Vuurwerk weer toegestaan in De Kuip

TJIBBE

Registered User
Vuurwerk weer toegestaan

Vanaf volgend seizoen is het weer toegestaan vuurwerk af te steken in De Kuip. Zowel knal- als bengaals vuurwerk mogen weer legaal afgestoken worden. Aan het afsteken van knalvuurwerk zijn wel enkele eisen gesteld qua kaliber en dergelijke, deze eisen zullen in een later stadium bekend gemaakt worden.

Deze - door de supporters vurig gewenste - versoepeling van het beleid is het resultaat van wekenlang lobbywerk door Theo Lucius. De middenvelder, die vandaag een driejarig contract bij Feyenoord tekende, stelde een versoepeling van het vuurwerkbeleid als nadrukkelijke voorwaarde voor zijn komst naar Feyenoord. Uiteindelijk is de directie van de Stadionclub hiervoor gezwicht.

Theo Lucius tekende niet alleen een contract bij Feyenoord, maar ging ook een dienstverband met de Feyenoord Supportersvereniging aan. Buiten trainingen en wedstrijden zal Lucius zich inzetten voor het TIFO-team. Hij zal onder andere de sfeeractiviteiten coördineren en het assortiment aan fanartikelen onder de loep nemen. Hiermee komt waarschijnlijk een einde aan een reeds lang bij de supporters brandende vraag, namelijk waar je fakkels kunt kopen. Deze zijn met ingang van augustus in de keet achter de Noordzijde te koop.

Bron:Lunatic News

Cameo

Registered User
TJIBBE zei:
...
Zowel knal- als bengaals vuurwerk mogen weer legaal afgestoken worden.
...
Hiermee komt waarschijnlijk een einde aan een reeds lang bij de supporters brandende vraag, namelijk waar je fakkels kunt kopen. Deze zijn met ingang van augustus in de keet achter de Noordzijde te koop.
...

Wat een apart bericht. Natuurlijk tof voor de voetbalsupporters, maar ik zet er toch een paar praktische vraagtekens bij. Het knalvuurwerk bijvoorbeeld; wordt dat ook in diezelfde keet verkocht? En hoe wordt er op toegezien dat bezoekers weer "schoon" het stadion verlaten? Je mag immers geen vuurwerk in bezit hebben (fop- en schertsvuurwerk uitgezonderd, maar ik ga ervan uit dat dit de bekende wat zwaardere fakkels zijn). Zal dan toch een soort gedoogebeleid worden, want de wet is heel duidelijk in het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane periode.

Groetjes,
Cameo

Cameo

Registered User
jetztgehtslos zei:
waarschijnlijk weer een grap van de lunaticnews redactie
die komt wel vaker met dergelijke berichten ;)
Ah, dat zag ik nu pas staan ja. :+ Stom, en ik trap er met open ogen in.
Ik dacht dat het een serieus nieuwsbericht was. Bedankt voor de hint ;)

Groetjes,
Cameo

Zaliotuur

Registered User
Tja, knalvuurwerk tussen zoveel mensen in een stadion? Ik denk dat we inderdaad door die site bij de neus worden genomen.
Als ze tussen 40000 man knalvuurwerk toelaten kunnen ze ook wel meteen alle shells tot 6" legaliseren met O&N.

Cameo

Registered User
Zaliotuur zei:
Tja, knalvuurwerk tussen zoveel mensen in een stadion? Ik denk dat we inderdaad door die site bij de neus worden genomen.
Als ze tussen 40000 man knalvuurwerk toelaten kunnen ze ook wel meteen alle shells tot 6" legaliseren met O&N.
Hahaha, ja je hebt gelijk. Waar moeten ze de knallers heengooien; het veld op? Of misschien tussen het publiek? Inderdaad een onzinbericht. En het is niet eens 1 april! Moet er toch wel een beetje om lachen :)

Cameo

Firespree

Registered User
Ja ik zat zelf ook met open mond te lezen ik denk what the hell...
de directie is hier uiteindelijk voor gezwicht whahah bullshit
mooi berichtje hoor xD

bavaria

Registered User
Dit is bullshit, als je vorig seizoen fakkels( vuurwerk) het stadion binnen nam kreeg je al een boet van X aantal euro. Ik denk dat ze hier mee bedoelen (misschien) dat de suporters vereniging iets mag doen met vuurwerk, bijna elke thuiswedstrijd is er wel iets met fakkels enz, mischien heeft het daarmee te maken?

Jordi

Registered User
bavaria zei:
Dit is bullshit, als je vorig seizoen fakkels( vuurwerk) het stadion binnen nam kreeg je al een boet van X aantal euro. Ik denk dat ze hier mee bedoelen (misschien) dat de suporters vereniging iets mag doen met vuurwerk, bijna elke thuiswedstrijd is er wel iets met fakkels enz, mischien heeft het daarmee te maken?
Nee het is gewoon een grap. Lucius is ooit opgepakt voor het leveren van illegaal vuurwerk en hij gaat bij Feyenoord spelen, en nu is er deze grap omheen gemaakt.

horsebrand

Registered User
Jordi zei:
Nee het is gewoon een grap. Lucius is ooit opgepakt voor het leveren van illegaal vuurwerk en hij gaat bij Feyenoord spelen, en nu is er deze grap omheen gemaakt.

Dat zal het wel zijn ja. Die Lucius is ook een vuurwerkfanaat just like us:)

bridge

Bronzen Member
Vuurwerk weer toegestaan

Vanaf volgend seizoen is het weer toegestaan vuurwerk af te steken in De Kuip. Zowel knal- als bengaals vuurwerk mogen weer legaal afgestoken worden. Aan het afsteken van knalvuurwerk zijn wel enkele eisen gesteld qua kaliber en dergelijke, deze eisen zullen in een later stadium bekend gemaakt worden.

Deze - door de supporters vurig gewenste - versoepeling van het beleid is het resultaat van wekenlang lobbywerk door Theo Lucius. De middenvelder, die vandaag een driejarig contract bij Feyenoord tekende, stelde een versoepeling van het vuurwerkbeleid als nadrukkelijke voorwaarde voor zijn komst naar Feyenoord. Uiteindelijk is de directie van de Stadionclub hiervoor gezwicht.

Theo Lucius tekende niet alleen een contract bij Feyenoord, maar ging ook een dienstverband met de Feyenoord Supportersvereniging aan. Buiten trainingen en wedstrijden zal Lucius zich inzetten voor het TIFO-team. Hij zal onder andere de sfeeractiviteiten coördineren en het assortiment aan fanartikelen onder de loep nemen. Hiermee komt waarschijnlijk een einde aan een reeds lang bij de supporters brandende vraag, namelijk waar je fakkels kunt kopen. Deze zijn met ingang van augustus in de keet achter de Noordzijde te koop.

Bron:Lunatic News

Ik zal gister ook al wat fakkels daar.

Bovenaan