Vuurwerk jaagt recordaantal honden op de vlucht

DjTerence

Registered User
Ja dat vind ik ook, houd je huisdier op een kamertje boven, maar laat hem niet buiten lopen!!
Laat hem wel een paar keer uit natuurlijk..
Maar ik denk dat de stijging van de weggelopen honden is dat er steeds zwaarder vuurwerk komt/verkrijgbaar is in Nederland(illegale circruit).
Van een rotje schrikken de honden niet, maar van bijvoorbeeld een Dragon Boom wel.

Houd toch eens rekening met dieren! Vooral als je zwaar vuurwerk hebt.
Wacht dan gewoon even netjes totdat het dier langs je is.

Maargoed.. genoeg hierover.

KruitFreak

Registered User
Op oudjaarsdag is het advies om honden en katten binnen te houden, gewoon op hun vertrouwde plek en ga ze niet troosten als er knallen zijn want dan is dat een bevestiging van angst.
Mensen die met vuurwerkgeluiden toch hun dier buiten los laten vragen er een beetje om.

Verder is ieder dier verschillend, mijn oude hond is altijd vrij angstig maar mijn jonge hond die voor het eerst een jaarwisseling meemaakte was zelfs niet van Trueno's onder de indruk. De laatste maanden keek ik bijna dagelijks naar vuurwerk DVD's dus veel geluiden was hij al gewend.

Verder zijn er ook een hoop mensen die van een mug een kudde olifanten maken. Mijn buurman zat ook te zeuren dat zijn kat op de vlucht was geslagen terwijl mijn vrouw hem rustig in de achtertuin zag huppelen.

Laatst bewerkt:

KruitFreak

Registered User
Misschien dat ze daar nog niet zo op de hoogte zijn maar ik vind het vreemd dat een hond de kans krijgt om te vluchten. Ze lopen toch niet allemaal los op straat of hebben ze daar zoveel zwerfhonden?

USRRobiwan

Registered User
tja er worden elke dag 100.000 koeien en 600.000 kippen afgeslacht om bij ons op tafel te belanden. Daar hoor je ook niemand over zeiken. Een paar op de vlucht geslagen honden en katten is toch echt de schuld van de baasjes en niet door het vuurwerk.

Ik heb zelf ook een hond en een kat. De kat blijft mooi de hele dag binnen en de hond gaat alleen op de rustige tijden naar buiten (rond etenstijd) en rond een uur of 3 's nachts. En dan gaat de kat meestal ook mee een rondje doen.

En de buurman aan de overkant die heeft een herdershond. Die staat om 12:00 buiten met en die blijft netjes naast de baas zitten en geeft geen krimp ook al gaat er 4 meter voor zijn neus een fluitbak de lucht in. De beesten zijn niet bang op zich staand, maar worden door de baasjes bang gemaakt omdat die zo paniekerig reageren.

Het is elk jaar het zelfde gezeur. Er wordt weer vanalles en nog wat bijgehaald vanwege het vuurwerk. Brand moord en dooslag.

Ik ga voortaan ook maar elke dag bericht plaatsen in de krant dat er weer 12 doden zijn gevallen en 56 zwaar gewonden door verkeersongelukken, er 14 huizen zijn uitgebrand en 22 mensen met brandwonden zijn opgenomen door frituurpannetjes. En dan bij elk bericht zetten dat we dat allemaal maar eens moeten gaan verbieden. Maar dit gebeurd elke dag en niet eens in het jaar.

Laatst bewerkt:

KruitFreak

Registered User
En de buurman aan de overkant die heeft een herdershond. Die staat om 12:00 buiten met en die blijft netjes naast de baas zitten en geeft geen krimp ook al gaat er 4 meter voor zijn neus een fluitbak de lucht in.

De oplossing... allemaal een herdershond nemen.:laugh::laugh:

myrmidon

Registered User
wij hebben en hond die het geweldig vindt, iedere klap die hij hoort staat hij voor het raam.
Ook als we een cake aansteken gewoon het geheel volgen tot de knal in de lucht toe, echt zo grappig :)

Bovenaan