Veiligheids beraad pleit voor vuurwerkverbod

Sweet Laker

Registered User
Ze zouden moeten pleiten voor meer handen aan het bed. En meer geld naar de zorg ipv nog meer bezuinigen. Laten ze dan gelijk de mac en al die overige zaken die alleen maagvullers verkopen sluiten en gezonde voeding stimuleren.

Maar nee, mensen hun pleziertjes afnemen lijkt een veel betere oplossing natuurlijk.

Dat de ggz al eerder gewaarschuwd heeft voor geestelijke schade maakt niet uit. Kunnen best nog wat meer depressieve mensen bij. Lekker de feestdagen alleen vieren. Helemaal top!

stefantvs

Administrator
Medewerker
Ze zouden moeten pleiten voor meer handen aan het bed. En meer geld naar de zorg ipv nog meer bezuinigen. Laten ze dan gelijk de mac en al die overige zaken die alleen maagvullers verkopen sluiten en gezonde voeding stimuleren.

Maar nee, mensen hun pleziertjes afnemen lijkt een veel betere oplossing natuurlijk.

Dat de ggz al eerder gewaarschuwd heeft voor geestelijke schade maakt niet uit. Kunnen best nog wat meer depressieve mensen bij. Lekker de feestdagen alleen vieren. Helemaal top!
heeeeeey doe jij eens even rustagh ! ik zie de mac als 1 van de essentiële beroepen.
maar wat een verhaal zeg :-( ik ben benieuwd vandaag..... maar als ik eerlijk ben zie ik het somber in :-(

joszie

Zilveren Member
Behalve dat er dit jaar nog een zwaarwegende reden is: het ontzien vd zorg.

Dat de jaarwisseling voor vele gewonden gaat zorgen door o.a. alcoholmisbruik en geweld, laten we maar even buiten beschouwing.

Ik kijk met angst en beven tegemoet naar de jaarwisseling. Normaal is het al een onrustige nacht omdat mensen menen dat dan alles kan. Moet je nagaan hoe het dit jaar gaat zijn, nu iedereen al 8 maanden een hoop beperkingen kent.

De wereld begint nu al agressiever te worden, laat staan over iets minder dan 2 maanden.

In dat kader zou ik bijna zeggen, verbiedt vuurwerk maar een jaar.dan kan dat in ieder geval niet de schuld krijgen.
Want pas op: met de hedendaagse kortzichtigheid is dat precies wat er gebeurt. ALLES gaat op vuurwerk gegooid worden. Dan weten we zeker dat er vanaf volgend jaar een verbod is.

petertje23

Registered User
Dit was inderdaad niet fijn wakker worden met deze berichten.

Maar soms denk je echt bij jezelf, hoe zijn die mensen ooit burgemeester geworden?
Wat moet je kunnen om burgemeester te worden?

Last minute even een consumenten vuurwerkverbod invoeren en compleet voorbij gaan aan al het vuurwerk
dat via buurlanden of illegale handel het land binnen komt? Op deze manier wordt het aandeel zwaar illegaal vuurwerk
alleen maar groter.

Koetje

Registered User
Zou de politiek echt zo dom zijn om het in te voeren. Het zou mij niet eens meer verbazen. Ik zet alvast wat molotovcocktails klaar voor de jaarwisseling. Het is wel een keer mooi geweest in dit land met die verbiedzucht. Kotsmisselijk word je ervan.

Sweet Laker

Registered User
heeeeeey doe jij eens even rustagh ! ik zie de mac als 1 van de essentiële beroepen.
maar wat een verhaal zeg :-( ik ben benieuwd vandaag..... maar als ik eerlijk ben zie ik het somber in :-(

Niks mis met de Mac en kom er ook af en toe. Als men echter zogenaamd onze gezondheid voorop heeft staan. Dan is voeding één van de eerste zaken dat men aan moet pakken. Ondertussen is bekend dat vitamine D belangrijk is bijvoorbeeld. Wetende dat de meeste mensen al jaren een te laag vitamine D3 gehalte hebben,.. zou daar wel wat meer de nadruk op mogen liggen. Daar laat ik graag wat bloed voor aftappen namelijk als ik daarmee inzicht krijg in hoe ik de basis van mijn immuun systeem kan versterken.

Ondertussen is ook bekend dat Nederland aan een milieu eis moet voldoen eind van dit jaar. En dat een lockdown daar positief aan kan bijdragen,.. die lockdown was om een virus te bestrijden; toch,..?

Plum Bloom

Registered User
De Jonge en Grapperhaus waren kennelijk bij het burgemeestersoverleg aanwezig. Onheilspellend.

Schuim

Moderator
Medewerker
Het is gewoon nog steeds de zelfde club die al jaren het zelfde roept, ook in het bijzijn van Grapperhaus.
Gewoon lekker blijven stoken, ze hebben toch geen mankracht.

EDIT: En we moeten wel met z'n allen gaan wijzen naar wat die sukkels aangericht hebben met hun "verbod".
Laat maar branden de wereld, ik hoor ze daarna wel.

Zaliotuur

Registered User
Hoewel ik er een hard hoofd in heb hoop ik toch dat ze het niet volledig gaan verbieden. Een stapel ondernemers met nóg minder inkomen dit jaar, gouden tijden voor de illegale handel met alle risico's op onkundig gebruik en het gaat echt niets veranderen aan de rellen en autobranden waar sommigen hun oud en nieuw mee lijken te vieren....

Tony

Administrator
Medewerker
Behalve dat er dit jaar nog een zwaarwegende reden is: het ontzien vd zorg.

Dat de jaarwisseling voor vele gewonden gaat zorgen door o.a. alcoholmisbruik en geweld, laten we maar even buiten beschouwing.

Ik kijk met angst en beven tegemoet naar de jaarwisseling. Normaal is het al een onrustige nacht omdat mensen menen dat dan alles kan. Moet je nagaan hoe het dit jaar gaat zijn, nu iedereen al 8 maanden een hoop beperkingen kent.

De wereld begint nu al agressiever te worden, laat staan over iets minder dan 2 maanden.

In dat kader zou ik bijna zeggen, verbiedt vuurwerk maar een jaar.dan kan dat in ieder geval niet de schuld krijgen.
Want pas op: met de hedendaagse kortzichtigheid is dat precies wat er gebeurt. ALLES gaat op vuurwerk gegooid worden. Dan weten we zeker dat er vanaf volgend jaar een verbod is.

Mocht de jaarwisseling wel ineens rustig verlopen dan weet je wel wat de gevolgen zijn toch?

GMP82

Zilveren Member
Dat is wel duidelijk ja.

Ik betwijfel het echter. Maar let maar op, als de pleuris uitbreekt, dan ligt het uiteraard niet aan het verbieden van vuurwerk, nee dat heeft dan goed gewerkt. Maar dan ligt het gewoon ergens anders aan. Dat sturen ze wel hoor. Maak je daar maar niet druk om. 80-90% van de media hebben ze in handen. De buit is binnen.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Mocht de jaarwisseling wel ineens rustig verlopen dan weet je wel wat de gevolgen zijn toch?
precies dit.... ik hoor van veel mensen juist .... ja de pleuris breekt uit en dan denken ze dat een verbod geen zin heeft.....
nee zo denken die badeenden niet.
in beide gevallen is een (tijdelijk ) verbod goed voor hun en zal hoe dan ook de uitkomst zo worden gedraaid dat ze het kunnen gebruiken voor een permanent verbod.

Bovenaan