Vluchtelingen krijgen vuurwerkvoorlichting

goofygrunn

Registered User
Vluchtelingen krijgen vuurwerkvoorlichting

Vluchtelingen in azc's en andere opvanglocaties krijgen een goede voorlichting over vuurwerk voordat het vuurwerkseizoen losbarst. Dat heeft woordvoerder Jan Willem Anholts van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) donderdag gezegd.

"Er wordt duidelijk verteld wat ze kunnen verwachten, net als bijvoorbeeld met de maandelijkse test van het luchtalarm. We doen ons best de Nederlandse gebruiken uit te leggen", aldus Anholts

Voor vluchtelingen die om wat voor reden dan ook niet tegen het vuurwerkgeknal kunnen, wordt een oplossing bedacht.

goofygrunn

Registered User
Het artikel is serieus vandaag in de media....de posts er onder met een knipoog 😂

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk

D

Deleted member 17038

Guest
Ben bang van wel, deze mensen hebben ook altijd onder een steen geleefd en weten niet wat oudjaar is en hebben nog nooit vuurwerk gezien, heel zielig allemaal.

Klopt, mijn zus en een vriendin van haar geven vrijwillig lessen bij een azc, en nu is er toevallig een nieuwsberichtje maar eigenlijk gebeurt dit al jaren. Ook over carnaval, sinterklaas en koningsdag en dergelijke wordt les gegeven. Gewoon ter voorbereiding als het ware.

Goofygrun je bent trouwens vergeten een link en bron te plaatsen bij je artikel.

Pancake77

Registered User
Klopt, mijn zus en een vriendin van haar geven vrijwillig lessen bij een azc, en nu is er toevallig een nieuwsberichtje maar eigenlijk gebeurt dit al jaren. Ook over carnaval, sinterklaas en koningsdag en dergelijke wordt les gegeven. Gewoon ter voorbereiding als het ware.

Goofygrun je bent trouwens vergeten een link en bron te plaatsen bij je artikel.

Maar kom op zeg vuurwerk wordt wereldwijd afgeschoten, misschien niet zoveel als in Nederland door de consument.
Men doet nu alsof al die mensen onwetend zijn en niet weten dat bij oudjaar vuurwerk de lucht in gaat, mij maak je dat niet wijs.

In menigeen van de herkomst landen staan ze bij iedere gelegenheid met een uzi in de lucht te vuren om iets te vieren.
Kijk sinterklaas is iets typisch Nederlands ;)

bridge

Bronzen Member
Is toch niks mis mee. Dat die mensen weten wat er aan de hand is. En dat als ze ook wat willen kopen ze op deze site kunnen vinden wat bijvoorbeeld de aanraders zijn, waar de freakacties zijn, geen proline etc.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Als er feest gevierd wordt, in die landen.
Zitten men in de lucht te schieten met pistolen, geweren, AK47.

Niet stigmatiserend bedoeld, maar ik heb het al een aantal keren gezien op het nieuws.
Maar een stukje voorlichting, ik vind het niet slecht.

bridge

Bronzen Member
Lijkt me ook van belang trouwens te vermelden dat de sunbeams erg fraai zijn en Broekhoff ook met een paar mooie specials komt.

D

Deleted member 17038

Guest
Maar kom op zeg vuurwerk wordt wereldwijd afgeschoten, misschien niet zoveel als in Nederland door de consument.
Men doet nu alsof al die mensen onwetend zijn en niet weten dat bij oudjaar vuurwerk de lucht in gaat, mij maak je dat niet wijs.

In menigeen van de herkomst landen staan ze bij iedere gelegenheid met een uzi in de lucht te vuren om iets te vieren.
Kijk sinterklaas is iets typisch Nederlands ;)

Ik bedoel meer dat het nou eenmaal in het lespakket zit, ook het carbid en dergelijke. Waarschijnlijk gebeurt dit ook in azc's in andere landen. En het is eigenlijk geen nieuws :) Het is meer ter kennisgeving ofzo. Moet je je helemaal niet druk om maken.

Pancake77

Registered User
Ik bedoel meer dat het nou eenmaal in het lespakket zit, ook het carbid en dergelijke. Waarschijnlijk gebeurt dit ook in azc's in andere landen. En het is eigenlijk geen nieuws :) Het is meer ter kennisgeving ofzo. Moet je je helemaal niet druk om maken.

Als mijn belastingcenten over de balk worden gegooid en oma in haar poepluier moet zitten maak ik me er wel degelijk druk over ;-)

Moontan

Moderator
Medewerker
De echte vluchtelingen hebben dagelijks last van de enorme trauma,s die zij opgelopen hebben in oorlogsgebieden.
Voor deze mensen vind ik het een goede zaak als zij voorbereid worden op de knallenzee op oudejaarsavond.

martino

Registered User
Als ze echte goede voorlichtingen willen krijgen komen ze natuurlijk morgen naar Breda voor de freakavond. Liefhebbers zat die hun wat bij willen spijkeren.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Je kan er lang en kort over praten of dit wel of niet zinvol is.

Maar ik heb liever dat men voorlichting geeft, dan dat men doodleuk zegt dat vuurwerk dan maar verboden moet worden.

Dus hulde voor deze aanpak.

stefantvs

Administrator
Medewerker
natuurlijk is voorlichting goed maar ik vraag me af , hebben ze daar geen vuurwerk dan ? Volgensmij wordt vuurwerk zo ongeveer over de hele wereld afgestoken.

Sweet Laker

Registered User
Uitleggen dat er hier een traditie is met oudjaar om vuurwerk af te schieten ok, maar om te doen alsof ze nog nooit een stukje vuurwerk gezien hebben, sorry. Dat er voor de echte vluchtelingen hulp aangeboden wordt om met dat trauma om te gaan allicht, maar dat staat los van dit bericht. Zoals ik het lees komt het op mij over alsof die mensen echt nog nooit van vuurwerk gehoord zouden kunnen hebben. En dat betwijfel ik.

Bovenaan