Voor 25 miljoen euro aan vuurwerk verkocht op eerste verkoopdag

Moontan

Moderator
Medewerker
Voor 25 miljoen euro aan vuurwerk verkocht op eerste verkoopdag

Op de eerste vuurwerkverkoopdag is naar schatting voor 25 miljoen euro aan vuurwerk verkocht.
Dat is ongeveer net zoveel als vorig jaar op de eerste dag dat er knallers, vuurpijlen en sierpotten verkocht mochten worden, zei maandag woordvoerder Leo Groeneveld van de Branchevereniging Pyrotechniek.

Het was druk maandag bij de ongeveer 1.500 verkooppunten in Nederland, de dag dat volgens Groeneveld vooral enthousiaste vuurwerkliefhebbers hun inkopen doen.

"Aanvankelijk waren we wat sceptisch. De verkoop via internet bleef achter in vergelijking met vorig jaar, maar met name zondag kwamen er via internet veel bestellingen binnen. Daardoor hebben we tot nu toe 6 procent meer online verkocht dan vorig jaar."

Volgens Groeneveld speelde maandag ook het redelijk goede weer meer in mooie verkoopcijfers. "Bovendien zijn de voorspellingen voor nieuwjaarsnacht ook goed. Daardoor gaan meer mensen vuurwerk kopen."

Groeneveld en zijn collega's denken uitendelijk uit te komen op een zelfde omzetcijfer als vorig jaar. Toen werd er voor 65 miljoen euro aan vuurwerk verkocht.

Door: ANP

chromeeh

Registered User
Hoor de stemmingmakerij in de media nog net niet op de achtergrond... "50% van de bevolking wil vuurwerk verbod", "Verkoop fors minder dit jaar" etc...

We gaan er een pracht avond van maken de 31e :)
Gewoon lekker stoken en op een verantwoorde manier!

AWG

Registered User
niet om me op de borst te kloppen maar: ik zei het toch , eerst zien dan geloven, de media liegen een hele berg bij elkaar.
laat mij de feiten en de logica maar zien, mensen hebben hun geld rond de 23e gestort gekregen en hebben eerst kerstinkopen gedaan en nu zijn ze toe aan champagne oliebollen en VUURWERK.

alle cijfers blijven gelijk, omdat er een grote groep underground vuurwerkliefhebbers zijn die niet op forums e,d reageren maar gewoon simpelweg vuurwerk halen er verhoging van de feestvreugde.
dat stelletje teringleugenaars van de media ook altijd.... om reporter of journalist te zijn hoef je ook blijkbaar niet veel te kunnen......

Bovenaan