Voorwaardelijke celstraf voor burenruzie in Bergentheim over vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Voorwaardelijke celstraf voor burenruzie in Bergentheim over vuurwerk

ZWOLLE - Voor een mishandeling in Bergentheim in februari van dit jaar is de 38-jarige J.S. uit Zwolle vrijdag veroordeeld door de politierechter in zijn huidige woonplaats.
De man werd verdacht van mishandeling van zijn buurman, destijds in Bergentheim.

Op 14 februari ontstond er tumult in de buurt en de verdachte zou toen zijn buurman een flinke klap hebben gegeven waardoor deze met een ambulance afgevoerd moest worden. ,,Ik was het helemaal zat. Mijn bom knapte, ik liep op hem af en gaf een knal", gaf de man op een eerdere zitting al toe. Het was de apotheose van een al langlopend conflict in de buurt. Aanleiding was het feit dat S. vuurwerk afstak en daar door buren op werd aangesproken.

De rechtbank hield eerder de zaak aan om te kijken of opname in een kliniek nodig zou zijn. Het advies van de hulpverlening was duidelijk: een jaar lang klinische opname in een kliniek in Veldhoven. De officier van justitie sprak van een eenvoudige mishandeling. Hij eiste de opname in de kliniek met bijzondere voorwaarden zoals een meldplicht en een behandeling voor zijn drugs en alcoholverslaving. Daarnaast vroeg de aanklager om een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden met een proeftijd van drie jaar. Ook wilde hij dat de schadeclaim van 675 euro aan het slachtoffer wordt toegewezen. De verdachte hoorde de eis aan en vond het allemaal prima waarop de rechter conform de eis van de officier vonniste.

http://www.destentor.nl/regio/harde...nruzie-in-bergentheim-over-vuurwerk-1.4978362

Bovenaan