kou van het veld dat de batterij na 15 minuten leeggetrokken was dus ik heb maar een klein gedeelte op band staan.:confused:

Gelukkig was er nog iemand anders die voor de brandweer aan het filmen was en daarvan heb ik het telefoonnummer gekregen. Deze beste meneer wil graag een kopie van deze show naar me opsturen dus het filmpje blijf ik jullie nog even schuldig totdat ik de gelegenheid heb gehad om hem te uploaden.

blazuhhh

Registered User
Yups:smile: Witte broek en beige jas die halverwege al aan het inpakken was:suspicious: :smile:

Edit: Filmpje gaat zo op de post dus de film zal over een dag of 2 online staan:smile:

Laatst bewerkt:

san quinton

Registered User
Bedankt voor de credits.

moet eerlijk zeggen ik vond het zelf ook een goede show zo tussen alles door af en toe omhoogkijkend.

ben blij dat hetgeen wij er gisteren van hebben proberen te maken, in de smaak viel.
er was trouwens echt veel publiek en een goede sfeer. we hebben met z'n 2en flink door moeten knuppen met alle pot a feus (paf's) maar net op tijd klaar gelukkig.

tot de volgende show

groet San quinton

Laatst bewerkt:

san quinton

Registered User
moet je eerlijk zeggen dat we door omstandigheden met controlleurs echt moesten aanpoten heb er niet eens aan gedacht trouwens.

voor de volgende shows zal ik er eens aan denken om een camera mee te nemen zodat er wat foto's op de site komen.
maar wat betreft gisteren, waren op zich nog mooi op tijd klaar maar door een heeel grondige controle/telling was het echt wel even ons koppie koffie laten staan en de bammetjes/balletje op de terugweg opeten.

blazuhhh

Registered User
Ik zal helaas terug moeten komen op de belofte voor de film van deze geweldige show. De beste meneer waarvan ik dacht dat hij aan het filmen was, was foto's aan het maken. Ik heb nog wel een paar minuten aan beelden van het begin van deze show maar het is te kort om de show goed tot zijn recht te laten komen. Heb er nog steeds de ziektes in dat de camera ermee stopte:mad: :mad: Maar ik moet zeggen dat hij dat voor een First-timer het absoluut niet verkeerd heeft gedaan. :nuts: Hieronder een kleine greep uit de collectie.

Waspik750_2007_001.jpg

Waspik750_2007_008.jpg

Waspik750_2007_018.jpg

Waspik750_2007_035.jpg

Waspik750_2007_044.jpg

Mijn complimenten en dank voor de fotograaf: Karel de Jong van de Brandweer in Waalwijk:smile:

De rest van de foto's van deze show zijn te vinden in m'n album van deze show.

Laatst bewerkt:
Bovenaan