Vuurwerktraining voor baas van hond

Tony

Administrator
Medewerker
Ik als dierenliefhebber vind dit een goed initiatief. De ene hond blijft er rustig onder en de ander heeft het schuim op zijn bek staan. En je kan niet elke hond vol met pillen stoppen. Als deze cursus helpt voor het dier dan ook zeker voor ons want de baas van het dier kan nu ook een rustig oud en nieuw vieren en zal de dag erna niet klagen!

Poziloc

FPM Hangouderen
Maar dit is niet voor de dieren, maar voor de baasjes:cheesy:

BORCULO - Voor bazen van honden die bang zijn voor vuurwerk, houdt Martin Gaus Hondenschool Borculo op donderdag 29 oktober een cursusavond.

shinji

Moderator
Medewerker
huh, is er ook nog een training voor bazen van honden, die niet bang zijn voor vuurwerk, bang zijn dat hun honden iets overkomt

PyroPlop32

Registered User
dat is trouwens vaak de beste remedie, om zelf niet bang te zijn.
ik heb 2 hondjes en als ik ze de laatste dagen uitlaat heb ik weleens vuurwerk bij me dat ik natuurlijk afsteek als vuurwerkgek zijnde.
en ze zijn er totaal niet bang van.
honden voelen gelijk het baasje aan en ook als deze bang is voor vuurwerk.

( p.s nee ik gooi het niet op ze en ik bind ze ook niet op vuurpijlen o.i.d :laugh: )

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Het zijn ook de baasjes die het verkeerd doen.
Als een hond of kat schrik van een knal, dan gaan sommige baasjes hun huisdier extra overdreven aandacht geven.
En als het huisdier de volgende keer weer van een knal, enz schrikt gaat hier huisdier extra bang reageren.
Want het beestje krijgt immers weer aandacht hun baasje.

Maar sommige huisdieren zijn van nature bang, het is immers iets vreemds wat vakker ook harder gehoord wordt door het huisdier, omdat die beter/scherper horen.

PyroPlop32

Registered User
zeker met je eens Cigarman!
maar het is weleens goed om ondanks onze hobby eens stil te staan bij
de dieren, die hebben erg veel last van onze hobby.

ik kap ook altijd gelijk met stoken als ik een hond zie en ik denk dat de meesten van ons dat doen.

Corné-Original

Registered User
Ik ben het ook eens met Cigarman.Hoe je je dier opvoedt ligt aan de mens zelf.Ik heb zelf gezien,geloof het of niet,dat een man bij mij uit de straat zijn handen hield tegen de oren van zijn hond en na de knal hem op de arm nam. In Valencia snuffelt een hond gewoon door tijdens het knallen en worden kindjes niet afgeschermd maar juist er mee geleerd dat het cultuur en traditie is.
In Nederland leggen we graag eitjes overal onder zodat echt iedereen beschermd word tegen de wereld.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Het zijn ook de baasjes die het verkeerd doen.
Als een hond of kat schrik van een knal, dan gaan sommige baasjes hun huisdier extra overdreven aandacht geven.
En als het huisdier de volgende keer weer van een knal, enz schrikt gaat hier huisdier extra bang reageren.
Want het beestje krijgt immers weer aandacht hun baasje.

Maar sommige huisdieren zijn van nature bang, het is immers iets vreemds wat vakker ook harder gehoord wordt door het huisdier, omdat die beter/scherper horen.

Klopt bijna helemaal sigaar, ik heb een hond gehad waar ik politiehonden training mee heb gedaan en tijdens deze training werd er geschoten om te kijken of de hond zou reageren, nou niks hoor... daar had hij geen last van. Alleen oud en nieuw is toch andere koek voor sommige honden. Die van mij had het echt niet naar zijn zin met oud en nieuw...... dus hoe goed je ook je best doet om de hond niet bang te krijgen voor knallen/vuurwerk soms krijg je het er gewoon niet uit.

Ik ben het wel met je eens dat ongeveer 90% van de mensen die een hond hebben hysterisch doen zodra er ook maar iets met vuurwerk voorbij komt, en vooral dat optillen van die kleine keffers daar bevestig je alleen de angst maar mee.

Bovenaan