Veel vuurwerk, toch maar zes boetes (Antwerpen,België)

Moontan

Moderator
Medewerker
Veel vuurwerk, toch maar zes boetes

De Antwerpenaar heeft zich weinig aangetrokken van het algemene vuurwerkverbod. Overal in en buiten de stad werden rond middernacht massaal vuurpijlen afgeschoten. De politie stond vrijwel machteloos en deelde amper zes GAS-boetes uit.

Vooraf werd benadrukt dat de politie streng zou toezien op het uitgevaardigde vuurwerkverbod. In praktijk was het vechten tegen de bierkaai. Terwijl er vorig jaar nog 45 processen-verbaal werden opgesteld tegen vuurwerk, was de balans afgelopen nieuwjaarsnacht heel wat bescheidener: amper zes GAS-boetes.

“Inderdaad weinig, maar we hebben wel tientallen meldingen van burgers binnengekregen”, zegt politiewoordvoerder Fons Bastiaenssens. “Maar reageren op oproepen is moeilijk, omdat de daders na vijf minuten meestal al verdwenen zijn.”

“Ik besef dat we dit nooit zullen kunnen bannen. Zeker in de districten werd veel illegaal vuurwerk afgestoken”, zegt burgemeester Bart De Wever. “Ik begrijp echt niet dat mensen dit blijven doen.

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/veel-vuurwerk-toch-maar-zes-boetes.aspx

Henry34

Registered User
Dat krijgen ze hier ook als ze vuurwerk zouden verbieden.
Dus ik hoop dat die linkse sukkeltjes dit lezen.

happy4ever

Registered User
Klopt idd. Als ze dit hier ook gaan verbieden, dan verhoudt mij dan echt niet om vuurwerk af te steken. Even een pot aansteken en ervan genieten en voordat de politie er is ben ik al weer binnen. Is die weer weg dan ga ik weer naar buiten met een nieuwe lading. Dit kan ik veel langer vol houden dan de politie. Of ze moeten bij mij in de straat een politieagent neerzetten. Maar ik denk dat er dan een chronisch tekort aan politieagenten ontstaat :tounge:

gandalf

Registered User
Hulde aan onze standvastige zuiderburen!!!
31-12 is een volksfeest, rangen en standen gelden op zo'n gebroederlijke dag niet, iedereen sluit een jaar af en begint aan een nieuw jaar en het laatste waar een mens op zit te wachten is om op zo'n aparte en vaak ook wel emotionele dag te worden betuttelt of op de vingers te worden getikt! We worden heel het jaar al geknecht, uitgewrongen en beticht van van alles en nog wat, we leven veelal gehaast, gestrest en langs elkaar heen en op deze dag, DE DAG DER DAGEN, geldt dit alles voor vele nu eens lekker 1x niet, een dag vol: Oliebollen, Vreugde, Liefde, Hoop, Vuurwerk en Champagne! En ook een dag SAMEN, samen met familie, vrienden, geliefden en met de buurt, een magische dag waarop spontaan kleine of grotere volksfeestjes kunnen ontstaan in steden en dorpen van delfzijl tot aan vaals, een samensmelting van gevoelens, emoties, daden en voor één keer per jaar de teugels eens wat losser en de rem er eens een beetje van! EN HIER BLIJF JE GEWOON VAN AF!!! Dit laat zich niet indammen, dit laten wij niet van ons afpakken! TOEN NIET, NU NIET EN NOOIT NIET!

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
“Maar reageren op oproepen is moeilijk, omdat de daders na vijf minuten meestal al verdwenen zijn.”

En zo moet het dus als wij hier ook ooit een verbod krijgen. Niks accepteren, dan gaan we een soort van guerrilla stoken zeg maar. Snel toeslaan en wegwezen :hehe!:

Sweet Laker

Registered User
Heel mooi dat dit zo loopt, hopen dat Nederland hier vast een les van geleerd heeft voordat het besluit alles nog verder in te perken.

sprinkhaan

Registered User
Dit is dus een voorbeeld hoe het hier zal gaan als er een vuurwerk verbod zou komen. In belgie is er dus ook nog werk aan de winkel.

Tony

Administrator
Medewerker
Vergeet alleen niet dat wanneer er hier een verbod geldt dat dit dan ook op het verkoop van vuurwerk is en dat is niet zo in Belgie.

Dus hoeveel mensen blijven er daadwerrkelijk over die naar het buitenland rijden voor vuurwerk?

Een aantal Freaks? Geloof mij, het word dan een heel stil oud en nieuw met hier en daar wat vuurwerk.

Sweet Laker

Registered User
Daar kan je nog weleens gelijk in hebben. Maar gelukkig hebben we dan in alle 400+ gemeenten een tot in de puntjes verzorgde vuurwerkshow waar we met z'n allen heen kunnen om 00:00. Gezellig met de familie en de kids tussen de overmatig alcohol drinkende, drugsgebruikende stappers staan :hehe!:

joszie

Zilveren Member
Vergeet alleen niet dat wanneer er hier een verbod geldt dat dit dan ook op het verkoop van vuurwerk is en dat is niet zo in Belgie.

Dus hoeveel mensen blijven er daadwerrkelijk over die naar het buitenland rijden voor vuurwerk?

Een aantal Freaks? Geloof mij, het word dan een heel stil oud en nieuw met hier en daar wat vuurwerk.

Dat denk ik ook, maar het is afgelopen jaar wel gebleken dat de bestellen van vuurwerk via webshops heel gemakkelijk gaat en er weinig op gecontroleerd wordt. Ik vrees dat zulke acties dan ook zullen toenemen alsmede het aantal straatverkopers van illegaal vuurwerk....

Tony

Administrator
Medewerker
Dat denk ik ook, maar het is afgelopen jaar wel gebleken dat de bestellen van vuurwerk via webshops heel gemakkelijk gaat en er weinig op gecontroleerd wordt. Ik vrees dat zulke acties dan ook zullen toenemen alsmede het aantal straatverkopers van illegaal vuurwerk....

Totdat je gewone buurman de boete ziet!
Jullie kijken teveel naar de situatie als liefhebber die heel het jaar met vuurwerk bezig is.
De gewone man zit echt niet op boetes te wachten van 500 tot 1500 euro. Die neemt dat risico niet en al helemaal niet met de spullen waarvan al 1000 keer is gezegd dat ze je woning op tillen mochten ze ontploffen.

Bovenaan