Verslag rondetafelgesprek over geweld tegen hulpverleners tijdens Oud en Nieuw

Baron van lunt zu sas

Registered User
Ik heb het gelezen, en betwijfel of er nuttige resultaten uit kunnen voortkomen.
Hoofdmoot waar over gesproken wordt is agressie en relgedrag. Het vuurwerkmisbruik word wel belicht maar binnen redelijk objectieve grenzen.

Alcohol, drugs en groepsgedrag zijn de factoren waar de meeste misdragingen hun oorsprong in hebben. Vuurwerk is een middel wat misbruikt kan worden en voor de hulpdiensten is het niet te onderscheiden of ze met legaal of illegaal te maken hebben, zeker niet tijdens stressvolle situaties.
(Net zoals een aardappelschilmesje of een kettingslot misbruikt kunnen worden).

Al met al is er een beeld geschetst van de jaarwisseling. het enige dat er geopperd is van enige waarde is om de politie beter te bewapenen en dat meer politie beter zou zijn.

Boerenverstand en vijf managementlagen minder is toch veel goedkoper en sneller

Laatst bewerkt:

The Passion

Registered User
bodycams hadden ze al veel eerder moeten invoeren, dat komt nu een beetje als mosterd na de maaltijd. het zelfde geld voor de tasers.
ik ben het wel eens met het betoog van de ambulance dienst. bij een melding vanuit de meldkamer zou indien bekent ook meteen vermeld moeten worden om wat voor omgeving het gaat. moeten ze naar een slachtoffer in een nette wijk of worden ze naar de ghetto gestuurd.( om maar een voorbeeld te noemen). en dan komt er weer zo'n onbenul die vuurwerk met projectielen/granaten vergelijkt.al begrijp ik de frustratie wel.

GMP82

Zilveren Member
Oud en Nieuw, Carnaval, Koningsdag, de gemiddelde 'risicowedstrijd', of zelfs een gemiddeld weekend (stappen).

Samenvattend: de maatschappij.

Voor alle bovenstaande geldt hetzelfde. DE MENS (OF HET [ON]MENSELIJK GEDRAG) IS HET PROBLEEM!!! Al dan niet gecombineerd met alcohol of drugs....

Bovenaan