Vuurpijl ontploft in hand 14-jarige uit Lelystad

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurpijl ontploft in hand 14-jarige uit Lelystad

LELYSTAD - Bij het afsteken van vuurwerk is gisteravond een jongen uit Lelystad gewond geraakt toen de vuurpijl in zijn hand ontplofte.
Dat meldt politiechef Charles Amens. "De jongen was met vriendjes op de Bongerd in Lelystad vuurwerk af aan het steken toen de pijl ontplofte", aldus Amens. "Hij was behoorlijk gewond aan zijn hand en is naar het ziekenhuis gebracht." Het is onbekend hoe het nu met de jongen gaat.

De 14-jarige krijgt geen boete, aldus Amens. "Maar de jeugdagent zal nog wel in gesprek gaan met zijn ouders en hemzelf. Hij heeft nu al de zwaarste les gehad, denk ik."

http://www.destentor.nl/regio/lelystad/vuurpijl-ontploft-in-hand-14-jarige-uit-lelystad-1.5570525

ifeelfine

Registered User
hand is er niet af dus in ieder geval geen cobra 6-8-9 of soortgelijks

maar vuurpijl in de hond houden is dom zelfs voor een 14 jarige

blackpowder

Registered User
hand is er niet af dus in ieder geval geen cobra 6-8-9 of soortgelijks

maar vuurpijl in de hond houden is dom zelfs voor een 14 jarige

In de hond is dierenmishandeling... dat keur ik ook af :yum:

Maarja vroegâh.... ja ben ik ook niet zo slim geweest.
Maar gelukkig heb ik dat niet mee gemaakt.
Moet ook gezegd worden dat ik het dan over geen 40 grams pijlen heb.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Goed, hier hebben we, ook al klinkt t hard, een mooie gezegde voor: Eigen schuld, dikke bult!

Dat kind heeft t nu wel geleerd hopelijk. Al kan die nu de rest van z'n leven wel fluiten na vuurwerk. (Als die goede ouders heeft)

Dennis010

Registered User
Of onwetendheid.....

Ik ken een knulletje (toendertijd 12 jaar) wat dus op school een 901 (zonder stok erbij) te pakken had gekregen en totaal niet wist wat hij had gekocht. Door de tekst SIGNALrakete heeft dit mannetje gedacht dat het een fakkel was..... de gevolgen kunnen jullie wel raden.
Jonge kinderen zijn gewoon niet in staat om goede risico analyses te maken door de ontwikkeling in hun hersenen die ze nog aan het doorlopen zijn.

shinji

Moderator
Medewerker
Natuurlijk is het onwetendheid. Ik ben nu 51 en zal een kleine bloemlezing geven over mijn onwetende ervaringen met vuurwerk.
Als puber met jaszakken vol strijkers door de straat lopen met -15. Handjes in de zakken, lekker wrijven ''Bang", jas kapot gat in de hand, ervaring rijker.
16 jaar, eerste 100k. was dat dan?, naja op de rol gelaten en afsteken maar. Dikke knal, heel veel rook en zonde geld.
18 jaar, Chainthunder, was dat dan? ff zo'n bloemetjesding van de rol afhalen en kijken hoe hard het knalt, slecht plan, dikke blaren.
24 jaar, Blokje van Bex, *********, stopt er na 3 schoten mee, stop er maar een paar brandende kranten in dan gaatie misschien nog en ja hoor, hij ging, alleen alle kanten op.
42 jaar, sjow hee, voetzoekertjes afsteken in Valencia, das helemaal de top, totdat er eentje zo flauw was om in mn trui te kruipen, jammer van de trui en weken korsten van mn rug lopen krabben.

Vuurwerk is leuk, spannend en mooi, maar het zal altijd zn gevaren met zich meebrengen. En dat is dan ook de reden dat het zo populair is, dat is iets wat in de gewone mens zit, dingen doen die een tikkeltje 'out of the box' zijn. Iets waar de theoretisch doorgeleerde en alleen doen wat goed voor de mens is groenlinkstypes zo'n hekel aan hebben

Bovenaan