Visco lont alternatief

Davis

Registered User
Helaas heb ik dit jaar geen mogelijkheid meer om naar Belgie te reizen om viscolont te halen. Ik zoek nu dus een alternatief voor viscolont, op youtube staan filmpjes over lonten van kruit en keukenpapier, maar of dat nou zo'n succes is?

Hoor het graag van jullie,

Davis

Tony

Administrator
Medewerker
zeer handig, nooit geweten dat dat in nederland mogelijk was!
thanks voor de link funnyvuurwerk

Het is ook verboden om visco lont te verkopen en of te gebruiken!
Dus het word nu mogelijk gemaakt maar het is gewoon illegaal.

Tony

Administrator
Medewerker
Vreemd hoor dat het illegaal is in NL. Wat is daar precies de rede van?

Vuurwerk mag je niet verzenden via de post. Je mag een lont niet verlengen want die hebben een bepaalde lengte en brandtijd zoals in de wet vermeld.

D-Joriz

Registered User
ik heb een rol besteld.. kijken wat tnt voor vertraging heeft,met die stakingen zou het langer kunnen duren word bij bestelling vermeld!

@ tony, mischien is dit nog niet bekend bij justitie deze website?
ik weet wel dat er kruit in een lont zit en vandaar niet verzonden mag worden door reguliere postbedrijven met normale auto,s
stel dat je 5 rollen van 100 meter besteld. als dat in eens afgaat door welke vage reden dan ook ,heb je een aardige steekvlam.. mischien als het goed verpakt zit zelfs een kleine boem

D-Joriz

Registered User
ik lont potten gewoon door middel van een plakbandje op de orginele lont te plakken aan de bovenkant waar je hem normaal aansteekt zodat ie tegen de pot geplakt zit ,dan heb je een soort oogje waar ik dan vervolgens de lont doorheen prik
mischien wat vage uitleg maar das mijn manier ,het gaat zowisow altijd allemaal af

Laatst bewerkt:

D-Joriz

Registered User
en zoals rooie arend al zei: als dit niet werkt gebruk je wat schilderstape.. van dat witte papierachtige want potten is vaak niet het enigste wat je wil doorlonten

Poziloc

FPM Hangouderen
Je kan natuurlijk oog gewoon Magic whip kopen...is nog eens legaal ook.

793_B&W_Magic_Whip_10_meter_groot.gif

http://www.freakpyromaniacs.com/products/id/2107/-Magic-Whip.html

Bovenaan