Vuurwerkbrillen actie voor basisscholen 2011

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerkbrillen actie voor basisscholen 2011

Via onze landelijke actie ‘gratis vuurwerkbrillen voor basisscholen’ kunt u een basisschool online sponsoren en deze school voorzien van de FireGoogs vuurwerkbril.

Ons doel is het voorkomen van onnodig oogletsel bij de meest kwetsbare jonge doelgroep.

Is jouw school al gesponsord en krijg je de super coole FireGoogs?

http://www.gratisvuurwerkbrillen.nl/

mickeyzegtboem

Registered User
Wow, ik vind dit een geweldig initiatief!

Zelf vind ik dat er voornamelijk vanuit de vuurwerkverkooppunten een voorbeeld uit moet gaan, dus ik ga me er voor inzetten dat we voor leusden (waar wij met de winkel zitten) in ieder geval een start hiermee gaan maken!

Tony

Administrator
Medewerker

Zelf vind ik dat er voornamelijk vanuit de vuurwerkverkooppunten een voorbeeld uit moet gaan, dus ik ga me er voor inzetten dat we voor leusden (waar wij met de winkel zitten) in ieder geval een start hiermee gaan maken!

Het vervelende is weer dat eigenlijk de gewone man dit weer moet gaan ophoesten, of de kleine winkelier etc. Die gaan dat echt niet doen. De importeurs moeten deze stap zetten! Met zijn allen de schouders eronder.

maartenvincent

Registered User
Eigenlijk zou het net zo gewoon moeten worden dat je bij iedere bestelling, net als een aansteeklont, een vuurwerkbril krijgt. Wellicht dat meer mensen ze dan zouden gaan dragen.

KoenL

Registered User
Top actie die al aardig loopt. 31 scholen zijn al voorzien...TOP!

Super dat je dat doet Michel, iemand moet de eerste zijn! Hopelijk volgen er velen!

Moontan

Moderator
Medewerker
Geen oogslachtoffers meer onder de basisschoolleerlingen door vuurwerk

Oogletsel door vuurwerk verleden tijd bij basisschoolleerlingen dankzij de gratis vuurwerkbrillen-actie van Vuurwerkpreventie en Partners
Vuurwerkpreventie en Partners hebben er genoeg van dat er onder kinderen onnodig oogslachtoffers vallen tijdens oud en nieuw. Ook vorig jaar zijn er in deze doelgroep veel oogslachtoffers gevallen. Bij een aantal kinderen moest zelfs een oog verwijderd worden. “Dat zijn we zat en dat willen we met deze landelijke vuurwerkbrillen-actie voorkomen,” zegt Lex Makkinje van Vuurwerkpreventie en Partners.
Vuurwerkpreventie wil het dit jaar anders gaan aanpakken, daarom is deze week gestart met de landelijke sponsor-actie voor basisscholen op http://www.gratisvuurwerkbrillen.nl
Vuurwerkpreventie, Het Oogziekenhuis Rotterdam, Consument en Veiligheid en het NUVO willen bereiken dat via een ludieke sponsor-actie leerlingen van alle basisscholen aan ‘t eind van het jaar gratis vuurwerkbrillen krijgen. Deze jonge doelgroep wil graag een vuurwerkbril dragen tijdens oud en nieuw en op deze manier kríjgen ze er ook één.

http://www.medicalfacts.nl/2011/09/...onder-de-basisschoolleerlingen-door-vuurwerk/

GMP82

Zilveren Member
Uitstekend initiatief, al denk ik inderdaad dat dat dan vooral branchegerelateerde bedrijven (of bijv oogartsen/opticiens) zullen zijn die zich hier hard voor maken. Ik denk niet dat een doorsnee bedrijf dit als reclame-uiting zal gaan gebruiken.

Maar het blijft een goed initiatief!

Bovenaan