Vuurwerk boven Haagse Hofvijver met Nieuwjaar

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerk boven Haagse Hofvijver met Nieuwjaar

DEN HAAG - Den Haag organiseert komenden oudejaarsavond een groot feest rond de Hofvijver naast het Binnenhof. Daar barst om middernacht een vuurwerk los en wordt ook de uitslag van de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij bekendgemaakt. De gemeente Den Haag wil met het festijn een alternatief bieden voor het zelf afsteken van vuurwerk.

Burgemeester Jozias van Aartsen had eerder al geopperd het vuurwerk boven de vijver, een traditie uit vroeger tijden, nieuw leven in te blazen. Dat gaat dus inderdaad gebeuren, liet de gemeente dinsdag weten. De organisatie van het jaarlijkse Vuurwerkfestival in Scheveningen gaat de show in Den Haag verzorgen.

Samen met burgemeesters van andere grote steden pleitte Van Aartsen begin dit jaar voor strengere vuurwerkregels. Het kabinet besloot daarop dat vuurwerk op 31 december voortaan pas vanaf 18.00 uur mag worden afgestoken. Het spul mag ook nog maar twee dagen verkocht worden in plaats van drie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22722931/__Vuurwerk_boven_Hofvijver__.html

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Nou dat zal een beste show worden gezien de locatie. pffffff In ieder geval heeft Dream er weer een show bij.

kingmokum

Banned
Is dat afsteken vanaf 18.00 en de 2 verkoopdagen er al doorgedrukt dan?

Mag het schietbedrijf wat jaar in jaar uit de 100 000 bezoekers van het 'internationale' vuurwerkfestival voor de gek houd nog de show schieten ook.... :crying:

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Nee is er nog niet door, maar als ze het maar vaak genoeg laten herhalen in de media, kunnen ze het bijna niet meer schrappen.....

De media hebben de macht :crying:

rob39

Registered User
Ik denk dat nederland het vuurwerkfestival op de hofvijver gaat winnen op 31 december........ ;-))

smilli

FPM Filmer
Mooie locatie voor bijv. Gotenborg, kleine bootjes vol gezet met singleshots op het hele vijvertje en bengalen op het eilandje.

DeejayTim

Registered User
Dit doet me erg denken aan de 17e en 18e eeuw, toen de regenten de macht hadden (elite). Vuurwerk was in Nederland voor het gewone volk verboden, maar kon enkel worden betaald in de vorm van een show door de elite...
Een erg zwart-witte vergelijking, maar kwam wel even bij me op :)

Laatst bewerkt:

zone

Registered User
Wonen weinig mensen daar in de buurt,iedereen lopend of op de fiets?
In Den Haag verplaatsen mensen zich zo min mogelijk en alleen hoog nodig op oud en nieuw ivm veilgiheid
Als ik de afstand zo zie alleen consumentenblokje,ben benieuwd naar het filmpje

Vuurwerkhal.nl

Registered User
De afstanden zijn daar het probleem en ik zie alleen wat mensen die in het centrum wonen en/of daar oud en nieuw vieren daar naar toe gaan.
De rest blijft lekker thuis met de familie en hun eigen vuurwerk.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Afstanden hoeven daar zeker geen probleem te zijn.
Bavaria maar ook veel andere bedrijven hebben een groot aantal artikelen in het T1/T2 bereik waar je een close-proximity show mee kan bouwen.
Consumentenvuurwerk kan ook gewoon toegepast worden lijkt me.

zone

Registered User
Ik heb het vuurwerk op scheveningen in mijn hoofd en dat projecteer ik dan op de hofvijver
Blijven er een paar fonteinen over

Bovenaan