Waarom komt het zo laat?

KruitFreak

Registered User
Hallo mede kruitsnuivers,

Om me heen hoor ik dat veel winkeliers nog op grote bestellingen wachten van importeurs omdat het vuurwerk nog onderweg is vanuit China naar NL of nog maar pas is aangekomen.
Ik vraag me af waar dat aan ligt?

Afgelopen keren was bijvoorbeeld de Olympische Spelen in China een vertragende factor maar ik heb het gevoel dat nu ook weer veel last minute is...
Ook gemerkt op demo's dat veel nieuwigheden nog niet te zien waren. Bovendien maak ik me zorgen over de kwaliteit dat veel cakes nog niet goed zijn uitgedroogd wat ten koste gaat van de uitwerking die we willen zien.

Wie deelt mijn bevindingen en wie weet er meer?

Cadman

Registered User
tsja wat moet je er vanzeggen en denken?

ik geef je wel 1 tip als je vuurwerk binnen is alles op de verwarming de laatste 4 dagen!

joszie

Zilveren Member
De weg van fabricage tot verkoop in de winkel is zeer lang. Er kan op allerlei fronten een blokkade optreden waardoor het product laat in de winkel ligt.

trimbaard

Registered User
Jullie zijn er ook veel te veel mee bezig. Vroeger waren er ook geen demo's, moest je ook gewoon wachten tot 29 december. Er wordt veel te veel druk gelegd op de importeurs men wil alle producten zien van te voren. Waar is de spanning gebleven van de verrassing van een product. De importeurs doen hun best om deze op tijd binnen te krijgen. Het is ten slotte nog geen 31 december. Mensen hebben ook helemaal geen geduld meer tegenwoordig. Ik zie wel op 31 december of de producten goed zijn of tegen vallen. So be it . En ik heb echt niet voor een paar euro aan vuurwerk besteld.

Tony

Administrator
Medewerker
Dat heeft te maken met het feit dat China niet alleen voor Nederland fabriceert en veel fabrieken ook voor diverse landen produceren.

Dus simpel gezegd hebben ze het gewoon te druk.

Richardus

Registered User
En het zijn toch ook veel 25/50gr p/sh artikelen die nog binnen moeten komen? Daarvan werd pas eind augustus voor velen bekend dat het door mocht gaan; dan nog bestellen/produceren en drie maanden op de boot...

Cadman

Registered User
En het zijn toch ook veel 25/50gr p/sh artikelen die nog binnen moeten komen? Daarvan werd pas eind augustus voor velen bekend dat het door mocht gaan; dan nog bestellen/produceren en drie maanden op de boot...

de boot van china naar nederland duurt ongeveer 6 week en geen 3 maand haha!

Bovenaan