Vuurwerk toegestaan op vier locaties

Tony

Administrator
Medewerker
Het werd eens tijd dat hier wat aan gebeurde.,
Eindelijk iets positiefs na al de problemen.Ik ben nu alleen benieuwd of er ook vrijheid word gegeven bij het schieten van shows op deze plaatsen. Ik verwacht namelijk dat er restricties zullen zijn wat betreft het effect wat geschoten zal worden.

nielsniels

Registered User
dat denk ik ook. lijkt me niet echt gepast om daar in een show te eindigen met een flinke salute finale. maar het is wel te hopen dat het langzaam aan weer een "normale" stad wordt qua vuurwerkwetgeving, ook al ligt dit bij sommige nog heel gevoelig

NLsandman

Registered User
Op het volkspark mag alleen consumenten vuurwerk worden afgeschoten, hoe dit bv bij het rutbeek geregeld is weet ik niet, aangezien dit een lokatie is ver buiten de bebouwde kom.
Mischien dat Frits Pen ons wat meer informatie kan geven omtrent dit besluit, hij is namelijk een van de lobby'sten geweest.

fritspen

Registered User
Zo als het er nu uit ziet zullen wij op 21 okt het vuurwerk verzorgen tijdens de herfst kermis. Wat de inzet word is nog even afwachten tot de vergunning binnen is .

NLsandman

Registered User
bepaalt nu de provincie dan wat er mag worden geschoten of laat men dit nog steeds aan de gemeente enschede over?
Qua afstanden op de oude sport velden zou je 4 a 5 inch kunnen schieten.
Ik hoop dat het mag, dan komt een oude traditie weer terug in de stad met heel veel bezoekers.

fritspen

Registered User
bepaalt nu de provincie dan wat er mag worden geschoten of laat men dit nog steeds aan de gemeente enschede over?
Qua afstanden op de oude sport velden zou je 4 a 5 inch kunnen schieten.
Ik hoop dat het mag, dan komt een oude traditie weer terug in de stad met heel veel bezoekers.

Als je de afstanden bekijkt in het volkspark zul je zien dat zelfs als er geen kermis staat er niet eens 2,5" mogelijk is dus shell's zullen nooit meer terug komen in het volkspark het rutbeek is een ander verhaal daar is meer te doen .

tukker1978

Registered User
nouja beter iets dan niets,als er maar eerst weer een beetje vuurwerk te zien is.
met mooie blokken kun je ook al een leuk showtje neerzetten,ik hoop dat de vergunning verstrekt wordt.
we wachten wel af.

oerendhard

Registered User
zeker goed nieuws.
mag nu ook wel weer een keer vind ik.
en als er straks een show is bij de kermis sta ik weer vooraan:cool:
want idd met mooie blokken kan je een leuke show neerzetten.

tukker1978

Registered User
Ja precies nu mag het ook wel weer een keer en zoals onze nieuwe burgermeester al zei,er gaat tijdens de jaarwisseling ook erg veel vuurwerk de lucht in over heel Enschede en omstreken.
Het zal mij benieuwen de 21e

Ollie

Registered User
Eerste vuurwerkshow Enschede sinds ramp
Uitgegeven: 10 oktober 2007 13:08
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2007 13:13

ENSCHEDE - Voor het eerst sinds de vuurwerkramp van 13 mei 2000 heeft de gemeente Enschede weer toestemming gegeven voor een vuurwerkshow. Het evenement heeft plaats op zondagavond 21 oktober in het Volkspark ter afsluiting van de kermis, zo maakte de gemeente woensdag bekend.

Uit piëteit met de slachtoffers van de vuurwerkramp besloot het stadsbestuur kort na de ramp jarenlang geen vergunning af te geven voor evenementenvuurwerk. De maatregel gold niet voor het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling.

Beperken

Tot 2010 wil Enschede het aantal vuurwerkshows bij evenementen wel beperken tot vier locaties. Daarna sluit Enschede zich weer volledig aan bij het landelijk Vuurwerkbesluit.

Door de vuurwerkramp in 2000 kwamen 23 mensen om het leven en raakten bijna duizend mensen gewond.

tukker1978

Registered User
Dit zijn goede berichten waar we op zitten te wachten,het zullen wel alleen maar blokken zijn maar dat maakt niet uit dit is al een hele vooruitgang voor Enschede.
En voor de kermis is dit ook altijd een goede publieks trekker geweest.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Dit staat op teletekst.

In Enschede wordt binnenkort weer een vuurwerkshow gegeven.
De eerste sinds de vuurwerkramp van 13 mei 2000.
De show wordt ter afsluting van de kermis op 21 oktober gehouden.
Dat gebeurt in het Volkspark.

Kort na de ramp besloten burgemeester en wethouders uit pieteit:confused: = resepect met de doden en de nabestaanden, geen vuurwerkshows meer toe te staan.
Vuurwerk afsteken op oudejaarsavond mocht nog wel.

Enschede houdt het anatal vuurwerkshows bij evennementen nog wel 3 jaar beperkt tot 4 lokaties.
Daarna wordt weer het landelijk beleid gevolgd.

Bij de ramp in 2000, in Enschede, kwamen 23 mensen om.

www.omroep.nl
10 oktober 2007.

Bovenaan