Vuurwerk heeft veel positieve kanten

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerk heeft veel positieve kanten

Nu de champagneglazen leeg zijn, het nieuwe jaar is ingeluid en Nederland de draad na de drukke feestdagen weer op heeft gepakt, vernemen we in de media weinig tot niets meer omtrent het vuurwerk. Vuurwerk dat door veel negatieve berichten een slechter imago heeft gekregen. Daar moet verandering in komen!
Het is 6 december 2014. Sinterklaas heeft het land weer verlaten en Nederland heeft de volgende discussie (na de Zwarte Pietendiscussie) weer te pakken. Het vuurwerk! Vuurwerk moet verboden worden! Althans, dat vindt een deel van de media, Groenlinks, de Partij voor de dieren en een aantal mensen die niets met vuurwerk heeft. In Nederland mag gelukkig iedereen een eigen mening hebben en daar is niets mis mee. Waar helaas wel wat mis mee is, is dat het Nederlandse consumentenvuurwerk vaak onterecht als slecht product wordt neergezet.

Nederlands consumentenvuurwerk mag sinds december 2014 pas op 31 december van 18:00 - 02:00 uur worden afgestoken. Tevens mag het alleen op 29, 30 en 31 december worden gekocht. Alle knallen buiten deze periode zijn dus al illegaal!

Wij van antivuurwerkverbod erkennen dat er een aantal mensen zijn die het vuurwerk ondeugdelijk gebruiken en misschien ook met illegaal vuurwerk lopen. Wij willen dit tegen gaan. Wij willen graag laten zien, hoeveel plezier mensen aan het vuurwerk beleven. Dat er mensen zijn, die echt van 1 januari tot en met 31 december dagelijks met vuurwerk bezig zijn. Dit doet men op internet, televisie, social media, noem maar op.

Wij van antivuurwerkverbod staan dan ook voor de volgende punten:

- Geen verbod op consumentenvuurwerk;
- Afsteektijden weer vanaf 10:00 uur op 31 december;
- Deugdelijk gebruik van consumentenvuurwerk;
- Wij zijn tegen zware illegale knallers;
- Wij willen onze stem tegen vuurwerkvandalisme laten horen;
- Wij willen een duidelijke splitsing laten merken tussen illegaal en legaal vuurwerk;
- Wij willen een positieve stem laten horen;
- Nederland laten zien dat er mensen zijn die van vuurwerk houden!

Bent u ook van mening dat vuurwerk vaak niet de boosdoener is, maar de persoon die het ondeugdelijk gebruikt wel? Like ons dan, wordt lid en laat uw stem horen!

Met vriendelijke groet,

www.facebook.com/antivuurwerkverbod
www.vuurwerk-is-traditie.nl
www.youtube.com (zoek op antivuurwerkverbod)

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2015/januari/09/vuurwerk_heeft_veel_positieve_kanten

silverscar

Registered User
Moontan, dank voor het overnemen van mijn artikel! Nu hopen op veel likes en wie weet kunnen we met zijn allen een post maken.

@iedereen! Op websites van lokale kranten kunnen we zelf nieuwsberichten plaatsen. Het is voor ons veel werk om dit overal te doen. Heb je even tijd en wil je ons helpen wat groter te worden. Post dit artikel dan in je lokale krant. Laten we dit jaar samen een positieve vuist maken! Iedereen alvast bedankt!

magnolia

Registered User
mooi kort en bondig artikel moet zeggen .
zonder al te veel poespas maak je mensen duidelijk hoe het zit .
ik zal even kijken wat ik voor je kan doen .

Moontan

Moderator
Medewerker
Moontan, dank voor het overnemen van mijn artikel! Nu hopen op veel likes en wie weet kunnen we met zijn allen een post maken.

@iedereen! Op websites van lokale kranten kunnen we zelf nieuwsberichten plaatsen. Het is voor ons veel werk om dit overal te doen. Heb je even tijd en wil je ons helpen wat groter te worden. Post dit artikel dan in je lokale krant. Laten we dit jaar samen een positieve vuist maken! Iedereen alvast bedankt!

Heel goed bezig Silverscar. Goeie actie van je. En ik hoop inderdaad dat meerdere liefhebbers jouw voorbeeld volgen.

In de Ede Post vond ik een nieuw artikel van je:

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2015/januari/10/vuurwerk_geeft_ook_plezier_

silverscar

Registered User
Heel goed bezig Silverscar. Goeie actie van je. En ik hoop inderdaad dat meerdere liefhebbers jouw voorbeeld volgen.

In de Ede Post vond ik een nieuw artikel van je:

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2015/januari/10/vuurwerk_geeft_ook_plezier_

Moontan, we hebben hem inderdaad op meerdere plekken op facebook, in de edese post en rijnpost geplaatst. We vragen mensen op onze pagina dit artikel op meerdere websites van kranten te plaatsen. Hoe meer mensen onze stem horen, hoe beter het is. Momenteel hebben 3640 mensen gehoord gegeven, echter kan dat veel meer worden:)

silverscar

Registered User
Moontan, we hebben hem inderdaad op meerdere plekken op facebook, in de edese post en rijnpost geplaatst. We vragen mensen op onze pagina dit artikel op meerdere websites van kranten te plaatsen. Hoe meer mensen onze stem horen, hoe beter het is. Momenteel hebben 3640 mensen gehoord gegeven, echter kan dat veel meer worden:)

Het is ook in de papieren versie overgenomen. Tevens wil het AD ook een stukje plaatsen en de Telegraaf neemt het in beschouwing. Ben benieuwd!

Moontan

Moderator
Medewerker
Silverscar: is er al iets bekend over reacties op jouw artikelen?
Ben hier best wel benieuwd naar eigenlijk.

silverscar

Registered User
Silverscar: is er al iets bekend over reacties op jouw artikelen?
Ben hier best wel benieuwd naar eigenlijk.

Hi Moontan, weinig helaas. Het sentiment in Nederland is helaas dat vuurwerk alleen in december echt hot is. Wij als liefhebbers denken daar echter anders over. We willen echter gewoon onze punten benoemen en hopelijk hier en daar wat aandacht krijgen. Het kan pas echt beginnen te lopen als alle liefhebbers gaan delen en mee doen.

We willen puur de mensen laten zien dat het anders kan. Dat hoeven niet alleen wij twee te zijn, maar dat kunnen we met zijn allen. het leek ons echter tijd om ook de stem van de liefhebber landelijk te laten horen.

Helaas nog geen echte reacties ontvangen..

Hairy Harry

Registered User
Als iedereen nu ook een positieve reactie achterlaat bij dat bericht op nujij, en een stem geeft, blijft dit artikel wat langer zichtbaar.

Bovenaan