Veel minder vuurwerk in beslag genomen

Tony

Administrator
Medewerker
Politie en justitie hebben dit najaar tot nu toe bijna 29 duizend kilo vuurwerk in beslag genomen. Dat is minder dan vorig jaar, toen begin december al meer dan vijftigduizend kilo was onderschept. Dat blijkt maandag uit de vuurwerkbarometer van het Openbaar Ministerie.

Ook tussen 2009 en 2011 werd voor de decembermaand begon al meer vuurwerk in beslag genomen dan nu. In 2009 stond de barometer eind november al op ruim 150 duizend kilo. In de afgelopen jaren werd steeds minder onderschept. Vorig jaar ving politie en justitie in totaal 122 duizend kilo.

Lees verder: http://www.nieuws.nl/algemeen/20131202/Veel-minder-vuurwerk-in-beslag-genomen

potige_smurf

Registered User
Hoe moeten we dit nu zien?Zijn de zogenoemde handelaren te slim voor politie en justitie?Of Werkt de aanpak juist van deze overheidsorganen?

potige_smurf

Registered User
Ik wil niks suggereren,maar ik denk dat de interesse niet echt aan het dalen is.Gezien de verschillende fora die er over bestaan en waar dit soort spul aangeboden wordt.

sw0rdys

Registered User
Ik denk dat de straffen toch voor meer mensen te hoog zijn geworden om door te gaan met illegaal vuurwerk

Dim

Product Beheer
Medewerker
Het vuurwerk uit België en dat soort landen is ook illegaal. Waar je vroeger naar België reed doe je dat nu bijna niet meer. Het vuurwerk in NL is gewoon steeds beter geworden!

Alles wat je maar wil is gewoon legaal in NL te krijgen.

elgielo

Registered User
Het vuurwerk uit België en dat soort landen is ook illegaal. Waar je vroeger naar België reed doe je dat nu bijna niet meer. Het vuurwerk in NL is gewoon steeds beter geworden!

Alles wat je maar wil is gewoon legaal in NL te krijgen.

goeie matten? :tounge:

blackpowder

Registered User
Ik hoop dat het gaat om minder import. dat zal de "gewone freak" alleen maar beter vinden omdat dan er hopelijk minder gesloopt wordt en dat er minder geklaagd wordt.

Pyro look

Registered User
Als je dealers als deze ->
http://www.freakpyromaniacs.com/for...uurwerk-maandag-voor-rechtbank-den-bosch.html
Op pakt dan is er ook minder vuurwerk op de markt gewoon.
Laatste jaren zijn er erg veel grote jongen en importeurs opgepakt dus het komt ook daar door minder en moeilijker het land binnen.

Terwijl het in het Oostblok als Polen of Tsjechië gewoon legaal te koop is en het ook goed koper is.
Alleen tja, het hier naar toe hallen via Duitsland is erg riskant i.v.m de autobann politie die je onderweg kan tegen houden.
De politie neem niet alleen je vuurwerk af, maar ook je vervoersmiddel die je vervolgens voor de "helft" van de dag waarde terug kan kopen.
Plus natuurlijk je boete en misschien een cel straf in Duitsland.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Politie en justitie jaagt veel intensiever op illegaal vuurwerk.
De straffen zijn hoog, dus veel dealers hangen hun handel aan de wilgen.
De kwaliteit qua effecten voor het Nederlandse sier consumenten is de laatste 10 a 5 jaar ook in kwaliteit omhoog gegaan.
En we hebben de doorlont cakes, die je niet mag doorlonten.
Dus waarom het risico nemen om een professioneel flowerbed te kopen, terwijl ze ook legaal te koop zijn.

krommenek

Registered User
Dus waarom het risico nemen om een professioneel flowerbed te kopen, terwijl ze ook legaal te koop zijn.

Maar toch is een professioneel flowerbed met grotere kalibers bruter dan zon consumenten doos. En die heb ik nog niet legaal in NL gezien. Ook een professionele 1.3G doos is bruter dan een consumenten doos. Die vergelijking gaat dus niet helemaal op. Daarom is het ook professioneel en niet voor consumenten.

Bovenaan