Veel illegaal vuurwerk in huis Zevenaar; geëvacueerde bewoners weer thuis

Moontan

Moderator
Medewerker
Veel illegaal vuurwerk in huis Zevenaar; geëvacueerde bewoners weer thuis

ZEVENAAR - Bewoners van 24 huizen aan de Boterhek in Zevenaar – die zaterdagmiddag hun woning uit moesten na de vondst van een grote hoeveelheid illegaal vuurwerk – zijn sinds 18.00 uur weer thuis. De politie liet zaterdagmiddag 3 woningblokken, een supermarkt en een horecagelegenheid in Zevenaar ontruimen.Volgens de explosieven opruimingsdienst (EOD) ging het om 'heel veel' verboden zelfgemaakt vuurwerk.

De afzetting – 50 meter rond de woning – is weggehaald. Volgens de politie is er geen sprake meer van explosiegevaar. De EOD heeft zaterdagavond een klein deel van de explosieven op een locatie in Zevenaar gecontroleerd laten ontploffen.

ID-bewijs
De politie kwam de explosieve voorraad in de nacht van vrijdag op zaterdag op het spoor. Na een diefstal werd die nacht een 33-jarige man uit Zevenaar aangehouden. Omdat hij geen identiteitsbewijs bij zich had, liepen de agenten mee naar zijn woning en vonden daar vuurwerk. De man is aangehouden.

Doorzoeking
In de woning werden tijdens een doorzoeking het vuurwerk en de de explosieven gevonden. De politie meldde de ontruiming rond 15.45 uur. Volgens de politie gaat het om 'lichte explosieven', maar specifiekere informatie is nog niet bekend. De politie was zaterdagavond nog druk met onderzoek in en om de woning.

http://www.gelderlander.nl/regio/li...vacueerde-bewoners-weer-thuis-video-1.4896851

densta

Registered User
Dat was me wat. Check je Facebook en zie je dit bericht voorbij komen. Was op dat moment bij mijn ouders. Dus ff gaan kijken en ik mocht idd me huis niet in. Raar gevoel was dat dat er 20 meter verder je buurman aan t knutselen is. Gelukkig opgepakt nu en dat t wat rustiger mag worden in de buurt. Regelmatig harde knallen en bij me andere buurman 2 weken geleden een brandbom bij de voordeur om 2 uur 's nachts.

densta

Registered User
ZEVENAAR - De 33-jarige man uit Zevenaar die afgelopen zaterdag werd aangehouden omdat er vuurwerk en explosieven in zijn huis werden gevonden blijft nog 14 dagen in voorarrest zitten. De rechter-commissaris besloot daartoe omdat de man in verband wordt gebracht met de recente brandstichtingen in Zevenaar.
Afgelopen zaterdag moesten 24 woningen worden ontruimd nadat de politie in een huis veel vuurwerk en explosieven vond. De Explosieve Opruimingsdienst Defensie deed onderzoek en maakte de spullen onschadelijk. De bewoners mochten aan het begin van de avond weer terug.
De vondst werd door buurtbewoners al snel gelinkt aan de recente branden, het OM wil die beschuldigingen onderzoeken.

http://www.omroepgelderland.nl/web/...evenaar-langer-in-voorarrest.htm#.VUd_eIF1GBZ

Dit wordt toch t zelfde gezien als wietteeld. En dan bedoel ik eigenlijk dat hij er niet meer mag wonen. Mocht hij vrijkomen. Iemand ervaring op dit gebied??

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik weet niet of dit als hetzelfde wordt gezien, ik denk het niet. De kans is wel groot dat als het een huurwoning is dat de verhuurder een procedure zal starten om hem zijn huis uit te krijgen.

densta

Registered User
Ik weet niet of dit als hetzelfde wordt gezien, ik denk het niet. De kans is wel groot dat als het een huurwoning is dat de verhuurder een procedure zal starten om hem zijn huis uit te krijgen.

Dit is idd een huur woning. Maar ik dacht dus als men met illegale praktijken bezig is je eruit moet. Het is dan ook nog eens gevaar naar andere toe.

Bovenaan