Vuurwerkongelukken

Pyrohond

Registered User
Wat ik niet begrijp is dat sommige knakkers, want dat zijn het, niet voorzichtig genoeg met vuurwerk omgaan. Weten dat het gevaarlijk is en daar ook naar handelen lost volgens mij al 90% van alle vuurwerkproblemen op. Oftewel kijk rond wat er om je heen gebeurt en wie wat doet. Is er een onbezonnen knakker bezig, blijf uit de buurt of kijk iig waar ie mee bezig is.
Dan het verhaal met die cobra;s. Hoe klein je ook bent, hoe werkt dat? Je ziet een bom liggen, en ook als klein mannetje weet je echt wel dat zoiets, al het vuurwerk, gevaarlijk kan zijn. Hoe gaat dat dan? Hee, er zit wel een heel klein lontje aan. Weet je wat, ik hou m lekker in me hand en gooi m dan weg??????? Of ik kijk nog even of ie het wel echt doet, zoiets als je op tekenfilms ziet. Ja, wtf. Ik snap dat echt niet. Als ik vroeger een strijker vond oid staken we m altijd f met een doorgebroken astronaut.

Koetje

Registered User
Ja man, lekker jongetjes van een jaar of 10 kwalijk nemen dat ze iets proberen aan te steken. Hou op met me hoor.

Vuurwerk023

Registered User
Het gebeurd niet alleen op vuurwerkgebied, kleine kinderen en dan heb ik het al vanaf heel jong willen van alles pakken en experimenteren overal mee, het is juist de bedoeling dat men de kans niet krijgt!

Pyrohond

Registered User
Ja man, lekker jongetjes van een jaar of 10 kwalijk nemen dat ze iets proberen aan te steken. Hou op met me hoor.

Volgens mij zeg ik nergens dat ik het ze kwalijk neem. En volgens mij kan een 10 jarige prima inzien of ergens een te kort lontje aan zit. Tenzij ie blind is. Ik zeg alleen dat ik het niet begrijp. Ik vraag me af hoe zoiets dan in zn werk gaat.

blackpowder

Registered User
Volgens mij zeg ik nergens dat ik het ze kwalijk neem. En volgens mij kan een 10 jarige prima inzien of ergens een te kort lontje aan zit. Tenzij ie blind is. Ik zeg alleen dat ik het niet begrijp. Ik vraag me af hoe zoiets dan in zn werk gaat.

Als 10 jarige zie je dat niet. vandaar dat ook alleen schets en fopvuurwerk voor de jeugd is, en vuurwerk vanaf 16 respectievelijk 18 jaar verkocht en afgestoken mag worden.
En wat je als 10 jarige zeker niet ziet is de consequenties van de acties. dus ik ben het zeker met je oneens.

Iedereen hier is jong geweest en hebben dingen gedaan waar ze later spijt van hadden / hebben en achteraf gezien fout had kunnen aflopen.

mvg

VuurwerkFreak90

Registered User
Zag vanmiddag nog een Cobra 6 op het fietspad liggen, lontje was weg maar is niet af gegaan.

Ook zoiets storends dat mensen die zulke dingen afsteken, het niet oplossen maar gewoon weglopen. Zelf maar een trap er tegen aan geven zodat het in een bosjes ligt.

Laatst bewerkt:

ifeelfine

Registered User
toch wel opvallend het topic op VWC de laatste tijd als je daar iets negatiefs over een cobra of shell zei dan werd je bijna geblokt door de moderators. Tja wijsheid en verstand. Sta dan ook nooit om 0.00 buiten al zo'n 20 jaar niet meer.

Koetje

Registered User
VWC zijn een stel hypocrieten bij mekaar. Ook nog steeds het zware knallers subforum openhouden, dat kan echt niet meer in deze tijden.

Laatst bewerkt:

Pyrohond

Registered User
Zullen we afspreken dat ik niet meer op jou reageer en jij niet meer op mij? Fijn, bedankt en doei.

Dat bepaal ik zelf wel. He, brutaal doen tegen mij doen en als ik terug ga blaffen gaan terug krabbelen. *Kuch -laf- kuch*.

Laatst bewerkt:

Pyrohond

Registered User
Respectloos gedrag jegens mij hoef ik niet te tolereren toch? (in chat) En dan zo een opmerking. Denkt dat ie t mannetje is zeker.
Bovendien krijg ik het idee bij zijn eerste opmerking hier en in andere topics dat zijn mening ook maar meteen even de mening moet zijn van iedereen. Wereld word niet alleen door jouw ogen gezien Koetje, hoor.

Laatst bewerkt:

VuurwerkFreak90

Registered User
VWC zijn een stel hypocrieten bij mekaar. Ook nog steeds het zware knallers subforum openhouden, dat kan echt niet meer in deze tijden.

Ik ben van mening dat het subforum ook dicht moet, anderzijds denk je nou echt dat die randdebielen even informatie gaan opzoeken op vwc over zo'n knaller?

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Respectloos gedrag jegens mij hoef ik niet te tolereren toch? (in chat) En dan zo een opmerking. Denkt dat ie t mannetje is zeker.
Bovendien krijg ik het idee bij zijn eerste opmerking hier en in andere topics dat zijn mening ook maar meteen even de mening moet zijn van iedereen. Wereld word niet alleen door jouw ogen gezien Koetje, hoor.

heb even de chat terug zitten lezen. Stel je even niet zo aan, ruzie zoeken doe je maar ergens anders. Dus aan jou, gedraag je gewoon en hou je een beetje in tegen members die al heel wat langer meedraaien hier.

Eric S

Registered User

Waarom zou je zware knallers niet mogen bespreken?
Net zoals alle prof vuurwerk overigens kun je volgens mij beter info verstrekken ipv doodzwijgen.
Als men dergelijk spul onwetend in handen krijgt gebeuren er volgens mij veel meer ongelukken.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Pyrohond

Registered User
heb even de chat terug zitten lezen. Stel je even niet zo aan, ruzie zoeken doe je maar ergens anders. Dus aan jou, gedraag je gewoon en hou je een beetje in tegen members die al heel wat langer meedraaien hier.

Ik hou er over op, maar wat ik nog wel daar aan toe wil voegen is dat juist door members die lang meedraaien zoiets naar mij behoorijk onuitnodigend overkomt. Dus je kan zeggen dat ik me aanstel, maar ik vind persoonlijk van niet. Opzouten zeggen tegen een relatief nieuw lid en naam dissen. Mwah, vind ik behoorlijk respectloos.

Bovenaan