Vernieling door zwaar vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Vernieling door zwaar vuurwerk

OUDEWATER – In de nacht van zaterdag 15 op zondag 16 oktober werd een auto vernield. De politie vermoedt door zwaar vuurwerk.

Omstreeks 04.40 uur hoorde een bewoonster aan het Arminiusplein een harde knal. Een ruit van haar slaapkamer ging hierdoor kapot. De vrouw ging samen met een aantal huisgenoten kijken wat er aan de hand was en trof buiten op de parkeerplaats een zwaar beschadigde auto aan. Verschillende onderdelen lag op straat verspreid. De politie kwam ter plaatse en stelde een onderzoek in. Vermoedelijk is de vernieling gepleegd door het gebruik van zwaar vuurwerk. Getuige(n) worden verzocht te bellen naar het district Rijn en Venen,

tel.: 0900 – 88 44.

http://www.localpoint.nl/crimereports/110931/

GrolschFreak

Registered User
Tis weer de bekende tijd. 2 maanden er van verwijderd en de conclusie is meteen weer vuurwerk.
Als dit in april gebeurt was, zou vuurwerk niet benoemt zijn. Dit haat ik zo.

Red Eagle

Registered User
Tis weer de bekende tijd. 2 maanden er van verwijderd en de conclusie is meteen weer vuurwerk.
Als dit in april gebeurt was, zou vuurwerk niet benoemt zijn. Dit haat ik zo.

Bedenk jij eens iets anders dan.
De brokstukken zijn bij mij nog nooit spontaan van me auto gesprongen midden in de nacht.

Quadriffis

Registered User
Het gaat gewoon om de manier van berichtgeving die er altijd op gericht is vuurwerk in een kwaad daglicht te zetten. Het gaat dan teneerste vooral om de titel van het bericht.

Ze kunnen er ook van maken Vandalen blazen auto op of zelfs gewoon "Zwaar beschadige auto aangetroffen", nu loopt de titel al weer vooruit op het onderzoek! Misschien is er wel een lucifer in de tank gegooid of een handgranaat onder de auto.

Bij andere nieuwsonderwerpen is de berichtgeving heel anders, niet het middel maar de dader is de oorzaak van een vernieling. Ik zie het al voor me; "Moord gepleegd door Mes!"

Deze berichtgeving doet mensen veronderstellen dat een verbod op vuurwerk dit soort vernielingen zal voorkomen. Maar was alles maar zo eenvoudig in het leven.

KoenL

Registered User
"Vernieling door vandalen met zwaar vuurwerk" was al meer op zijn plaats geweest. Alleen is het wel idioot dat er in de titel wordt beweerd dat het door zwaar vuurwerk komt, en uit het artikel blijkt dat dit een vermoeden is...krom!

Bovenaan