Of je moet een pyro nummer (hoop dat ik het goed zeg) hebben. Dan krijg je het zogenaamde spektakel vuurwerk nog mee.
Nergens om.
Nou ja: de rollen en knallers. Verder niet. De 75grams pijlen vallen stuk voor stuk tegen, en de effecten in Nederlandse pijlen beginnen de Belgische onderhand ook in te halen qua schoonheid.
Voor cakes moet je in Nederland zijn. Niet alleen vanwege de grotere kruitinhoud, maar vooral vanwege de diversiteit in innovatieve effecten en enorme keus. Vroeger was België qua siervuurwerk voordeliger, maar dat begint de laatste jaren ook te veranderen en is echt nauwelijks meer verschillend van het NLse prijsniveau.
Bespaar je dus het risico, zoek zorgvuldig uit en koop gewoon het mooiste sierspul in Nederland. Maar voor knalvuurwerk...moet je zelf weten.
En daar sluit ik mij geheel bij aan Brigde! Vorig jaar toch nog een paar 40 gr van bolpijlen (mortier XXL van Breeschoten) erbij gekocht, maar als daarna Topstars de lucht ingaat staat de hele straat echt ohh en ahh te roepen. Kijk, als je je beperkt tot legaal in Belgie te verkrijgen vuurwerk is een 75 grams pijl het zwaarste effect wat de lucht ingaat... Wat betreft cakes is er inderdaad weinig verschil met nederland (maximaal 15 gr per buis) en 250 gr per cake, dus elke 500gr cake is in principe zwaarder. wel is het in belgie vaak goedkoper. Ik weet zeker als je voor het geld van zwaarste cake van breeschoten a €160,-- 2 pakketten topstars en Big Three koopt echt tien keer mooier vuurwerk hebt!
Ach ja cakes,... beschouw mij maar als een pijlenfan. Overigens zou ik de pijlen van Wolff wel eens willen vergelijken met het vlaamse werk.
Ach ja cakes,... beschouw mij maar als een pijlenfan. Overigens zou ik de pijlen van Wolff wel eens willen vergelijken met het vlaamse werk.
"altijd" is niet van toepassing. Vorig jaar en 't jaar ervoor had ik wat in BE gehaald, dit jaar kan ik het heel best missen.Ik weet niet welke 75 gramspijlen jij altijd kiest, maar neem nou van mij aan dat een 75 grammer echt andere koek is dan een 40 grammer. Tuurlijk moet je wel de goeie eruit pikken maar dat is voor ons freaks toch geen probleem. De goeie zijn simpelweg thans de zink 905 en de Topstars van Pyrostar.