Waar vuurwerk halen NL/BE/DE?

Tha_Duck

Registered User
Stomme vraag, maar ik ben er nog niet uit.

Ik haal al jaren vuurwerk in België, naar volle tevredenheid. De prijs en kwaliteit is prima. Ik haal met name siervuurwerk aangezien knal me niet veel meer kan boeien. Niets mis met knal, maar leuk voor anderen zeg ik altijd.

Nu ga ik dit jaar Oud & Nieuw vieren in Duitsland. Ik ga pas op 31 december rond 16:00 die kant uit dus vrij kort dag op dat moment. Nu wil ik wel een mooi stukje vuurwerk mee natuurlijk. Maar... Waar ga ik het halen?

Opties:
Nederland - Ik moet er dan mee de BE en DE grens over. Kwaliteit en prijs niet in verhouding
België - Van te voren halen, grens over en later weer BE en DE grens
Duitsland - Op 31 december kort over de DE grens halen

Opzich allemaal te doen, maar wat is het beste vuurwerk? Prijs en kwaliteit. Is Duitsland beter dan België? En is het een beetje verkrijgbaar in de plaatsen net over de grens? Anders moet ik het doen met een champagne kurk, best lekker maar ik maak er graag iets meer van ;)

boozebelly

Registered User
Zelf ga ik al jaren naar Duitsland en meng me daar tussen de hordes Nederlanders bij de vuurwerkschappen.
Ik ga altijd naar de Lidl, hier hebben ze goed vuurwerk voor knettergekke prijzen :nuts: Maar....wel vroeg erbij zijn want het is snel op :blink1:
Als je 16:00 gaat hoef je de Lidl echt niet meer te proberen
Je kunt trouwens vrijwel iedere willekeurige supermarkt binnenstappen hoor, ze verkopen daar overal.
En bovendien, je mag het vuurwerk uit Duitsland gewoon invoeren, mits je niet meer dan zoveel kilo per persoon meeneemt (aantal kilo's ff kwijt).
Dit geld uiteraard NIET voor vuurwerkpistolen en strijkers...
Ik ben zelf 1x aangehouden ter controle en ze bekeken het vuurwerk gewoon ff, meer niet...(godzijdank waren we met 3 man :amuse:)

Van vuurwerk uit België heb ik verder geen verstand/ervaring

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik raad je aan om eens goed rond te kijken naar de 500 grams cakes van de Nederlandse importeurs.
Voor een redelijke prijs kan je leuke 500 grams cake meenemen op je vakantie.

Mocht je in Duitsland gaan shoppen dan zal ik wel op de 29ste en de 30ste gaan.
Want veel winkels gaan dan ook eerder dicht op 31-12.

En anders ga eens naar Baarle Hertog, daar zijn ook leuke winkels, die leuk en goed vuurwerk verkopen.

Ik moet je wel waarschuwen, mocht je Belgisch of Nederlands vuurwerk mee naar Duitsland meenemen, dat in duitsland wel illegaal.

Tha_Duck

Registered User
Als ik het zo lees dan is Zena in Baarle-Hertog toch nog steeds de beste kandidaat. Ik acht de kans dat er op 31 december rond 19:00 gecontroleerd wordt tussen België en Duitsland vrij klein. Als ik het vuurwerk hier in NL heb en meeneem naar België dan is het natuurlijk geen probleem, daar komt het vandaan tenslotte. Vervolgens moet het alleen de DE grens nog over, maar dat lijkt me geen probleem.

Overigens haal ik geen absurde dingen of hoeveelheden. Bij gepakt worden zal het allemaal wel meevallen. Potje of 10 heb ik max bij.

Bovenaan