Vuurwerk verboden op 31 plekken in Rotterdam

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerk verboden op 31 plekken in Rotterdam

Tijdens oud en nieuw mogen mensen op 31 plekken in Rotterdam geen vuurwerk afsteken. Zo moeten mensen rustig naar de professionele vuurwerkshow bij de brug kunnen kijken. Die gaat door zoals gepland, heeft burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) donderdag laten weten.

Zo is vuurwerk verboden bij enkele verzorgingshuizen, in parken, rond kinderboerderijen en bij het Maasstad Ziekenhuis. Een andere vuurwerkvrije zone is de omgeving van de Erasmusbrug.

Hekken
Vuurwerk is ook verboden op het Stadhuisplein in het centrum van de Maasstad. Daar zijn elk jaar veel mensen om het begin van het nieuwe jaar in te luiden. Om het plein worden hekken gezet en bij de in- en uitgang staan beveiligers. Als het te druk wordt, gaan de hekken dicht.

Minder tijd voor vuurwerk
Net als in de rest van het land mag het vuurwerk worden afgestoken van 18 uur op 31 december tot 2 uur op 1 januari. Dat is korter dan voorgaande jaren. Wie op een ander moment vuurwerk afsteekt, of wie dat doet in een vuurwerkvrij gebied, kan een boete van honderd euro krijgen. Alle basisscholieren in Rotterdam krijgen een vuurwerkbril, net als vorig jaar.

http://www.nieuws.nl/algemeen/20141127/Vuurwerk-verboden-op-31-plekken-in-Rotterdam

Galaxis

Registered User
Waar het wel mag ? Dat weet straks helemaal niemand meer. Diverse gemeentes stellen allemaal hun eigen "regels" in werking op 31 dec. Het word een grote puinhoop welke zeer moeilijk te handhaven zal zijn.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Met een gezond stel hersens, steek je dus niet af waar het al logisch was om het niet te doen.
Gelukkig hebben ambtenaren hier weer een flinke boterham aan verdiend om het op papier te zetten. Meer blauw op straat die corrigerend optreden had een langduriger goed effect gehad omdat iedereen dan rekening houdt met zulke gebieden. Nu moet je al die platte petten inzetten in die verbodsgebieden en kunnen niet weg.
improductief resultaat doordat de politie het jarenlang uit de klauwen heeft laten lopen.

rodepo

Registered User
Dit geeft maar weer aan dat de gebiedsverboden echt overbodig zijn. Zonder verbod mag je ook iemand beboeten als deze iemand in gevaar brengt. Dus bijvoorbeeld een cake aansteken waar een afstand van 12 meter voor nodig is, tussen een mensen menigte is dus al strafbaar lijkt me.

ifeelfine

Registered User
zoals ik in een aantal theads al reeds vermeld heeft werkt Nieuwegein al een tijd met vuurwerk vrije zones er is volgens mij nog nooit gehandhaafd en ik denk dat we er niet al te veel van moeten verwachten (wat dan weer voer voor vuurwerkhaters is en het totaalverbod dichter bij brengt)

aue9

Registered User
Wat ben ik blij,dat ik uit dat manupilerende in de gaten houdende "vrije"democratisch landje weg bent
Ik ben op dit moment bezig met voorbereidingen om te emigreren naar
A. Australië
B. Noorwegen
C. Canada.
Het maakt me eigenlijk niet eens zo veel uit in welke van deze landen ik beland, want ze hebben allemaal ongeveer dezelfde pull factoren voor mij. Wat betreft push: alle honderd miljoen onnodige regeltjes en boetes en wetgevingen en bureaucratie hier in Nederland. Waar zit jij eigenlijk?

stefantvs

Administrator
Medewerker
Australie is particulier vuurwerk toch helemaal verboden?

Offtopic : Jij kan altijd nog naar amsterdam gaan toch :hehe!:

On: Ik ga morgen mijn lieftallige gemeente maar eens een mail sturen met de vraag hoe het dit jaar gaat....
- Afsteek zone , waar mag het nu wel of niet...
- Tijden enz....

Poziloc

FPM Hangouderen
Eigenlijk kan je die zelf toch wel verzinnen ?

Bejaardenhuizen, ziekenhuizen, winkelcentrums en kinderboerderijen.

Oja bij de Mac schijnt dit jaar in Zoetermeer ook een verbod te zijn :tounge:

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
Alle gebieden waar het verboden gaat worden zijn inderdaad zo logisch als het maar zijn kan. Als dit de anti-vuurwerklobby enigszins tot kalmte maant en ze het gevoel hebben een grote overwinning te hebben geboekt, vind ik het prima zo.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Alle gebieden waar het verboden gaat worden zijn inderdaad zo logisch als het maar zijn kan. Als dit de anti-vuurwerklobby enigszins tot kalmte maant en ze het gevoel hebben een grote overwinning te hebben geboekt, vind ik het prima zo.

Nou ik dus niet, wat zo zone verbod is gewoon het begin van het einde.....
Woon je in een ( landelijk gebied ) tja dat zullen dit soort regels best meevallen.

Maar hier in het mooie zoetermeer kan ik me geen plek weten te vinden waar je meer dan 1km ruimte hebt ( dus geen kinderboederij,winkelcentrum,bejaardenhuis. dus kunnen ze net zo goed een algeheel verbod instellen :-(.....

Bovenaan