Vuurwerk in een winkel in Frankrijk

Roeland FPM

FPM Filmer
Misschien niet heel speciaal maar wel leuk om even te delen. Kom zelf meerdere keren per jaar in Frankrijk. Altijd leuk om even rond te snuffelen naar wat vuurwerk. In veel winkels is altijd wel een hoekje waar er wat ''spul'' te vinden is, meestal is dit rond 14 Juli, in het Frans Quatorze Julliet wat een nationaal feest is waarbij vuurwerk afsteken dus toegestaan is. Dit hoekje kwam ik een tijdje terug in een winkeltje tegen.

Op deze foto's zie je met name knal-pakketjes met o.a. de bekende bison-knallers erin die voor 99% uit klei bestaan maar waarvan de kleinere versie knallers vaak nog rijsten (grijs/oud) lont bevatten! Daarnaast zie je nog een klein schietsysteempje van Ardi en nog wat andere kleine pakketjes. Prijzen zijn wel vaak erg hoog en dat is de reden dat ik ook bijna nooit vuurwerk koop daar.

IMG_8402.JPG

La Foire Fouille, in dit geval de winkel die ik had bezocht.

IMG_8399.JPG

Knal-paketten

IMG_8397.JPG

Meer soorten knal-pakketjes

IMG_8396.JPG

Pyrosystem, klein consumenten schietsysteempje van Ardi.

IMG_8391.JPG

Kleine-pakketjes met wat pijltjes, draaizonnetje en nog meer kleine troep.

Groeten,
Pyro-rola

i.l.i

Registered User
Leuk! Maar op die feestdag, wordt er dan in heel frankrijk vuurwerk afgestoken? lijkt mij wel gaaf.. Die feestdag kende ik trouwens nog niet..

in de zomer zit ik in frankrijk, mss deze datum ook wel :)

Roeland FPM

FPM Filmer
Leuk! Maar op die feestdag, wordt er dan in heel frankrijk vuurwerk afgestoken? lijkt mij wel gaaf.. Die feestdag kende ik trouwens nog niet..

in de zomer zit ik in frankrijk, mss deze datum ook wel :)

Nah, zover ik weet in heel Frankrijk. In de kleine dorpjes word vaak een klein prof. showtje a 3'' en 4'' weggeschoten en in steden als Dijon bijv. word een groter vuurwerk afgestoken. Verwacht er niet teveel van hoor en koop ook zeker geen vuurwerk daar vanwege de prijzen maar als je er toch bent is het wel leuk. Overigens zijn daar de regels sinds dit jaar ook aangepast, shell-kitjes zijn bijv. vanaf nu ook niet meer legaal te koop.

Bovenaan