Vuurwerk ontploft in school 'Comenius'

KoenL

Registered User
HILVERSUM - Een onderbouwklas van het Comenius College is maandagmorgen opgeschrikt door een flinke knal. Een jongen stak zwaar vuurwerk af in een klaslokaal. Er zijn geen gewonden gevallen, maar de schade in het lokaal is wel aanzienlijk.

,,Het heeft een behoorlijk effect gehad’’, laat rector Johan Veenstra weten. Wat er precies is gebeurd en om wat voor vuurwerk het gaat is nog niet duidelijk. Het verhaal gaat dat de jongen het vuurwerk uit het raam wilde gooien, maar dat het mislukte waardoor de knaller in de klas afging. De politie en de ouders van de jongen ingelicht. Twee jongens zijn aangehouden. ,,Wat de onderlinge relatie tussen is weet ik niet. Eén van hen heeft het aangestoken’’, zegt de rector.

In de wandelgangen wordt gesproken over een vlinderbom, zwaar illegaal vuurwerk met een stukje beton eronder. Veenstra heeft dit niet gehoord en kan het dus niet bevestigen.

Er zijn geen gewonden gevallen. Alle leerlingen uit het lokaal zijn door de school gehoord om erachter te komen wat er precies gebeurd is. Het leslokaal zelf is wel beschadigd, de omvang van de schade is nog niet duidelijk. Aan het raam zijn beschadigingen te zien, maar het was niet zo’n grote klap dat het hele ruit is kapot gesprongen.

,,Dit hebben we nog nooit eerder meegemaakt. Rondom oud en nieuw steken leerlingen wel eens wat rotjes rondom de school af. Ook daarover hebben we contact met de politie. Zulke dingen accepteren wij niet’’, zegt Veentra.

Bron: http://www.gooieneemlander.nl/nieuw...cle12297353.ece/Vuurwerk-ontploft-in-Comenius

Moontan

Moderator
Medewerker
Dit gebeuren speelde zich af op de school waar mijn dochter op zit.
De jongens zijn meegenomen naar het bureau, ouders erbij, uren lang ondervraagd en een Strafblad (Halt)
Ik denk dat deze jongen zich een volgende keer wel eerst zal bedenken

jetztgehtslos

Registered
Zo Fred. De ideale schoonzoon voor je dochter heeft zich aangediend. Het wordt nu een kwestie van uitleggen hoe vuurwerk gebruik moet worden. :tounge:

Bovenaan